Nejnovějším krokem k napodobení stylu tohoto streamovacího veterána je, že YouTube nyní nabízí bezplatný přístup k desítkám televizních pořadů.
Služba společnosti Alphabet ( GOOG 2,03% )( GOOGL 2,38% ) však nikdy nebude zcela kopírovat zážitek ze služby Netflix. Obě videoslužby se v mnoha ohledech příliš zásadně liší.
Co je nového?
Obrovská služba pro sdílení videí společnosti Alphabet právě přidala 76 televizních pořadů do nabídky obsahu, který může zdarma sledovat každý uživatel přistupující na YouTube z americké internetové adresy.
Nejedná se vůbec o nový originální obsah. YouTube podepsal licenční smlouvy na pořady, včetně klasických seriálů ze staré školy, jako jsou například dvě série Osamělého jezdce (1949) a Hopalong Cassidy (1937). Najdete zde také tituly z 80. let, jako jsou 21 Jump Street a Highway to Heaven, spolu s novějšími tituly včetně Heartland a The Mediator With Ice-T – oba vznikly v posledním desetiletí.
Zdroj: Unsplash
S katalogem Netflixu se příliš nepřekrývá. Jediný seriál, který jsem našel na obou, byl Heartland, ale i u tohoto společného titulu se nabídka liší. Netflix nabízí všech 13 sezón a těší se, že 1. dubna bude k dispozici čtrnáctá. YouTube nabízí pouze první tři sezóny.
YouTube již před tímto týdnem nabízel více než 1 500 filmů od různých studií. Jak je u portfolia licencovaného obsahu obvyklé, seznam titulů se postupem času vyvíjí. YouTube tvrdí, že každý týden je k dispozici „až 100“ nových titulů, které nahrazují jiné filmy, jež jsou odstraněny v důsledku vypršení licenčních smluv.
Pokud jde o obchodní stránku, můžete tyto filmy a pořady sledovat několika způsoby:
Všechny tyto tituly můžete sledovat zdarma s občasnou reklamní přestávkou.
Některé pořady jsou k dispozici také ke koupi, u novějších pořadů však není příliš na výběr, pokud jde o kvalitu videa. Tímto způsobem neuvidíte žádné reklamy.
YouTube se o této možnosti nezmínil, ale když jsem přihlášený ke svému účtu YouTube Premium, na žádné reklamní spoty jsem nenarazil.
Zdroj: Unsplash
Srovnání
YouTube tedy zpeněžuje svůj profesionálně vytvořený obsah několika způsoby. Dva z nich by měly většině diváků YouTube připadat docela normální, zatímco podivnější možnost nákupu pořadů po sezónách mi připomíná placený obsah kabelové televize. Navíc musíte dávat dobrý pozor, abyste si možnosti nákupu vůbec všimli.
Na konci každé sezóny se navíc okno s videem zaplní výběrem poměrně aktuálních celovečerních filmů, které si můžete několika kliknutími koupit nebo půjčit. Pokud vám to připadá povědomé, pravděpodobně používáte službu Amazon Prime Video, kde se zdá, že každé kliknutí vás přiblíží o píď blíže k nákupu něčeho, co není součástí předplatného zdarma.
To je daleko od jednoduššího nastavení Netflixu. Pokud platíte měsíční předplatné, máte plný přístup ke všemu, co tato videoslužba nabízí. Neexistují žádné reklamní přestávky a katalog Netflixu je nabitý širokou škálou originálních titulů, které nikde jinde nenajdete – často v oceňované kvalitě.
Zdroj: Unsplash
Netflix je prémiová služba pro náročné zákazníky. YouTube si chce urvat kousek z tohoto sladkého koláče příjmů, ale nikdy nebyl navržen tak, aby podporoval prémiový zážitek. Takže volně dostupné televizní pořady na YouTube se nikdy nebudou moci srovnávat s Netflixem. Tato služba byla sestavena s ohledem na jinou cílovou skupinu, kde pohodlí a snadné používání služby vyšší kvality nahrazuje nižší cena a méně atraktivní zážitek.
A YouTube nebere tuto snahu příliš vážně. Služby pro streamování médií, které nabízejí kombinaci služeb podporovaných reklamou a předplatného, se vždy snaží přesunout ty, kteří se na reklamu dívají zdarma, do spolehlivějšího kanálu s předplatným. V tomto případě se YouTube ani nezmínil o výhodách prémiového účtu YouTube.
Co jsme se dnes naučili?
Přidání několika dalších bezplatných televizních pořadů na YouTube pravděpodobně nepřispěje k růstu počtu prémiových předplatitelů platformy ani k růstu příjmů mateřské společnosti. Toto nejnovější rozšíření nabídky YouTube ve skutečnosti slouží ke zdůraznění vlastností, díky nimž má Netflix náskok před ostatními.
Zdroj: Unsplash
Nikdo jiný nenabízí nepřehlednou předplacenou službu pro zábavu prostřednictvím videostreamingu. Pokušení přidat nějakou kombinaci reklamních spotů, nabídek placeného sledování a dalších možností, které by z každého předplatitele vytáhly pár drobných navíc, je vždy příliš velké. A právě proto Netflix dlouhodobě vítězí.
