Podle Morgan Stanley by se tyto čínské akcie mohly odrazit ode dna
Analytici Morgan Stanley vybrali některé čínské akcie, které jsou podle nich přeprodané a mají větší šanci na oživení po podpůrných komentářích čínských politiků z minulého týdne.
To však neznamená, že investiční banka je zatím na čínské akcie vysazená.
„Nevidíme spěch, abychom se na úrovni širšího indexu stali přímo býčími, a pro udržitelnou rally bychom rádi viděli mimo jiné více známek strategie ukončení politiky nulového kurzu, zmírnění globálního geopolitického napětí a oživení zámořského trhu IPO,“ uvedla v nedávné poznámce akciová stratégka Laura Wangová a její tým.
„Domníváme se, že má smysl se poohlédnout po akciích se silnými fundamenty, které však byly v poslední době přeprodané,“ uvedli analytici.
Ve svém přehledu čínských akcií s nadváhou hledali jména, která v období od 3. března do 15. března zaznamenala největší pokles v porovnání s očekáváním většiny analytiků ohledně zisků.
Zdroj: Getty Images
Úplný seznam 38 přeprodaných čínských akcií kótovaných v Hongkongu a USA obsahoval pouze sedm společností kótovaných v USA. Mezi hlavní společnosti, které se do konečného seznamu nedostaly, patřily Tencent, Alibaba, JD.com, Bilibili a Nio.
Zde jsou tři čínské akcie kótované na americkém trhu z obrazovky společnosti Morgan Stanley:
Joyy Joyy je společnost zabývající se livestreamingem a sociálními médii, která vlastní řadu videoplatforem, jejichž příjmy z livestreamingu pocházejí především ze zemí mimo Čínu.
Společnost dříve vlastnila společnost YY, která byla v Číně na počátku livestreamingového odvětví a kterou počátkem roku 2021 prodala čínskému technologickému gigantu Baidu. Společnost Joyy také v roce 2020 prodala většinu svého podílu v livestreamové platformě pro videohry Huya společnosti Tencent.
Minulý týden společnost Joyy uvedla, že se v posledních třech měsících roku 2021 přehoupla do zisku. Společnost vykázala za čtvrté čtvrtletí zředěný čistý zisk ve výši 85 centů na akcii obchodovanou v USA, což představuje nárůst oproti ztrátě 5 centů na akcii ve stejném období o rok dříve.
Akcie minulou středu vzrostly o 66 % spolu s rally ostatních čínských akcií kótovaných v USA. Od počátku roku však akcie Joyy zůstávají téměř o 8 % níže.
Pinduoduo Akcie společnosti Pinduoduo, která se zabývá skupinovým nakupováním v rámci elektronického obchodu, ve středu vzrostly o 56 %.
Společnost se v posledních několika letech stala překvapivým konkurentem dominantních čínských e-commerce hráčů Alibaba a JD.com.
Zdroj: Bloomberg
Pinduoduo přilákala uživatele sociálním prvkem, který vyžadoval, aby zákazníci nakupovali produkty ve skupinách – s rodinou, přáteli nebo cizími lidmi – a využívali tak slevy na hromadné objednávky. Společnost se stále více zaměřovala na spolupráci se zemědělci a zemědělské produkty.
V posledních měsících se však obchodní růst zpomalil.
Podle výsledků zveřejněných 21. března měla aplikace ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 733,4 milionu aktivních uživatelů měsíčně, což je pokles oproti 741,5 milionu v předchozím čtvrtletí. Celkové tržby za čtvrtletí ve výši 27,27 miliardy jüanů (4,25 miliardy USD) podle agentury Reuters zaostaly za očekáváním analytiků, kteří předpokládali 30,10 miliardy jüanů.
„Růst našich příjmů se zpomalil kvůli mírnějšímu růstu počtu uživatelů a výkyvům v aktivitě uživatelů,“ uvedl v tiskové zprávě Jun Liu, viceprezident pro finance společnosti Pinduoduo. „Zároveň jsme ve čtvrtém čtvrtletí zaznamenali zisk, což lze přičíst kontrolovanějším výdajům, protože se přizpůsobujeme pomalejšímu růstu, a jednorázové slevě od jednoho z našich poskytovatelů služeb.“
Akcie zůstávají od čtvrteční uzávěrky přibližně o 23 % níže než v předchozím roce.
Huazhu Čínský provozovatel hotelů Huazhu provozuje řadu domácích hotelových značek střední úrovně, jako je Orange Hotel, a má práva na spoluvýstavbu hotelů Grand Mercure a Novotel v Číně.
Začátkem letošního roku společnost oznámila, že prosincové tržby na dostupný pokoj, což je odvětvový ukazatel, se v roce 2020 zotavily na 90 % hodnoty těsně před začátkem pandemie.
Zdroj: Getty Images
Ve středu však společnost Huazhu uvedla, že metrika tržeb za čtvrté čtvrtletí celkově dosáhla pouze 86 % toho, co ve stejném období roku 2019.
„Situace se bohužel od března 2022 nezlepšila, protože vysoce infekční varianta Omicron se v Číně rychle šíří,“ uvedl v tiskové zprávě Jin Hui, generální ředitel společnosti Huazhu. „Vzhledem k tomu, že v Číně nadále platí politika „nulového výskytu chřipky“, jsou tyto krátkodobé nejistoty a výkyvy nevyhnutelné. Pokud jde o naše evropské podnikání, to bylo opět ovlivněno zpřísněnými vládními kontrolními opatřeními a požadavky na testování v důsledku třetí a čtvrté vlny pandemie COVID-19 v evropských zemích.“
Společnost uvedla, že za celý rok 2022 očekává meziroční růst tržeb o 15 až 20 %.
