Čínské ceny uhličitanu lithného, který je klíčovou složkou mnoha baterií, se za poslední rok zvýšily na pětinásobek, uvedli ve své poznámce analytici včetně Jacka Lu. Přenesení nákladů by mohlo přimět výrobce elektrických vozidel ke zvýšení cen až o 15 % a mohlo by zasáhnout poptávku.
„Historicky křivka nákladů na baterie klesala tempem 3 až 7 % ročně tolik let po sobě, že se to zdálo téměř nevyhnutelné,“ uvedli analytici.

Ceny uhličitanu lithného prudce vzrostly, protože poptávka výrobců automobilů převýšila nabídku, což poukazuje na to, že přechod na energetiku může být zpomalen nedostatkem materiálů a rafinačních kapacit. Největší čínští výrobci lithia – Ganfeng Lithium Co. a Tianqi Lithium Corp. – vykázali v prvních dvou měsících roku díky rallye nárůst předběžných tržeb.
Většina výrobců baterií v Číně, která dominuje průmyslu lithium-iontových baterií, nakupuje tento materiál spíše na spotovém trhu než prostřednictvím dlouhodobých kontraktů, uvedla banka Morgan Stanley. Velké společnosti, jako je Contemporary Amperex Technology Co Ltd., však mohou získat určitou slevu, uvedla.

Navzdory rostoucím cenám Morgan Stanley převážila akcie společnosti Tesla Inc. s cílovou cenou 1 300 USD za akcii, což je asi o 30 % více než současná úroveň. V odvětví baterií existuje prostor pro „hluboké“ dlouhodobé změny a Tesla má díky svému rozsahu, technologii a vertikální integraci nejlepší předpoklady k tomu, aby se s těmito výzvami vypořádala ve srovnání s ostatními výrobci elektromobilů, uvedla banka.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky