Prodeje v celých Spojených státech však zůstávají i nadále vysoké, zatímco COVID-19 pravděpodobně vedl k dočasnému snížení prodejů v Číně. Akcie by mohly mít značný prostor pro zotavení, jakmile se širší trh stane méně medvědím.
Jakmile se širší trh stane méně medvědí, mohl by Starbucks výrazně vzrůst nad předchozí maximum 120 USD. Navzdory nedávnému poklesu v souladu s propadem širšího trhu zaznamenala společnost Starbucks
Navzdory propadu byl nedávný růst tržeb a zisků poměrně povzbudivý. Cílem tohoto článku je zjistit, zda má Starbucks potenciál k výraznému oživení.
Ještě roku 2020 analytici varovali, že ačkoli by společnost Starbucks mohla mít dlouhodobě růstové tendence, slabé tržby v čínském regionu by mohly představovat riziko pro budoucí růst.

Následně jsme však viděli, že slabý růst z Číny nebrání celkovému růstu společnosti Starbucks.
Například velikost tržeb v USA je stále několikanásobně vyšší než v Číně. Navíc vidíme, že zatímco tržby v Číně od prosince 2020 do ledna 2022 klesly o 2 %, tržby v USA za stejné období vzrostly o 23 %.
Zvýšení tržeb v USA je samozřejmě částečně způsobeno zvýšenou návštěvností po dočasném uzavření prodejen v důsledku COVID-19. Změna tržeb ve srovnatelných prodejnách – která nezahrnuje prodejny určené k trvalému uzavření – však v posledním čtvrtletí přesto vzrostla o 18 %, což je povzbudivé, neboť to naznačuje, že zavedené prodejny otevřené 13 měsíců a déle zaznamenávají zřetelné oživení tržeb.
Kromě toho můžeme také vidět, že navzdory expanzi společnosti Starbucks v Číně – Spojené státy mají stále třikrát více prodejen než Čína.
Z dlouhodobějšího hlediska zde uvádíme poměr hotovosti k dlouhodobému dluhu společnosti Starbucks v letech 2016 až 2021.

Výhled do budoucna
Hlavními riziky, kterým Starbucks v současné době čelí, jsou pomalý růst v Číně a inflační rizika.
Pokud jde o první bod, jednou z hlavních překážek podnikání v Číně jsou rostoucí náklady. V reakci na to společnost Starbucks v Číně zvyšuje ceny, aby to kompenzovala. S ohledem na to může být nedávný pokles tržeb odrazem vyšších sazeb COVID-19 v celé Číně – lze očekávat, že v blízké budoucnosti výrazně sníží návštěvnost prodejen.
Pokud bychom však byli svědky situace, kdy se tržby v Číně výrazně zvednou, protože COVID-19 začne ustupovat – pak je to velmi dobré znamení, protože to naznačuje potenciál pro silný růst jak na čínském, tak na americkém trhu – přičemž obě geografické oblasti tvoří 61 % celkového portfolia prodejen společnosti.
Globální inflace je v současné době pro Starbucks relevantnějším rizikem – zejména vzhledem k růstu cen potravin.

Konkrétně ceny kávy dosáhly v prosinci desetiletého maxima, což má potenciál výrazně zvýšit provozní náklady společnosti Starbucks. Přitom nedávná situace v Rusku a na Ukrajině vedla v důsledku sankcí k poklesu poptávky po kávě z Ruska. Káva je tradičně čtvrtým největším dovozcem kávy na světě a pokles poptávky by mohl vést ke zpomalení růstu cen kávy, což by přineslo určitou úlevu, pokud jde o růst provozních nákladů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























