Několik tipů na akcie, které hrají na nejnovějším automobilovém trendu
Banka Goldman Sachs jmenovala řadu akcií, o kterých si myslí, že se jim bude dařit, protože výrobci automobilů zdvojnásobují úsilí o vytvoření propojenějších, inteligentnějších a autonomních vozů.
Automobilový software se stal „klíčovou oblastí“ pro průmysl, protože vozidla jsou stále více softwarově definována, uvedli 17. března analytici Goldmanu pod vedením Marka Delaneyho.
V reakci na to tradiční výrobci automobilů, známí také jako výrobci originálního vybavení (OEM), formulují strategie týkající se propojených služeb a softwaru. To jim podle banky pomůže rozšířit a diferencovat nabídku svých produktů a zároveň uvolnit opakující se zdroje příjmů s vysokou marží.
V samostatném sdělení z 18. března analytici Goldmanu pod vedením Allena Changa uvedli, že výrobci automobilů zvýšili investice do této oblasti a nyní plánují do roku 2030 dosáhnout příjmů ze softwaru ve výši více než 20 miliard USD. Banka očekává, že globální trh se softwarem poroste do roku 2030 složeným tempem 26 % a dosáhne 105 miliard USD.
Zdroj: Shutterstock
Výběr akcií automobilů Jedním z hlavních tipů Goldman v této oblasti je Tesla.
Delaney vyzdvihl „robustní a úzce integrovaný“ systém hardwaru a softwaru této společnosti, který podle něj slouží jako vzor pro širší odvětví. Výrobci automobilů proto podle něj posilují své inženýrské týmy a zavádějí více vlastních softwarových schopností, aby mohli lépe spravovat a zpeněžovat své vozové parky.
„Společnost Tesla považujeme za lídra v oblasti automobilového softwaru, hardwaru, sběru dat a umělé inteligence, což jí podle našeho názoru dává konkurenční výhodu z hlediska potenciálu produktů a ziskovosti,“ dodal Chang.
Goldman stanovil cílovou cenu akcií na 1 200 USD, které 21. března uzavřely na hodnotě přibližně 921 USD, což představuje potenciální nárůst o 30,3 %.
Bance se rovněž líbí společnost General Motors, jejímž cílem je mít do roku 2030 na amerických silnicích 30 milionů propojených vozidel.
Společnost rovněž očekává, že její model předplatného bude do roku 2030 generovat roční tržby ve výši 20 až 25 miliard USD, přičemž v roce 2021 to budou pouhé 2 miliardy USD, uvedla banka.
Cílová cena 72 USD, kterou Goldman pro akcie stanovila, znamená potenciální nárůst o 63,6 % oproti uzavírací ceně akcií ve výši přibližně 44 USD z 21. března.
Výběr softwarových akcií Vzhledem k tomu, že software přebírá „stále ústřednější“ roli v automobilové revoluci, Goldman vidí, že softwarové firmy z toho budou těžit jak v blízkém, tak v dlouhodobém horizontu.
„Navzdory tomu, že někteří velcí výrobci OEM vyvíjejí základní software vlastními silami … mnoho softwarových aplikací v oblasti kokpitu a ADAS/AV stále využívá speciality a technologie softwarových společností,“ uvedl Chang. ADAS/AV označuje pokročilé asistenční systémy řidiče a autonomní vozidla.
Zdroj: Getty Images
Banka si v této oblasti vybrala dvě čínské společnosti – Thunder Software a Shenzhen Desay Battery – a německého výrobce čipů Infineon. Goldman vidí tyto akcie jako „první beneficienty“ s krátkodobými i dlouhodobými růstovými faktory díky jejich expozici v oblasti „chytrého kokpitu“ a ADAS.
Bance se líbí společnost Thunder Software pro její rozsáhlou produktovou řadu pro automobilový průmysl a růst její klientské základny v automobilovém průmyslu. Goldman stanovil cílovou cenu 162 čínských jüanů (25,50 USD) pro akcie, které 21. března uzavřely na hodnotě přibližně 108 čínských jüanů, což představuje potenciální nárůst o 50 %.
Bance se rovněž líbí, že společnost Shenzhen Desay je klíčovým příjemcem rostoucího trendu v oblasti automobilového softwaru. Domnívá se, že trh možná podceňuje význam včasného vstupu společnosti do oblasti chytrého řízení, vzhledem k tomu, že klienti dávají přednost prodejcům s produkty, kteří mají za sebou zkušenosti s jejich zaváděním do sériově vyráběných automobilů.
Cílová cena 203 čínských jüanů pro akcie společnosti Goldman znamená potenciální nárůst o 58,6 % oproti závěrečné ceně akcií 128 čínských jüanů z 21. března.
Zdroj: Getty Images
Nejlepším tipem banky na evropské akcie je Infineon pro jeho expozici na trhu ADAS. „Domníváme se, že digitalizace automobilového průmyslu, která je obsažena v trendu zrychlujícího se zavádění ADAS, bude pro Infineon strukturálním protivětrem,“ uvedl Čang.
