(CHPT) je poskytovatelem sítě pro nabíjení elektromobilů, který se snaží umožnit elektrifikaci infrastruktury pro mobilitu, především pro elektromobily. Její cloudová předplatitelská platforma a softwarově definovaný nabíjecí hardware jsou navrženy tak, aby zahrnovaly možnosti pro každý scénář nabíjení. Patří mezi ně domácnosti a vícebytové jednotky až po kanceláře, parkoviště, pohostinství, maloobchod a dopravní flotily všech typů.
Společnost provozuje největší síť dobíjecích stanic pro elektromobily v Severní Americe a má 70 % podíl na trhu stanic Level 2 s více než 5 000 zákazníky.
Společnost ChargePoint vstoupila na burzu v únoru 2021 prostřednictvím transakce SPAC a získala výnosy ve výši přibližně 542 milionů dolarů. V prosinci 2020 dosáhly akcie maxima 49 USD za akcii a od té doby klesly přibližně o 64 %.
Nabíjecí stanice pro elektromobily
Existují tři základní typy nabíječek pro elektromobily.
Úroveň 1 je standardní zásuvka 120 V. Jedná se o nejpomalejší úroveň nabíjení, která vyžaduje desítky hodin k úplnému nabití 100% elektromobilu a několik hodin u plug-in hybridů. Obvykle se s ní dá za 20 hodin nabít přibližně 124 km.
Zdroj: Unsplash
Úroveň 2 je typická zástrčka pro elektromobily v domácnostech a garážích. Většina veřejných nabíjecích stanic je úrovně 2. Zástrčky pro obytná vozidla (14-50) se také považují za nabíječky úrovně 2. Tyto nabíječky vyžadují o něco složitější nastavení, protože se zapojují do zásuvky 240 V, která umožňuje nabíjení 3 až 7krát rychleji než úroveň 1, v závislosti na elektromobilu a nabíječce.
Nabíječky úrovně 3 jsou také známé jako DCFC nebo DC Fast Chargers. Tyto nabíjecí stanice představují nejrychlejší způsob nabíjení vozidla. Ne každé elektrické vozidlo lze nabíjet na nabíječkách úrovně 3.
Finanční výsledky
Společnost v současné době roste, protože buduje svou infrastrukturu a investuje do výzkumu a vývoje. Společnost CHPT má díky transakci SPAC a dalším snahám o získání finančních prostředků chaotický výkaz zisku a ztráty za fiskální rok končící v lednu 2022. Nicméně růst příjmů byl silný a zvýšil se o 65 % na 242 milionů dolarů ze 146,9 milionu dolarů z předchozího období fiskálního roku.
Hrubý zisk se zvýšil z 32,9 milionu dolarů na 53,5 milionu dolarů, hrubé marže však zůstaly zhruba stejné. Provozní ztráta za rok činila (266,4) milionu USD, přičemž kompenzace za akcie se na této ztrátě podílely pouze 67,3 milionu USD.
Společnost je v současné době v režimu spalování hotovosti, protože roste a investuje velké prostředky do inovačních iniciativ. V posledním fiskálním roce činil „burn rate“ přibližně 189 milionů dolarů. Většina analytiků předpokládá pro příští tři fiskální roky záporný EBITDA a záporný volný peněžní tok.
Zdroj: Unsplash
Společnost ukončila fiskální rok s více než 174 000 aktivovanými porty, z nichž 11 500 bylo považováno za rychlonabíječky (Level 3).
Společnost ChargePoint v posledních letech úspěšně získávala kapitál na podporu svých růstových plánů. K 31. lednu letošního roku měl ChargePoint 315 milionů dolarů v hotovosti a v rozvaze neměl žádné dluhy.
Oceňování
Společnost poskytla výhled na fiskální rok končící 31. ledna příštího roku, který počítá s tržbami v rozmezí 450-500 milionů dolarů. To představuje přibližně 100% nárůst oproti předchozímu roku. Hrubá marže se očekává v rozmezí 22-26 % a provozní náklady v rozmezí 350-370 milionů USD, což je zhruba 50% nárůst oproti předchozímu roku.
Vzhledem k tomu, že po 100% růstu tržeb nedošlo k výraznému zvýšení hrubé marže, někteří investoři zpochybňují škálovatelnost obchodního modelu. Společnost ani většina analytiků neočekává v tomto ani příštím fiskálním roce kladný ukazatel EBITDA ani kladné volné peněžní toky. Na základě toho, jaká se použije předpokládaná míra spalování, je možné, že společnost bude muset v roce 2022 nebo 2023 navýšit kapitál.
Na základě středního bodu odhadovaných tržeb se společnost obchoduje na 13,4násobku současných tržeb, což se v současné době zdá být nadměrné.
