Maersk varuje, že uzavření města Šanghaj dále zvýší náklady na dopravu
Dánský přepravce Maersk uvedl, že uzavření Šanghaje vážně poškodí služby nákladní dopravy a zvýší náklady na přepravu, protože zesílené úsilí Číny v boji proti šíření COVID-19 dále otřásá globálními dodavatelskými řetězci.
Čínské pobřežní město, kde se nachází jedny z nejrušnějších námořních cest a letišť na světě, začalo v pondělí uzavírat polovinu města a od pátku hodlá v rámci dvoufázového testování na čtyři dny uzavřít i druhou polovinu.
Zatímco letiště a hlubokomořský přístav zůstaly otevřené, město zavedlo přísná omezení pohybu, zakázalo vjezd neschváleným vozidlům do ulic a milionům lidí nařídilo, aby nevycházeli ze svých domovů.
Zdroj: Reuters
„Doprava nákladními automobily do (Šanghaje) a z (ní) bude z 30 % vážně ovlivněna kvůli úplné uzavírce šanghajských oblastí Pudong a Puxi, a to postupně až do 5. dubna,“ uvedla v pondělí v poradenství klientům společnost Maersk, druhá největší kontejnerová přepravní společnost na světě.
Dodala, že sklady v Šanghaji budou uzavřeny až do pátku.
„V důsledku toho dojde k prodloužení dodací lhůty a možnému zvýšení nákladů na dopravu, jako jsou poplatky za objížďku a dálniční poplatky.“
SEKO Logistics, americká společnost zabývající se nákladní dopravou a skladováním, uvedla, že továrny v sousední provincii Če-ťiang se rozhodly přesunout náklad raději z přístavu Ningbo než ze Šanghaje.
„Očekáváme: ode dneška prudké zvýšení sazeb za leteckou přepravu. Již dnes jsme obdrželi několik nebetyčně vysokých nabídek na poptávky do Evropy,“ uvedla společnost na svých internetových stránkách.
Zdroj: Getty Images
Čína bojuje s největším počtem případů nákazy virem COVID-19 od počátku od doby, kdy v zemi počátkem roku 2020 ustoupila původní epidemie. Tento měsíc zavedla výluky v dalších výrobních exportních centrech, jako jsou Čchang-čchun a Šen-čen, což dalo vzniknout prodlužujícím se frontám před hlavními čínskými přístavy.
Ačkoli omezení v Čchang-čchunu zůstala v platnosti, v Šen-čenu byla zmírněna a 21. března bylo podnikům a továrnám povoleno obnovit provoz.
Průzkum provedený státními novinami však ukázal, že „válka“ Šen-čenu proti COVID-19 poškodila až 93 % místních malých a středních podniků, přičemž mnohé z nich utrpěly přerušení výroby kvůli odstávkám, přerušení dodavatelských řetězců a zpoždění při realizaci zakázek.
Čínské pobřežní město, kde se nachází jedny z nejrušnějších námořních cest a letišť na světě, začalo v pondělí uzavírat polovinu města a od pátku hodlá v rámci dvoufázového testování na čtyři dny uzavřít i druhou polovinu.Zatímco letiště a hlubokomořský přístav zůstaly otevřené, město zavedlo přísná omezení pohybu, zakázalo vjezd neschváleným vozidlům do ulic a milionům lidí nařídilo, aby nevycházeli ze svých domovů.Zdroj: Reuters„Doprava nákladními automobily do a z bude z 30 % vážně ovlivněna kvůli úplné uzavírce šanghajských oblastí Pudong a Puxi, a to postupně až do 5. dubna,“ uvedla v pondělí v poradenství klientům společnost Maersk, druhá největší kontejnerová přepravní společnost na světě.Dodala, že sklady v Šanghaji budou uzavřeny až do pátku.„V důsledku toho dojde k prodloužení dodací lhůty a možnému zvýšení nákladů na dopravu, jako jsou poplatky za objížďku a dálniční poplatky.“SEKO Logistics, americká společnost zabývající se nákladní dopravou a skladováním, uvedla, že továrny v sousední provincii Če-ťiang se rozhodly přesunout náklad raději z přístavu Ningbo než ze Šanghaje.Chcete využít této příležitosti?„Očekáváme: ode dneška prudké zvýšení sazeb za leteckou přepravu. Již dnes jsme obdrželi několik nebetyčně vysokých nabídek na poptávky do Evropy,“ uvedla společnost na svých internetových stránkách.Zdroj: Getty ImagesČína bojuje s největším počtem případů nákazy virem COVID-19 od počátku od doby, kdy v zemi počátkem roku 2020 ustoupila původní epidemie. Tento měsíc zavedla výluky v dalších výrobních exportních centrech, jako jsou Čchang-čchun a Šen-čen, což dalo vzniknout prodlužujícím se frontám před hlavními čínskými přístavy.Ačkoli omezení v Čchang-čchunu zůstala v platnosti, v Šen-čenu byla zmírněna a 21. března bylo podnikům a továrnám povoleno obnovit provoz.Průzkum provedený státními novinami však ukázal, že „válka“ Šen-čenu proti COVID-19 poškodila až 93 % místních malých a středních podniků, přičemž mnohé z nich utrpěly přerušení výroby kvůli odstávkám, přerušení dodavatelských řetězců a zpoždění při realizaci zakázek.