Nejnovějším krokem k napodobení stylu tohoto streamovacího veterána je, že YouTube nyní nabízí bezplatný přístup k desítkám televizních pořadů.Služba společnosti Alphabet však nikdy nebude zcela kopírovat zážitek ze služby Netflix. Obě videoslužby se v mnoha ohledech příliš zásadně liší.Co je nového?Obrovská služba pro sdílení videí společnosti Alphabet právě přidala 76 televizních pořadů do nabídky obsahu, který může zdarma sledovat každý uživatel přistupující na YouTube z americké internetové adresy.Nejedná se vůbec o nový originální obsah. YouTube podepsal licenční smlouvy na pořady, včetně klasických seriálů ze staré školy, jako jsou například dvě série Osamělého jezdce a Hopalong Cassidy . Najdete zde také tituly z 80. let, jako jsou 21 Jump Street a Highway to Heaven, spolu s novějšími tituly včetně Heartland a The Mediator With Ice-T – oba vznikly v posledním desetiletí.Zdroj: UnsplashS katalogem Netflixu se příliš nepřekrývá. Jediný seriál, který jsem našel na obou, byl Heartland, ale i u tohoto společného titulu se nabídka liší. Netflix nabízí všech 13 sezón a těší se, že 1. dubna bude k dispozici čtrnáctá. YouTube nabízí pouze první tři sezóny.YouTube již před tímto týdnem nabízel více než 1 500 filmů od různých studií. Jak je u portfolia licencovaného obsahu obvyklé, seznam titulů se postupem času vyvíjí. YouTube tvrdí, že každý týden je k dispozici „až 100“ nových titulů, které nahrazují jiné filmy, jež jsou odstraněny v důsledku vypršení licenčních smluv.Chcete využít této příležitosti?Pokud jde o obchodní stránku, můžete tyto filmy a pořady sledovat několika způsoby:Všechny tyto tituly můžete sledovat zdarma s občasnou reklamní přestávkou.Některé pořady jsou k dispozici také ke koupi, u novějších pořadů však není příliš na výběr, pokud jde o kvalitu videa. Tímto způsobem neuvidíte žádné reklamy.YouTube se o této možnosti nezmínil, ale když jsem přihlášený ke svému účtu YouTube Premium, na žádné reklamní spoty jsem nenarazil.Zdroj: UnsplashSrovnání YouTube tedy zpeněžuje svůj profesionálně vytvořený obsah několika způsoby. Dva z nich by měly většině diváků YouTube připadat docela normální, zatímco podivnější možnost nákupu pořadů po sezónách mi připomíná placený obsah kabelové televize. Navíc musíte dávat dobrý pozor, abyste si možnosti nákupu vůbec všimli.Na konci každé sezóny se navíc okno s videem zaplní výběrem poměrně aktuálních celovečerních filmů, které si můžete několika kliknutími koupit nebo půjčit. Pokud vám to připadá povědomé, pravděpodobně používáte službu Amazon Prime Video, kde se zdá, že každé kliknutí vás přiblíží o píď blíže k nákupu něčeho, co není součástí předplatného zdarma.To je daleko od jednoduššího nastavení Netflixu. Pokud platíte měsíční předplatné, máte plný přístup ke všemu, co tato videoslužba nabízí. Neexistují žádné reklamní přestávky a katalog Netflixu je nabitý širokou škálou originálních titulů, které nikde jinde nenajdete – často v oceňované kvalitě.Zdroj: UnsplashNetflix je prémiová služba pro náročné zákazníky. YouTube si chce urvat kousek z tohoto sladkého koláče příjmů, ale nikdy nebyl navržen tak, aby podporoval prémiový zážitek. Takže volně dostupné televizní pořady na YouTube se nikdy nebudou moci srovnávat s Netflixem. Tato služba byla sestavena s ohledem na jinou cílovou skupinu, kde pohodlí a snadné používání služby vyšší kvality nahrazuje nižší cena a méně atraktivní zážitek.A YouTube nebere tuto snahu příliš vážně. Služby pro streamování médií, které nabízejí kombinaci služeb podporovaných reklamou a předplatného, se vždy snaží přesunout ty, kteří se na reklamu dívají zdarma, do spolehlivějšího kanálu s předplatným. V tomto případě se YouTube ani nezmínil o výhodách prémiového účtu YouTube.Co jsme se dnes naučili?Přidání několika dalších bezplatných televizních pořadů na YouTube pravděpodobně nepřispěje k růstu počtu prémiových předplatitelů platformy ani k růstu příjmů mateřské společnosti. Toto nejnovější rozšíření nabídky YouTube ve skutečnosti slouží ke zdůraznění vlastností, díky nimž má Netflix náskok před ostatními.Zdroj: UnsplashNikdo jiný nenabízí nepřehlednou předplacenou službu pro zábavu prostřednictvím videostreamingu. Pokušení přidat nějakou kombinaci reklamních spotů, nabídek placeného sledování a dalších možností, které by z každého předplatitele vytáhly pár drobných navíc, je vždy příliš velké. A právě proto Netflix dlouhodobě vítězí.