Akcie čínského giganta v oblasti elektronického obchodování Alibaba (NYSE:BABA) se od října 2020 pohybují v klesajícím trendu. Přesto bych se vsadil, že před rokem jen málokterý čínský věčný býk očekával, že akcie BABA budou poprvé za více než půl desetiletí koketovat s úrovní 100 USD.
Po ztrátě 57 % své hodnoty za posledních 12 měsíců mohou akcie vypadat levně, ale já tvrdím, že jsou levné z nějakého důvodu. Nejenže společnost minulý měsíc zveřejnila slabé čtvrtletní výsledky, ale v příštím roce čelí silným tlakům.
Investoři rádi srovnávají Alibabu s Amazonem (NASDAQ:AMZN), ale to je chyba. Akcie BABA, které se obchodují za pouhý 12násobek forwardového zisku, mohou ve srovnání s AMZN, jehož poměr forwardové ceny k zisku činí 53, vypadat jako výhodná koupě. Amazon však své ocenění více než kompenzuje silným růstem a ziskovostí. Amazon navíc nečelí represivním regulačním překážkám.
Zdroj: Shutterstock
V dubnu čínská vláda uložila společnosti Alibaba antimonopolní pokutu ve výši 2,75 miliardy dolarů. Býci jistě doufali, že rekordní pokuta je konec, ale nestalo se tak. O necelých pět měsíců později Alibaba přislíbila 15,5 miliardy dolarů do roku 2025 na podporu vládní iniciativy „společné prosperity“. Do budoucna budou investoři i nadále platit účet za nečekané platby Alibaby komunistické vládě.
Akcie BABA klesají kvůli špatným čtvrtletním výsledkům
Společnost Alibaba oznámila výsledky za své třetí fiskální čtvrtletí, které skončilo 31. prosince, 24. února. Od té doby akcie BABA klesly o více než 11 %.
Společnost dosáhla tržeb ve výši 38,06 miliardy dolarů, což představuje 10% nárůst oproti stejnému čtvrtletí před rokem. Jedná se o nejpomalejší růst tržeb zaznamenaný od vstupu společnosti na burzu v roce 2014.
Tržby z cloud computingu se meziročně zvýšily o 20 %, tržby z mezinárodního obchodu vzrostly o 18 % a tržby z místních spotřebitelských služeb, mezi které patří i platforma pro rozvoz jídla ele.me, se zvýšily o 27 %. Tyto přírůstky však byly kompenzovány 1% poklesem příjmů ze správy zákazníků v oblasti obchodu v Číně, který tvoří největší část příjmů společnosti Alibaba. Z 1,28 miliardy ročních aktivních zákazníků společnosti Alibaba na konci roku 2021 jich bylo 979 milionů v Číně.
Čistý zisk za čtvrtletí klesl o zhruba 75 %, částečně kvůli snížení hodnoty goodwillu. A zisk na akcii ve výši 2,65 USD byl o 23 % nižší než před rokem.
Zdroj: Getty Images
Příležitosti a rizika
Přestože růst společnosti Alibaba se kvůli rostoucí konkurenci a oslabujícím makroekonomickým podmínkám zpomaluje, její podnikání v oblasti elektronického obchodu zůstává silné. Zatímco prodej oděvů a spotřební elektroniky zpomalil, společnost zaznamenala růst v oblasti vybavení domácností.
Alibaba potřebuje odklonit své podnikání od kategorií, které ztrácejí dynamiku, a zvýšit penetraci elektronického obchodování s nezbytnými produkty včetně čerstvých potravin a potravinářského zboží.
Alibaba buduje své podnikání v oblasti elektronického obchodování s potravinami tím, že rozvíjí dobré uživatelské zkušenosti. Aby toho dosáhla, potřebuje integrovaný systém plnění. Spoléhá se na doručovací platformy třetích stran, jako je Ele.me. Kromě toho se zaměřuje na širokou zákaznickou základnu od cenově citlivých až po bohaté. Aby maximalizovala zisky, sladí místa svého dodavatelského řetězce tak, aby odpovídala různým scénářům spotřeby.
Nedávno spuštěné služby Taobao Deals a Taocaicai rovněž představují pro Alibabu příležitosti k růstu. Služba Taobao Deals, která nabízí model přímého prodeje od výrobce ke spotřebiteli, bude podporovat růst počtu uživatelů ve městech nižší úrovně. Kromě toho by měl uklidnit čínskou vládu, která podporuje podniky, aby nabízely cenově dostupné zboží. Společně s komunitním tržištěm Taocaicai bude Alibaba zvyšovat efektivitu. S rozšiřováním podniků se investoři mohou dočkat zvýšení ziskových marží.
Zdroj: Shutterstock
Největším rizikem, kterému Alibaba čelí, je rostoucí konkurence ze strany startupů, i když to pro společnost není nic nového. Firma se musí zaměřit dovnitř, aby předběhla své konkurenty, rozvíjet své podnikání a zvyšovat efektivitu.
Vyhlídky společnosti Alibaba by mohla poškodit také zpomalující se spotřeba spotřebitelů v důsledku zpomalujícího se hospodářského růstu.
