Jsou akcie leteckých společností po březnovém oživení vhodné ke koupi?
Akcie leteckých společností se v posledních dvou týdnech odrazily ode dna, protože jednání mezi Ruskem a Ukrajinou spolu s čínskými výlukami Covid pomáhají zmírnit nedávný nárůst cen ropy.
Má tedy nyní smysl nakupovat akcie leteckých společností?
Dohoda mezi Ruskem, velkým vývozcem ropy, a Ukrajinou by mohla rozšířit celkové dodávky ropy a snížit její cenu po ruské invazi. Spotřebu by mohlo snížit také poslední kolo omezení v souvislosti s koronavirem v Číně. Letecké palivo spolu s platem personálu tvoří největší náklady letecké společnosti.
Zdroj: unsplash.com
Přesto, jak uvedla CNN, se obchodníci, přepravci a finanční instituce ve snaze vyhovět sankcím odvrátili od nákupu ruské ropy, čímž ji fakticky vyřadili z globálního trhu. A zdá se, že pozadí pro akcie cestovních kanceláří bude i nadále nepřehledné.
Mezitím tři velké americké letecké společnosti – Delta Air Lines (DAL), United Airlines (UAL) a American Airlines (AAL) – nemají žádné zajištění pohonných hmot, které některé aerolinky používají, aby se ochránily před výkyvy cen. V rámci zajištění paliva se letecká společnost zavazuje k budoucím nákupům ropy za předem stanovenou cenu.
Ale i u dopravců, kteří zajištění využívají, vedly rostoucí ceny k přehodnocení. Společnost Alaska Air Group (ALK) tento měsíc uvedla, že rostoucí ceny by si mohly vynutit omezení letových řádů.
„Ceny pohonných hmot jsou nestabilní v důsledku konfliktu v Evropě a pokračující ruské invaze na Ukrajinu,“ uvedla letecká společnost ve zprávě z 8. března.
Zdroj: unsplash.com
Dopravce dodal, že v prvním čtvrtletí očekává náklady na pohonné hmoty ve výši 2,60 až 2,65 USD za galon, zatímco dříve očekával 2,45 až 2,50 USD. „Vzhledem k prudkému nárůstu nákladů na pohonné hmoty jsme mírně zmírnili náš výhled kapacity pro letošní rok a nyní očekáváme, že kapacita v první polovině roku klesne o tři až pět procent,“ pokračovala letecká společnost.
Další novinky Tyto rostoucí náklady přicházejí v době, kdy se poptávka po letecké dopravě zvedá z minima roku 2020. Varianta omicron však oživení odvětví rozkolísala. Letecké společnosti již odsunuly rozšiřování letových řádů a varovaly před nerovnoměrným prvním čtvrtletím.
Mezitím ultra nízkonákladoví dopravci Frontier (ULCC) a Spirit Airlines (SAVE) minulý měsíc oznámili plány na spojení, čímž by mohl vzniknout velký diskontní dopravce, který by konkuroval čtyřem velkým leteckým společnostem.
Má tedy nyní smysl nakupovat akcie leteckých společností?Dohoda mezi Ruskem, velkým vývozcem ropy, a Ukrajinou by mohla rozšířit celkové dodávky ropy a snížit její cenu po ruské invazi. Spotřebu by mohlo snížit také poslední kolo omezení v souvislosti s koronavirem v Číně. Letecké palivo spolu s platem personálu tvoří největší náklady letecké společnosti.Zdroj: unsplash.comPřesto, jak uvedla CNN, se obchodníci, přepravci a finanční instituce ve snaze vyhovět sankcím odvrátili od nákupu ruské ropy, čímž ji fakticky vyřadili z globálního trhu. A zdá se, že pozadí pro akcie cestovních kanceláří bude i nadále nepřehledné.Mezitím tři velké americké letecké společnosti – Delta Air Lines , United Airlines a American Airlines – nemají žádné zajištění pohonných hmot, které některé aerolinky používají, aby se ochránily před výkyvy cen. V rámci zajištění paliva se letecká společnost zavazuje k budoucím nákupům ropy za předem stanovenou cenu.Ale i u dopravců, kteří zajištění využívají, vedly rostoucí ceny k přehodnocení. Společnost Alaska Air Group tento měsíc uvedla, že rostoucí ceny by si mohly vynutit omezení letových řádů.„Ceny pohonných hmot jsou nestabilní v důsledku konfliktu v Evropě a pokračující ruské invaze na Ukrajinu,“ uvedla letecká společnost ve zprávě z 8. března.Zdroj: unsplash.comDopravce dodal, že v prvním čtvrtletí očekává náklady na pohonné hmoty ve výši 2,60 až 2,65 USD za galon, zatímco dříve očekával 2,45 až 2,50 USD. „Vzhledem k prudkému nárůstu nákladů na pohonné hmoty jsme mírně zmírnili náš výhled kapacity pro letošní rok a nyní očekáváme, že kapacita v první polovině roku klesne o tři až pět procent,“ pokračovala letecká společnost.Chcete využít této příležitosti?Další novinky Tyto rostoucí náklady přicházejí v době, kdy se poptávka po letecké dopravě zvedá z minima roku 2020. Varianta omicron však oživení odvětví rozkolísala. Letecké společnosti již odsunuly rozšiřování letových řádů a varovaly před nerovnoměrným prvním čtvrtletím.Mezitím ultra nízkonákladoví dopravci Frontier a Spirit Airlines minulý měsíc oznámili plány na spojení, čímž by mohl vzniknout velký diskontní dopravce, který by konkuroval čtyřem velkým leteckým společnostem.
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSM) je bezpochyby nejdůležitějším článkem globálního ekosystému výroby čipů. Zatímco poptávka po výpočetním výkonu a datových...
Zářijové týdny roku 2025 přinesly na světových kapitálových trzích nebývalou vlnu optimismu. Investoři se dočkali hned tří mimořádně sledovaných primárních...