Goldman stanovil cílovou cenu pro akcie na 52,5 eura (57,80 USD), což představuje 75% potenciální nárůst oproti závěrečné ceně akcií ve výši přibližně 30 eur z 21. března.
Automobilový software se stal „klíčovou oblastí“ pro průmysl, protože vozidla jsou stále více softwarově definována, uvedli 17. března analytici Goldmanu pod vedením Marka Delaneyho.V reakci na to tradiční výrobci automobilů, známí také jako výrobci originálního vybavení , formulují strategie týkající se propojených služeb a softwaru. To jim podle banky pomůže rozšířit a diferencovat nabídku svých produktů a zároveň uvolnit opakující se zdroje příjmů s vysokou marží.V samostatném sdělení z 18. března analytici Goldmanu pod vedením Allena Changa uvedli, že výrobci automobilů zvýšili investice do této oblasti a nyní plánují do roku 2030 dosáhnout příjmů ze softwaru ve výši více než 20 miliard USD. Banka očekává, že globální trh se softwarem poroste do roku 2030 složeným tempem 26 % a dosáhne 105 miliard USD.Zdroj: ShutterstockVýběr akcií automobilůJedním z hlavních tipů Goldman v této oblasti je Tesla.Delaney vyzdvihl „robustní a úzce integrovaný“ systém hardwaru a softwaru této společnosti, který podle něj slouží jako vzor pro širší odvětví. Výrobci automobilů proto podle něj posilují své inženýrské týmy a zavádějí více vlastních softwarových schopností, aby mohli lépe spravovat a zpeněžovat své vozové parky.„Společnost Tesla považujeme za lídra v oblasti automobilového softwaru, hardwaru, sběru dat a umělé inteligence, což jí podle našeho názoru dává konkurenční výhodu z hlediska potenciálu produktů a ziskovosti,“ dodal Chang.Chcete využít této příležitosti?Goldman stanovil cílovou cenu akcií na 1 200 USD, které 21. března uzavřely na hodnotě přibližně 921 USD, což představuje potenciální nárůst o 30,3 %.Bance se rovněž líbí společnost General Motors, jejímž cílem je mít do roku 2030 na amerických silnicích 30 milionů propojených vozidel.Společnost rovněž očekává, že její model předplatného bude do roku 2030 generovat roční tržby ve výši 20 až 25 miliard USD, přičemž v roce 2021 to budou pouhé 2 miliardy USD, uvedla banka.Cílová cena 72 USD, kterou Goldman pro akcie stanovila, znamená potenciální nárůst o 63,6 % oproti uzavírací ceně akcií ve výši přibližně 44 USD z 21. března.Výběr softwarových akciíVzhledem k tomu, že software přebírá „stále ústřednější“ roli v automobilové revoluci, Goldman vidí, že softwarové firmy z toho budou těžit jak v blízkém, tak v dlouhodobém horizontu.„Navzdory tomu, že někteří velcí výrobci OEM vyvíjejí základní software vlastními silami … mnoho softwarových aplikací v oblasti kokpitu a ADAS/AV stále využívá speciality a technologie softwarových společností,“ uvedl Chang. ADAS/AV označuje pokročilé asistenční systémy řidiče a autonomní vozidla.Zdroj: Getty ImagesBanka si v této oblasti vybrala dvě čínské společnosti – Thunder Software a Shenzhen Desay Battery – a německého výrobce čipů Infineon. Goldman vidí tyto akcie jako „první beneficienty“ s krátkodobými i dlouhodobými růstovými faktory díky jejich expozici v oblasti „chytrého kokpitu“ a ADAS.Bance se líbí společnost Thunder Software pro její rozsáhlou produktovou řadu pro automobilový průmysl a růst její klientské základny v automobilovém průmyslu. Goldman stanovil cílovou cenu 162 čínských jüanů pro akcie, které 21. března uzavřely na hodnotě přibližně 108 čínských jüanů, což představuje potenciální nárůst o 50 %.Bance se rovněž líbí, že společnost Shenzhen Desay je klíčovým příjemcem rostoucího trendu v oblasti automobilového softwaru. Domnívá se, že trh možná podceňuje význam včasného vstupu společnosti do oblasti chytrého řízení, vzhledem k tomu, že klienti dávají přednost prodejcům s produkty, kteří mají za sebou zkušenosti s jejich zaváděním do sériově vyráběných automobilů.Cílová cena 203 čínských jüanů pro akcie společnosti Goldman znamená potenciální nárůst o 58,6 % oproti závěrečné ceně akcií 128 čínských jüanů z 21. března.Zdroj: Getty ImagesNejlepším tipem banky na evropské akcie je Infineon pro jeho expozici na trhu ADAS. „Domníváme se, že digitalizace automobilového průmyslu, která je obsažena v trendu zrychlujícího se zavádění ADAS, bude pro Infineon strukturálním protivětrem,“ uvedl Čang.Goldman stanovil cílovou cenu pro akcie na 52,5 eura , což představuje 75% potenciální nárůst oproti závěrečné ceně akcií ve výši přibližně 30 eur z 21. března.