Dále mnoho zemí uvalilo na Rusko sankce s cílem omezit jeho agresi vůči Ukrajině.
To vše se ukázalo být velkým protivětrem pro reklamní průmysl i internetové společnosti jako Alphabet GOOGL, Meta Platforms FB, Twitter TWTR a Snap SNAP, které generují většinu svých příjmů z prodeje reklamy.
Rusko nejenže zablokovalo internet v některých částech Ukrajiny tím, že zničilo internetové věže, ale také ohrozilo reklamní vyhlídky výše uvedených společností.
Zdroj: Reuters
GOOGL, FB, TWTR a SNAP zastavují prodej reklamy
Výše uvedení technologičtí giganti čelí rostoucímu tlaku ruských regulačních orgánů, aby pozastavili prodej reklamy v Rusku a zastavili šíření dezinformací. To pravděpodobně způsobí, že se investoři budou o vývoj akcií obávat.
Společnost Google, která patří společnosti Alphabet, údajně obdržela příkaz od ruské Federální služby pro dohled v oblasti telekomunikací, informačních technologií a masových komunikací (Roskomnadzor), aby přestala zobrazovat reklamy s nepřesnými informacemi o obětech na životech ruských sil a ukrajinských civilistů a s nepravdivými politickými informacemi o Ukrajině. Podle regulátora tyto reklamy uvádějí ruské publikum v omyl.
V důsledku toho všeho musel vyhledávací gigant nakonec zastavit prodej reklamy v Rusku, která zahrnuje vyhledávání, YouTube a vydavatele třetích stran. Omezil RT – ruské vládní mediální platformě – i dalším kanálům používání svých platforem, jako je YouTube a další aplikace.
Kromě společnosti Google omezila společnost Meta ruským státním médiím i provozování reklamy na svých platformách. Rusko navíc obvinilo Facebook z cenzury ruských médií. V důsledku toho bylo používání této platformy v zemi omezeno.
Zdroj: Getty Images
Společnosti Meta bylo nařízeno, aby přestala označovat a ověřovat fakta u příspěvků čtyř ruských státních médií.
Twitter mezitím pozastavil inzerci na Ukrajině a v Rusku. Dále aktivně monitoruje rizika a pracuje na vymýcení dezinformací týkajících se rusko-ukrajinské války a politického scénáře.
Společnost Snap přijala podobné kroky v důsledku rostoucí poptávky po cenzuře.
Jsou technologičtí giganti v nesnázích?
Podotýkáme, že důsledky rusko-ukrajinské války budou mít negativní dopad na příjmy internetových společností z reklamy. Nicméně společnosti Alphabet, Meta, Twitter a Snap mají potenciál dopady pokračujícího zostřujícího se geopolitického napětí překonat.
Robustní strategie společnosti Google, rostoucí reklamní iniciativy a silné úsilí směřující k odstraňování špatných reklam pravděpodobně v blízké budoucnosti nadále napomohou růstu jejích příjmů z reklamy. Pozoruhodné zůstává jeho prohlubující se zaměření na podporu zájmů podniků všech velikostí. Dalším pozitivem je solidní dynamika u uživatelů YouTube.
Za zmínku stojí, že příjmy z reklamy společnosti Google meziročně vzrostly o 32,6 % na 61,2 miliardy USD a ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 tvořily 81,3 % celkových příjmů.
Zdroj: Pexels
Meta je pak opět nadále svědkem výrazné trakce v oblasti výdajů na online a mobilní reklamu. Instagram společnosti se stal důležitou dojnou krávou poté, co představil svou reklamní platformu inzerentům po celém světě. Také se očekává, že zavedení nejnovějších nástrojů pro propagaci příspěvků a vyhodnocování výkonnosti podniků přímo na Instagramu jí bude i nadále pomáhat v získávání inzerentů.
Společnost Meta vykázala příjmy z reklamy ve výši 32,64 miliardy dolarů (96,9 % příjmů za čtvrté čtvrtletí roku 2021), které meziročně vzrostly o 20,1 %.
