Británie donutí velké technologické firmy bojovat proti podvodům na internetu
Británie v úterý uvedla, že po výzvách regulačních orgánů a spotřebitelských skupin k důraznějšímu potírání podvodů donutí společnosti Google, Facebook, Twitter a další online platformy, aby zabránily placeným podvodným reklamám.
Vláda uvedla, že její návrh zákona o prevenci škod na internetu bude zahrnovat požadavek, aby velké platformy zlepšily ochranu před zločinci, kteří se vydávají za celebrity nebo společnosti, aby ukradli osobní údaje, prodávali nebezpečné finanční investice nebo se vloupali do bankovních účtů.
Komunikační regulátor Ofcom bude kontrolovat, zda platformy zavedly systémy pro prevenci a odstraňování falešných reklam. Podle vlády může dohledový orgán zablokovat služby nebo udělit pokutu až do výše 18 milionů liber (24 milionů USD) nebo 10 % ročního obratu.
Zdroj: unsplash.com
„Tyto změny v připravovaném zákoně o bezpečnosti na internetu pomohou zastavit podvodníky, kteří pomocí falešných online inzerátů obírají lidi o jejich těžce vydělané peníze,“ uvedla v prohlášení ministryně kultury Nadine Dorriesová.
Online podvody z reklam na Googlu, Facebooku, Twitteru a dalších sociálních médiích se rozmohly jako houby po dešti, protože během výluk v rámci boje proti COVID-19 se na internet připojovalo stále více lidí.
Podle údajů organizace UK Finance, která je součástí bankovního sektoru, bylo v prvních šesti měsících roku 2021 v rámci bankovních podvodů ukradeno rekordních 754 milionů liber, což je téměř o třetinu více než ve stejném období roku 2020.
V reakci na tlak Úřadu pro finanční etiku (FCA) omezují některé online služby inzeráty na finanční produkty na společnosti regulované FCA, který vyzval k posílení pravomocí.
„To by mohlo mít obrovský význam pro zastavení přílivu falešných a podvodných reklam na sociálních sítích a ve vyhledávačích, které způsobují ničivé finanční a emocionální škody nevinným obětem,“ uvedla Anabel Houltová, výkonná ředitelka skupiny spotřebitelských kampaní Which?
Vláda rovněž uvedla, že zahajuje veřejnou konzultaci o zpřísnění pravidel pro odvětví online reklamy, a to buď posílením stávajícího přístupu samoregulace, nebo vytvořením nového kontrolního orgánu.
Uvedla, že škodlivé nebo zavádějící reklamy, jako jsou reklamy propagující negativní zobrazení těla, a reklamy na nezákonné činnosti, jako je prodej zbraní, by mohly čelit přísnějším pravidlům a sankcím.
Influencerům, kteří neoznámí, že jsou placeni za propagaci produktů na sociálních sítích, by mohly být rovněž uloženy přísnější sankce, uvedla vláda.
Vláda uvedla, že její návrh zákona o prevenci škod na internetu bude zahrnovat požadavek, aby velké platformy zlepšily ochranu před zločinci, kteří se vydávají za celebrity nebo společnosti, aby ukradli osobní údaje, prodávali nebezpečné finanční investice nebo se vloupali do bankovních účtů.Komunikační regulátor Ofcom bude kontrolovat, zda platformy zavedly systémy pro prevenci a odstraňování falešných reklam. Podle vlády může dohledový orgán zablokovat služby nebo udělit pokutu až do výše 18 milionů liber nebo 10 % ročního obratu.Zdroj: unsplash.com„Tyto změny v připravovaném zákoně o bezpečnosti na internetu pomohou zastavit podvodníky, kteří pomocí falešných online inzerátů obírají lidi o jejich těžce vydělané peníze,“ uvedla v prohlášení ministryně kultury Nadine Dorriesová.Online podvody z reklam na Googlu, Facebooku, Twitteru a dalších sociálních médiích se rozmohly jako houby po dešti, protože během výluk v rámci boje proti COVID-19 se na internet připojovalo stále více lidí.Podle údajů organizace UK Finance, která je součástí bankovního sektoru, bylo v prvních šesti měsících roku 2021 v rámci bankovních podvodů ukradeno rekordních 754 milionů liber, což je téměř o třetinu více než ve stejném období roku 2020.V reakci na tlak Úřadu pro finanční etiku omezují některé online služby inzeráty na finanční produkty na společnosti regulované FCA, který vyzval k posílení pravomocí.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: unsplash.com„To by mohlo mít obrovský význam pro zastavení přílivu falešných a podvodných reklam na sociálních sítích a ve vyhledávačích, které způsobují ničivé finanční a emocionální škody nevinným obětem,“ uvedla Anabel Houltová, výkonná ředitelka skupiny spotřebitelských kampaní Which?Vláda rovněž uvedla, že zahajuje veřejnou konzultaci o zpřísnění pravidel pro odvětví online reklamy, a to buď posílením stávajícího přístupu samoregulace, nebo vytvořením nového kontrolního orgánu.Uvedla, že škodlivé nebo zavádějící reklamy, jako jsou reklamy propagující negativní zobrazení těla, a reklamy na nezákonné činnosti, jako je prodej zbraní, by mohly čelit přísnějším pravidlům a sankcím.Influencerům, kteří neoznámí, že jsou placeni za propagaci produktů na sociálních sítích, by mohly být rovněž uloženy přísnější sankce, uvedla vláda.
Technologický sektor v poslední době zažívá vlnu strategických partnerství v oblasti umělé inteligence (AI). Výrobci čipů, vývojáři softwaru i velké...