Sazby za námořní přepravu kontejnerů porostou kvůli dalším výlukám v Číně
Počet kontejnerových lodí čekajících u Čching-tao, jednoho z největších čínských přístavů, stále roste, protože země uplatňuje politiku "Covid Zero", což zvyšuje zpoždění v napjatém globálním dodavatelském řetězci.
Podle údajů o lodní dopravě, které shromáždila agentura Bloomberg, bylo v pondělí u přístavu Čching-tao v provincii Šan-tung spatřeno přibližně 72 plavidel, což je téměř dvojnásobek oproti konci února. Očekává se, že zvýšená zpoždění v této oblasti a v dalších částech Číny povedou ke zvýšení sazeb za přepravu.
Zatímco po svátcích lunárního nového roku obvykle dochází k nárůstu počtu lodí, které se snaží dostat do Číny, letos je objem ještě vyšší kvůli výlukám, jejichž cílem je omezit nové epidemie koronaviru.
Zdroj: unsplash.com
„Ohniska viru se objevují v různých částech Číny a výluková opatření se nezdají být tak účinná, protože přenosnost nových variant je vyšší,“ uvedl Salmon Aidan Lee, pracovník společnosti Wood Mackenzie. „Zůstává nám tedy situace, která se v posledních dnech v Čching-tao zhoršila,“ uvedl a dodal, že očekává růst přepravních sazeb kvůli rostoucím zpožděním.
Roste také počet nevyřízených lodí u přístavů Šanghaj, Ningbo a Zhoushan. Bylo zde napočítáno 262 lodí, zatímco před týdnem jich bylo 243. Situace u Šen-čenu a Hongkongu se však poněkud zmírnila a klesla na 162 plavidel z 208 7. března.
Zdroj: unsplash.com
Rychlé šíření omikronové varianty v Číně zvyšuje tlak na již tak napjaté dodavatelské řetězce, které se vzpamatovávají z ruské invaze na Ukrajinu. Lodní společnosti jako AP Moller-Maersk zrušily služby do Ruska a zastavily některé železniční přepravy z Číny do Evropy.
Čína v rámci nejnovější snahy o potlačení pandemie uzavřela Šen-čen a severovýchodní provincii Ťi-lin, což ohrožuje výrobu technologií a automobilů. Kontejnerový přístav Yantian, největší v Šen-čenu, v pondělí uvedl, že provoz pokračuje normálně.
Přístup Číny k nulové toleranci viru vedl v uplynulém roce k několika částečným uzavírkám přístavů, což prohloubilo obavy z narušení dodavatelských řetězců a následného zvýšení výrobních nákladů. Rostoucí světové ceny ropy a plynu v důsledku ruské invaze na Ukrajinu zvyšují inflační rizika v Číně, zatímco výrobní náklady zůstávají zvýšené.
Podle údajů o lodní dopravě, které shromáždila agentura Bloomberg, bylo v pondělí u přístavu Čching-tao v provincii Šan-tung spatřeno přibližně 72 plavidel, což je téměř dvojnásobek oproti konci února. Očekává se, že zvýšená zpoždění v této oblasti a v dalších částech Číny povedou ke zvýšení sazeb za přepravu.Zatímco po svátcích lunárního nového roku obvykle dochází k nárůstu počtu lodí, které se snaží dostat do Číny, letos je objem ještě vyšší kvůli výlukám, jejichž cílem je omezit nové epidemie koronaviru.Zdroj: unsplash.com„Ohniska viru se objevují v různých částech Číny a výluková opatření se nezdají být tak účinná, protože přenosnost nových variant je vyšší,“ uvedl Salmon Aidan Lee, pracovník společnosti Wood Mackenzie. „Zůstává nám tedy situace, která se v posledních dnech v Čching-tao zhoršila,“ uvedl a dodal, že očekává růst přepravních sazeb kvůli rostoucím zpožděním.Roste také počet nevyřízených lodí u přístavů Šanghaj, Ningbo a Zhoushan. Bylo zde napočítáno 262 lodí, zatímco před týdnem jich bylo 243. Situace u Šen-čenu a Hongkongu se však poněkud zmírnila a klesla na 162 plavidel z 208 7. března.Zdroj: unsplash.comRychlé šíření omikronové varianty v Číně zvyšuje tlak na již tak napjaté dodavatelské řetězce, které se vzpamatovávají z ruské invaze na Ukrajinu. Lodní společnosti jako AP Moller-Maersk zrušily služby do Ruska a zastavily některé železniční přepravy z Číny do Evropy.Čína v rámci nejnovější snahy o potlačení pandemie uzavřela Šen-čen a severovýchodní provincii Ťi-lin, což ohrožuje výrobu technologií a automobilů. Kontejnerový přístav Yantian, největší v Šen-čenu, v pondělí uvedl, že provoz pokračuje normálně.Chcete využít této příležitosti?Přístup Číny k nulové toleranci viru vedl v uplynulém roce k několika částečným uzavírkám přístavů, což prohloubilo obavy z narušení dodavatelských řetězců a následného zvýšení výrobních nákladů. Rostoucí světové ceny ropy a plynu v důsledku ruské invaze na Ukrajinu zvyšují inflační rizika v Číně, zatímco výrobní náklady zůstávají zvýšené.