Akcie během minulé středy stouply o zhruba 34 % a od té doby se drží na stabilní úrovni. Od počátku roku zůstávají akcie přibližně o 12 % níže.
To však neznamená, že investiční banka je zatím na čínské akcie vysazená.„Nevidíme spěch, abychom se na úrovni širšího indexu stali přímo býčími, a pro udržitelnou rally bychom rádi viděli mimo jiné více známek strategie ukončení politiky nulového kurzu, zmírnění globálního geopolitického napětí a oživení zámořského trhu IPO,“ uvedla v nedávné poznámce akciová stratégka Laura Wangová a její tým.„Domníváme se, že má smysl se poohlédnout po akciích se silnými fundamenty, které však byly v poslední době přeprodané,“ uvedli analytici.Ve svém přehledu čínských akcií s nadváhou hledali jména, která v období od 3. března do 15. března zaznamenala největší pokles v porovnání s očekáváním většiny analytiků ohledně zisků.Zdroj: Getty ImagesÚplný seznam 38 přeprodaných čínských akcií kótovaných v Hongkongu a USA obsahoval pouze sedm společností kótovaných v USA. Mezi hlavní společnosti, které se do konečného seznamu nedostaly, patřily Tencent, Alibaba, JD.com, Bilibili a Nio.Zde jsou tři čínské akcie kótované na americkém trhu z obrazovky společnosti Morgan Stanley:Chcete využít této příležitosti?JoyyJoyy je společnost zabývající se livestreamingem a sociálními médii, která vlastní řadu videoplatforem, jejichž příjmy z livestreamingu pocházejí především ze zemí mimo Čínu.Společnost dříve vlastnila společnost YY, která byla v Číně na počátku livestreamingového odvětví a kterou počátkem roku 2021 prodala čínskému technologickému gigantu Baidu. Společnost Joyy také v roce 2020 prodala většinu svého podílu v livestreamové platformě pro videohry Huya společnosti Tencent.Minulý týden společnost Joyy uvedla, že se v posledních třech měsících roku 2021 přehoupla do zisku. Společnost vykázala za čtvrté čtvrtletí zředěný čistý zisk ve výši 85 centů na akcii obchodovanou v USA, což představuje nárůst oproti ztrátě 5 centů na akcii ve stejném období o rok dříve.Akcie minulou středu vzrostly o 66 % spolu s rally ostatních čínských akcií kótovaných v USA. Od počátku roku však akcie Joyy zůstávají téměř o 8 % níže.PinduoduoAkcie společnosti Pinduoduo, která se zabývá skupinovým nakupováním v rámci elektronického obchodu, ve středu vzrostly o 56 %.Společnost se v posledních několika letech stala překvapivým konkurentem dominantních čínských e-commerce hráčů Alibaba a JD.com.Zdroj: BloombergPinduoduo přilákala uživatele sociálním prvkem, který vyžadoval, aby zákazníci nakupovali produkty ve skupinách – s rodinou, přáteli nebo cizími lidmi – a využívali tak slevy na hromadné objednávky. Společnost se stále více zaměřovala na spolupráci se zemědělci a zemědělské produkty.V posledních měsících se však obchodní růst zpomalil.Podle výsledků zveřejněných 21. března měla aplikace ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 733,4 milionu aktivních uživatelů měsíčně, což je pokles oproti 741,5 milionu v předchozím čtvrtletí. Celkové tržby za čtvrtletí ve výši 27,27 miliardy jüanů podle agentury Reuters zaostaly za očekáváním analytiků, kteří předpokládali 30,10 miliardy jüanů.„Růst našich příjmů se zpomalil kvůli mírnějšímu růstu počtu uživatelů a výkyvům v aktivitě uživatelů,“ uvedl v tiskové zprávě Jun Liu, viceprezident pro finance společnosti Pinduoduo. „Zároveň jsme ve čtvrtém čtvrtletí zaznamenali zisk, což lze přičíst kontrolovanějším výdajům, protože se přizpůsobujeme pomalejšímu růstu, a jednorázové slevě od jednoho z našich poskytovatelů služeb.“Akcie zůstávají od čtvrteční uzávěrky přibližně o 23 % níže než v předchozím roce.HuazhuČínský provozovatel hotelů Huazhu provozuje řadu domácích hotelových značek střední úrovně, jako je Orange Hotel, a má práva na spoluvýstavbu hotelů Grand Mercure a Novotel v Číně.Začátkem letošního roku společnost oznámila, že prosincové tržby na dostupný pokoj, což je odvětvový ukazatel, se v roce 2020 zotavily na 90 % hodnoty těsně před začátkem pandemie.Zdroj: Getty ImagesVe středu však společnost Huazhu uvedla, že metrika tržeb za čtvrté čtvrtletí celkově dosáhla pouze 86 % toho, co ve stejném období roku 2019.„Situace se bohužel od března 2022 nezlepšila, protože vysoce infekční varianta Omicron se v Číně rychle šíří,“ uvedl v tiskové zprávě Jin Hui, generální ředitel společnosti Huazhu. „Vzhledem k tomu, že v Číně nadále platí politika „nulového výskytu chřipky“, jsou tyto krátkodobé nejistoty a výkyvy nevyhnutelné. Pokud jde o naše evropské podnikání, to bylo opět ovlivněno zpřísněnými vládními kontrolními opatřeními a požadavky na testování v důsledku třetí a čtvrté vlny pandemie COVID-19 v evropských zemích.“Společnost uvedla, že za celý rok 2022 očekává meziroční růst tržeb o 15 až 20 %.Akcie během minulé středy stouply o zhruba 34 % a od té doby se drží na stabilní úrovni. Od počátku roku zůstávají akcie přibližně o 12 % níže.