Meta Platforms, Inc. (NASDAQ:FB) nechává své investory váhat, zda se jim akcie v roce 2022 líbí, či nikoliv. Mít v roce 2022 ztráty ve výši téměř 39 % po neuspokojivém výsledku hospodaření za čtvrté čtvrtletí roku 2021 není pro jednu z předních světových platforem sociálních médií lehká záležitost. Než se rozhodnete, zda je nákup poklesu dobrým nápadem, nebo nezralým investičním rozhodnutím, protože dno pro akcie FB by mohlo být mnohem nižší uprostřed zmatku geopolitických rizik – zde je několik klíčových bodů, které je třeba nyní zvážit. Svět se od 24. února 2021 změnil.
Zdroj: Unsplash
Investoři, kteří mají rádi statistiky, mohou namítnout, že po týdnu od ruské invaze na Ukrajinu se akcie FB téměř nezměnily a mají drobné ztráty menší než 2 %. Naopak akcie FB mají za poslední 3 měsíce výraznou ztrátu téměř 41 %.
Mohl by nyní prodejní tlak skončit nebo dojít k akumulaci akcií poblíž 205 USD za akcii? Pravděpodobně ano, ale je to jen scénář. Po neuspokojivé zprávě o výsledcích za 4. čtvrtletí 2021 jsou nyní pro akcie FB dva hlavní katalyzátory.
Vzpomeňte si, že ve svém článku z ledna 2021 jsem napsal, že „pětiletý trend růstu tržeb, růstu zisku před zdaněním, růstu čistého zisku, zisku na akcii (EPS) a EBITDA klesá. To se netýká absolutních čísel, ale růstu“.
Počet denních aktivních uživatelů (DAU) i počet měsíčních aktivních uživatelů (MAU) byl nižší, než se očekávalo. Tento trend je příliš důležitý pro marketéry, inzerenty i investory. Podniky chtějí utrácet peníze za reklamu na horkých platformách sociálních médií.
TikTok si získal popularitu a je nejatraktivnější pro reklamu pro mladší publikum. Pokračující pokles denních a měsíčních aktivních uživatelů by měl být negativní zprávou pro ziskovost metaplatforem.
Společnost Facebook oznámila, že omezila přístup k RT a Sputniku v celé EU a že nyní globálně degraduje obsah stránek na Facebooku a účtů na Instagramu z ruských státem kontrolovaných médií a ztěžuje jejich vyhledávání na našich platformách.
Zákaz reklam z ruských státních médií na jeho stránkách povede jistě ke snížení příjmů, ale není to jediná svého druhu bitva, kterou musí Facebook vybojovat. Celosvětový bojkot ruských výrobků by přirozeně vedl k nižšímu počtu reklamních kampaní pro Facebook.
Zdroj: Unsplash
Zatímco Ukrajinci bojují o přežití, Facebook se v této válce musí vypořádat s „bitvou“ dezinformací, transparentnosti a propagandy. Facebook reagoval rychle a zodpovědně, přidal bezpečnostní funkce na Ukrajině a v Rusku a ujistil lidi, že podniká rozsáhlé kroky v boji proti dezinformacím.
Pokud historie poskytuje cenná ponaučení, pak se Facebook musel poučit z výpovědi whistleblowera a obvinění týkajících se uživatelské základny Facebooku a jeho výsledků v oblasti lidských práv.
Meta Platforms, Inc. nechává své investory váhat, zda se jim akcie v roce 2022 líbí, či nikoliv. Mít v roce 2022 ztráty ve výši téměř 39 % po neuspokojivém výsledku hospodaření za čtvrté čtvrtletí roku 2021 není pro jednu z předních světových platforem sociálních médií lehká záležitost. Než se rozhodnete, zda je nákup poklesu dobrým nápadem, nebo nezralým investičním rozhodnutím, protože dno pro akcie FB by mohlo být mnohem nižší uprostřed zmatku geopolitických rizik – zde je několik klíčových bodů, které je třeba nyní zvážit. Svět se od 24. února 2021 změnil.Zdroj: UnsplashInvestoři, kteří mají rádi statistiky, mohou namítnout, že po týdnu od ruské invaze na Ukrajinu se akcie FB téměř nezměnily a mají drobné ztráty menší než 2 %. Naopak akcie FB mají za poslední 3 měsíce výraznou ztrátu téměř 41 %.Mohl by nyní prodejní tlak skončit nebo dojít k akumulaci akcií poblíž 205 USD za akcii? Pravděpodobně ano, ale je to jen scénář. Po neuspokojivé zprávě o výsledcích za 4. čtvrtletí 2021 jsou nyní pro akcie FB dva hlavní katalyzátory.Vzpomeňte si, že ve svém článku z ledna 2021 jsem napsal, že „pětiletý trend růstu tržeb, růstu zisku před zdaněním, růstu čistého zisku, zisku na akcii a EBITDA klesá. To se netýká absolutních čísel, ale růstu“.Počet denních aktivních uživatelů i počet měsíčních aktivních uživatelů byl nižší, než se očekávalo. Tento trend je příliš důležitý pro marketéry, inzerenty i investory. Podniky chtějí utrácet peníze za reklamu na horkých platformách sociálních médií.TikTok si získal popularitu a je nejatraktivnější pro reklamu pro mladší publikum. Pokračující pokles denních a měsíčních aktivních uživatelů by měl být negativní zprávou pro ziskovost metaplatforem.Chcete využít této příležitosti?Společnost Facebook oznámila, že omezila přístup k RT a Sputniku v celé EU a že nyní globálně degraduje obsah stránek na Facebooku a účtů na Instagramu z ruských státem kontrolovaných médií a ztěžuje jejich vyhledávání na našich platformách.Zákaz reklam z ruských státních médií na jeho stránkách povede jistě ke snížení příjmů, ale není to jediná svého druhu bitva, kterou musí Facebook vybojovat. Celosvětový bojkot ruských výrobků by přirozeně vedl k nižšímu počtu reklamních kampaní pro Facebook.Zdroj: UnsplashZatímco Ukrajinci bojují o přežití, Facebook se v této válce musí vypořádat s „bitvou“ dezinformací, transparentnosti a propagandy. Facebook reagoval rychle a zodpovědně, přidal bezpečnostní funkce na Ukrajině a v Rusku a ujistil lidi, že podniká rozsáhlé kroky v boji proti dezinformacím.Pokud historie poskytuje cenná ponaučení, pak se Facebook musel poučit z výpovědi whistleblowera a obvinění týkajících se uživatelské základny Facebooku a jeho výsledků v oblasti lidských práv.
Technologický sektor v poslední době zažívá vlnu strategických partnerství v oblasti umělé inteligence (AI). Výrobci čipů, vývojáři softwaru i velké...