Zdroj: Unsplash
Názor Wall Street
Na Wall Street má CHPT konsenzuální hodnocení mírného nákupu na základě osmi nákupních a čtyř držících hodnocení přidělených v posledních třech měsících. Průměrná cílová cena CHPT na úrovni 24,50 znamená 12měsíční potenciál růstu o 32,86.
je poskytovatelem sítě pro nabíjení elektromobilů, který se snaží umožnit elektrifikaci infrastruktury pro mobilitu, především pro elektromobily. Její cloudová předplatitelská platforma a softwarově definovaný nabíjecí hardware jsou navrženy tak, aby zahrnovaly možnosti pro každý scénář nabíjení. Patří mezi ně domácnosti a vícebytové jednotky až po kanceláře, parkoviště, pohostinství, maloobchod a dopravní flotily všech typů.Společnost provozuje největší síť dobíjecích stanic pro elektromobily v Severní Americe a má 70 % podíl na trhu stanic Level 2 s více než 5 000 zákazníky.Společnost ChargePoint vstoupila na burzu v únoru 2021 prostřednictvím transakce SPAC a získala výnosy ve výši přibližně 542 milionů dolarů. V prosinci 2020 dosáhly akcie maxima 49 USD za akcii a od té doby klesly přibližně o 64 %.Nabíjecí stanice pro elektromobilyExistují tři základní typy nabíječek pro elektromobily.Úroveň 1 je standardní zásuvka 120 V. Jedná se o nejpomalejší úroveň nabíjení, která vyžaduje desítky hodin k úplnému nabití 100% elektromobilu a několik hodin u plug-in hybridů. Obvykle se s ní dá za 20 hodin nabít přibližně 124 km.Zdroj: UnsplashÚroveň 2 je typická zástrčka pro elektromobily v domácnostech a garážích. Většina veřejných nabíjecích stanic je úrovně 2. Zástrčky pro obytná vozidla se také považují za nabíječky úrovně 2. Tyto nabíječky vyžadují o něco složitější nastavení, protože se zapojují do zásuvky 240 V, která umožňuje nabíjení 3 až 7krát rychleji než úroveň 1, v závislosti na elektromobilu a nabíječce.Chcete využít této příležitosti?Nabíječky úrovně 3 jsou také známé jako DCFC nebo DC Fast Chargers. Tyto nabíjecí stanice představují nejrychlejší způsob nabíjení vozidla. Ne každé elektrické vozidlo lze nabíjet na nabíječkách úrovně 3.Finanční výsledkySpolečnost v současné době roste, protože buduje svou infrastrukturu a investuje do výzkumu a vývoje. Společnost CHPT má díky transakci SPAC a dalším snahám o získání finančních prostředků chaotický výkaz zisku a ztráty za fiskální rok končící v lednu 2022. Nicméně růst příjmů byl silný a zvýšil se o 65 % na 242 milionů dolarů ze 146,9 milionu dolarů z předchozího období fiskálního roku.Hrubý zisk se zvýšil z 32,9 milionu dolarů na 53,5 milionu dolarů, hrubé marže však zůstaly zhruba stejné. Provozní ztráta za rok činila milionu USD, přičemž kompenzace za akcie se na této ztrátě podílely pouze 67,3 milionu USD.Společnost je v současné době v režimu spalování hotovosti, protože roste a investuje velké prostředky do inovačních iniciativ. V posledním fiskálním roce činil „burn rate“ přibližně 189 milionů dolarů. Většina analytiků předpokládá pro příští tři fiskální roky záporný EBITDA a záporný volný peněžní tok.Zdroj: UnsplashSpolečnost ukončila fiskální rok s více než 174 000 aktivovanými porty, z nichž 11 500 bylo považováno za rychlonabíječky .Společnost ChargePoint v posledních letech úspěšně získávala kapitál na podporu svých růstových plánů. K 31. lednu letošního roku měl ChargePoint 315 milionů dolarů v hotovosti a v rozvaze neměl žádné dluhy.OceňováníSpolečnost poskytla výhled na fiskální rok končící 31. ledna příštího roku, který počítá s tržbami v rozmezí 450-500 milionů dolarů. To představuje přibližně 100% nárůst oproti předchozímu roku. Hrubá marže se očekává v rozmezí 22-26 % a provozní náklady v rozmezí 350-370 milionů USD, což je zhruba 50% nárůst oproti předchozímu roku.Vzhledem k tomu, že po 100% růstu tržeb nedošlo k výraznému zvýšení hrubé marže, někteří investoři zpochybňují škálovatelnost obchodního modelu. Společnost ani většina analytiků neočekává v tomto ani příštím fiskálním roce kladný ukazatel EBITDA ani kladné volné peněžní toky. Na základě toho, jaká se použije předpokládaná míra spalování, je možné, že společnost bude muset v roce 2022 nebo 2023 navýšit kapitál.Na základě středního bodu odhadovaných tržeb se společnost obchoduje na 13,4násobku současných tržeb, což se v současné době zdá být nadměrné.Zdroj: UnsplashNázor Wall StreetNa Wall Street má CHPT konsenzuální hodnocení mírného nákupu na základě osmi nákupních a čtyř držících hodnocení přidělených v posledních třech měsících. Průměrná cílová cena CHPT na úrovni 24,50 znamená 12měsíční potenciál růstu o 32,86.