Akcie čínského giganta v oblasti elektronického obchodování Alibaba se od října 2020 pohybují v klesajícím trendu. Přesto bych se vsadil, že před rokem jen málokterý čínský věčný býk očekával, že akcie BABA budou poprvé za více než půl desetiletí koketovat s úrovní 100 USD.Po ztrátě 57 % své hodnoty za posledních 12 měsíců mohou akcie vypadat levně, ale já tvrdím, že jsou levné z nějakého důvodu. Nejenže společnost minulý měsíc zveřejnila slabé čtvrtletní výsledky, ale v příštím roce čelí silným tlakům.Investoři rádi srovnávají Alibabu s Amazonem , ale to je chyba. Akcie BABA, které se obchodují za pouhý 12násobek forwardového zisku, mohou ve srovnání s AMZN, jehož poměr forwardové ceny k zisku činí 53, vypadat jako výhodná koupě. Amazon však své ocenění více než kompenzuje silným růstem a ziskovostí. Amazon navíc nečelí represivním regulačním překážkám.Zdroj: ShutterstockV dubnu čínská vláda uložila společnosti Alibaba antimonopolní pokutu ve výši 2,75 miliardy dolarů. Býci jistě doufali, že rekordní pokuta je konec, ale nestalo se tak. O necelých pět měsíců později Alibaba přislíbila 15,5 miliardy dolarů do roku 2025 na podporu vládní iniciativy „společné prosperity“. Do budoucna budou investoři i nadále platit účet za nečekané platby Alibaby komunistické vládě.Akcie BABA klesají kvůli špatným čtvrtletním výsledkůmSpolečnost Alibaba oznámila výsledky za své třetí fiskální čtvrtletí, které skončilo 31. prosince, 24. února. Od té doby akcie BABA klesly o více než 11 %.Chcete využít této příležitosti?Společnost dosáhla tržeb ve výši 38,06 miliardy dolarů, což představuje 10% nárůst oproti stejnému čtvrtletí před rokem. Jedná se o nejpomalejší růst tržeb zaznamenaný od vstupu společnosti na burzu v roce 2014.Tržby z cloud computingu se meziročně zvýšily o 20 %, tržby z mezinárodního obchodu vzrostly o 18 % a tržby z místních spotřebitelských služeb, mezi které patří i platforma pro rozvoz jídla ele.me, se zvýšily o 27 %. Tyto přírůstky však byly kompenzovány 1% poklesem příjmů ze správy zákazníků v oblasti obchodu v Číně, který tvoří největší část příjmů společnosti Alibaba. Z 1,28 miliardy ročních aktivních zákazníků společnosti Alibaba na konci roku 2021 jich bylo 979 milionů v Číně.Čistý zisk za čtvrtletí klesl o zhruba 75 %, částečně kvůli snížení hodnoty goodwillu. A zisk na akcii ve výši 2,65 USD byl o 23 % nižší než před rokem.Zdroj: Getty ImagesPříležitosti a rizikaPřestože růst společnosti Alibaba se kvůli rostoucí konkurenci a oslabujícím makroekonomickým podmínkám zpomaluje, její podnikání v oblasti elektronického obchodu zůstává silné. Zatímco prodej oděvů a spotřební elektroniky zpomalil, společnost zaznamenala růst v oblasti vybavení domácností.Alibaba potřebuje odklonit své podnikání od kategorií, které ztrácejí dynamiku, a zvýšit penetraci elektronického obchodování s nezbytnými produkty včetně čerstvých potravin a potravinářského zboží.Alibaba buduje své podnikání v oblasti elektronického obchodování s potravinami tím, že rozvíjí dobré uživatelské zkušenosti. Aby toho dosáhla, potřebuje integrovaný systém plnění. Spoléhá se na doručovací platformy třetích stran, jako je Ele.me. Kromě toho se zaměřuje na širokou zákaznickou základnu od cenově citlivých až po bohaté. Aby maximalizovala zisky, sladí místa svého dodavatelského řetězce tak, aby odpovídala různým scénářům spotřeby.Nedávno spuštěné služby Taobao Deals a Taocaicai rovněž představují pro Alibabu příležitosti k růstu. Služba Taobao Deals, která nabízí model přímého prodeje od výrobce ke spotřebiteli, bude podporovat růst počtu uživatelů ve městech nižší úrovně. Kromě toho by měl uklidnit čínskou vládu, která podporuje podniky, aby nabízely cenově dostupné zboží. Společně s komunitním tržištěm Taocaicai bude Alibaba zvyšovat efektivitu. S rozšiřováním podniků se investoři mohou dočkat zvýšení ziskových marží.Zdroj: ShutterstockNejvětším rizikem, kterému Alibaba čelí, je rostoucí konkurence ze strany startupů, i když to pro společnost není nic nového. Firma se musí zaměřit dovnitř, aby předběhla své konkurenty, rozvíjet své podnikání a zvyšovat efektivitu.Vyhlídky společnosti Alibaba by mohla poškodit také zpomalující se spotřeba spotřebitelů v důsledku zpomalujícího se hospodářského růstu.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...