Dále mnoho zemí uvalilo na Rusko sankce s cílem omezit jeho agresi vůči Ukrajině.To vše se ukázalo být velkým protivětrem pro reklamní průmysl i internetové společnosti jako Alphabet GOOGL, Meta Platforms FB, Twitter TWTR a Snap SNAP, které generují většinu svých příjmů z prodeje reklamy.Rusko nejenže zablokovalo internet v některých částech Ukrajiny tím, že zničilo internetové věže, ale také ohrozilo reklamní vyhlídky výše uvedených společností.Zdroj: ReutersGOOGL, FB, TWTR a SNAP zastavují prodej reklamyVýše uvedení technologičtí giganti čelí rostoucímu tlaku ruských regulačních orgánů, aby pozastavili prodej reklamy v Rusku a zastavili šíření dezinformací. To pravděpodobně způsobí, že se investoři budou o vývoj akcií obávat.Společnost Google, která patří společnosti Alphabet, údajně obdržela příkaz od ruské Federální služby pro dohled v oblasti telekomunikací, informačních technologií a masových komunikací , aby přestala zobrazovat reklamy s nepřesnými informacemi o obětech na životech ruských sil a ukrajinských civilistů a s nepravdivými politickými informacemi o Ukrajině. Podle regulátora tyto reklamy uvádějí ruské publikum v omyl.Chcete využít této příležitosti?V důsledku toho všeho musel vyhledávací gigant nakonec zastavit prodej reklamy v Rusku, která zahrnuje vyhledávání, YouTube a vydavatele třetích stran. Omezil RT – ruské vládní mediální platformě – i dalším kanálům používání svých platforem, jako je YouTube a další aplikace.Kromě společnosti Google omezila společnost Meta ruským státním médiím i provozování reklamy na svých platformách. Rusko navíc obvinilo Facebook z cenzury ruských médií. V důsledku toho bylo používání této platformy v zemi omezeno.Zdroj: Getty ImagesSpolečnosti Meta bylo nařízeno, aby přestala označovat a ověřovat fakta u příspěvků čtyř ruských státních médií.Twitter mezitím pozastavil inzerci na Ukrajině a v Rusku. Dále aktivně monitoruje rizika a pracuje na vymýcení dezinformací týkajících se rusko-ukrajinské války a politického scénáře.Společnost Snap přijala podobné kroky v důsledku rostoucí poptávky po cenzuře.Jsou technologičtí giganti v nesnázích?Podotýkáme, že důsledky rusko-ukrajinské války budou mít negativní dopad na příjmy internetových společností z reklamy. Nicméně společnosti Alphabet, Meta, Twitter a Snap mají potenciál dopady pokračujícího zostřujícího se geopolitického napětí překonat.Robustní strategie společnosti Google, rostoucí reklamní iniciativy a silné úsilí směřující k odstraňování špatných reklam pravděpodobně v blízké budoucnosti nadále napomohou růstu jejích příjmů z reklamy. Pozoruhodné zůstává jeho prohlubující se zaměření na podporu zájmů podniků všech velikostí. Dalším pozitivem je solidní dynamika u uživatelů YouTube.Za zmínku stojí, že příjmy z reklamy společnosti Google meziročně vzrostly o 32,6 % na 61,2 miliardy USD a ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 tvořily 81,3 % celkových příjmů.Zdroj: PexelsMeta je pak opět nadále svědkem výrazné trakce v oblasti výdajů na online a mobilní reklamu. Instagram společnosti se stal důležitou dojnou krávou poté, co představil svou reklamní platformu inzerentům po celém světě. Také se očekává, že zavedení nejnovějších nástrojů pro propagaci příspěvků a vyhodnocování výkonnosti podniků přímo na Instagramu jí bude i nadále pomáhat v získávání inzerentů.Společnost Meta vykázala příjmy z reklamy ve výši 32,64 miliardy dolarů , které meziročně vzrostly o 20,1 %.