Akcie se propadly o téměř 80 % ze svého historického maxima zaznamenaného zhruba v polovině prvního roku pandemie. Růst tržeb společnosti se pomalu zmírňuje spolu s uvolňováním restrikcí a postupným oživováním ekonomiky. Investoři zůstávají bez reakce navzdory solidní zprávě o výsledcích za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2022 (za tři měsíce končící 31. ledna 2022). Akcie společnosti Zoom však nakonec dosáhnou dna a vrátí se k růstu, pokud bude podnikání nadále expandovat.
Přichází další ochlazení
Mírný výprodej akcií po zveřejnění výsledků souvisel spíše s výhledem do budoucna (tržby se meziročně zvýšily o 21 %). Očekává se, že tržby za první fiskální čtvrtletí a celý rok 2023 vzrostou jen o 12 %, resp. 11 %. To je daleko od 326% a 55% nárůstu tržeb během prvních dvou let pandemie COVID-19.
Zdroj: Pexels.com
Vinu za toto rychlé ochlazení růstové trajektorie lze pravděpodobně připsat malým podnikům a jednotlivým uživatelům. Vzhledem k tomu, že domácnosti začaly opět cestovat a vracet se do práce, potřeba předplatného služby Zoom se stává méně přesvědčivou.
Přesto je zde několik dobrých zpráv. Zoom i nadále hlásí solidní popularitu mezi většími podniky a podnikovými uživateli. Ve čtvrtém čtvrtletí Zoom uvedl, že měl 191 000 podnikových zákazníků, což je o 35 % více než před rokem. Čistá dolarová míra expanze těchto zákazníků činila 130 %, což znamená průměrný 30% nárůst plateb provedených u společnosti Zoom. Je zřejmé, že velké podniky považují videokonference za cenný nástroj pro své zaměstnance, protože model vzdálené a hybridní práce se drží.
Je čas na nákup akcií společnosti Zoom?
Pokud se společnosti Zoom podaří udržet dynamiku mezi většími podniky, mohl by se růst tržeb nakonec opět zrychlit, protože méně individuálních účastníků, kteří odpadají, by mohlo snížit přitažlivost společnosti mezi velkými podniky. Zoom totiž zdvojnásobuje počet svých nejlépe platících zákazníků. Koncem loňského roku uvedla na trh řešení kontaktního centra (nedávno přejmenované na Zoom Contact Center), které integruje videokonference s dalšími komunikačními nástroji podniku, jako jsou telefon a textové zprávy.
A po celou dobu zůstala společnost Zoom vysoce zisková. Volný peněžní tok činil v loňském roce 1,47 miliardy dolarů, což představuje velmi dobrou ziskovou marži ve výši 36 %. Společnost zakončila rok s 5,42 miliardy dolarů v hotovosti a krátkodobých investicích a bez dluhů, což ji přimělo zahájit program zpětného odkupu akcií v hodnotě až 1 miliardy dolarů do začátku roku 2024.
Společnost Zoom se nyní obchoduje za zhruba 21násobek hodnoty volného peněžního toku k hodnotě podniku za posledních 12 měsíců, takže její cena připomíná spíše hodnotovou akcii než vysoce prosperující cloudovou softwarovou firmu. Vzhledem k tomu, že tržby nadále klesají, to dává smysl. Odhlášení individuálních uživatelů však maskuje silné ukazatele předplatitelů z řad velkých podniků. Může trvat delší dobu, než Zoom dokáže, že je stále rychle rostoucí cloudovou akcií, ale pokud věříte, že videokonferenční nástroje tu zůstanou, akcie Zoomu v tuto chvíli stále stojí za pozornost.
Zdroj: Unsplash
Akcie se propadly o téměř 80 % ze svého historického maxima zaznamenaného zhruba v polovině prvního roku pandemie. Růst tržeb společnosti se pomalu zmírňuje spolu s uvolňováním restrikcí a postupným oživováním ekonomiky. Investoři zůstávají bez reakce navzdory solidní zprávě o výsledcích za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2022 . Akcie společnosti Zoom však nakonec dosáhnou dna a vrátí se k růstu, pokud bude podnikání nadále expandovat.Přichází další ochlazeníMírný výprodej akcií po zveřejnění výsledků souvisel spíše s výhledem do budoucna . Očekává se, že tržby za první fiskální čtvrtletí a celý rok 2023 vzrostou jen o 12 %, resp. 11 %. To je daleko od 326% a 55% nárůstu tržeb během prvních dvou let pandemie COVID-19.Zdroj: Pexels.comVinu za toto rychlé ochlazení růstové trajektorie lze pravděpodobně připsat malým podnikům a jednotlivým uživatelům. Vzhledem k tomu, že domácnosti začaly opět cestovat a vracet se do práce, potřeba předplatného služby Zoom se stává méně přesvědčivou.Přesto je zde několik dobrých zpráv. Zoom i nadále hlásí solidní popularitu mezi většími podniky a podnikovými uživateli. Ve čtvrtém čtvrtletí Zoom uvedl, že měl 191 000 podnikových zákazníků, což je o 35 % více než před rokem. Čistá dolarová míra expanze těchto zákazníků činila 130 %, což znamená průměrný 30% nárůst plateb provedených u společnosti Zoom. Je zřejmé, že velké podniky považují videokonference za cenný nástroj pro své zaměstnance, protože model vzdálené a hybridní práce se drží.Je čas na nákup akcií společnosti Zoom?Pokud se společnosti Zoom podaří udržet dynamiku mezi většími podniky, mohl by se růst tržeb nakonec opět zrychlit, protože méně individuálních účastníků, kteří odpadají, by mohlo snížit přitažlivost společnosti mezi velkými podniky. Zoom totiž zdvojnásobuje počet svých nejlépe platících zákazníků. Koncem loňského roku uvedla na trh řešení kontaktního centra , které integruje videokonference s dalšími komunikačními nástroji podniku, jako jsou telefon a textové zprávy.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Pexels.comA po celou dobu zůstala společnost Zoom vysoce zisková. Volný peněžní tok činil v loňském roce 1,47 miliardy dolarů, což představuje velmi dobrou ziskovou marži ve výši 36 %. Společnost zakončila rok s 5,42 miliardy dolarů v hotovosti a krátkodobých investicích a bez dluhů, což ji přimělo zahájit program zpětného odkupu akcií v hodnotě až 1 miliardy dolarů do začátku roku 2024.Společnost Zoom se nyní obchoduje za zhruba 21násobek hodnoty volného peněžního toku k hodnotě podniku za posledních 12 měsíců, takže její cena připomíná spíše hodnotovou akcii než vysoce prosperující cloudovou softwarovou firmu. Vzhledem k tomu, že tržby nadále klesají, to dává smysl. Odhlášení individuálních uživatelů však maskuje silné ukazatele předplatitelů z řad velkých podniků. Může trvat delší dobu, než Zoom dokáže, že je stále rychle rostoucí cloudovou akcií, ale pokud věříte, že videokonferenční nástroje tu zůstanou, akcie Zoomu v tuto chvíli stále stojí za pozornost.Zdroj: Unsplash
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...