To, co nakonec Shopify zpomalilo, byla jeho závislost na platformě Meta (NASDAQ: FB), konkrétně na aplikačních programových rozhraních (API), která propojují podniky s potenciálními zákazníky. Společnost Apple (NASDAQ:AAPL) tento vztah přerušila svými změnami v oblasti ochrany osobních údajů. To zlomilo i společnost Shopify.
Zdroj: blog.gameball.co
To však nezlomilo online reklamu. Společnosti Alphabet (NASDAQ:GOOGL) a Amazon.Com (NASDAQ:AMZN) mají rozsah potřebný k poskytování specifického cílení bez obrovské databáze Meta. Shopify má sice dostatek obchodníků, aby dokázalo totéž, ale chybí mu software a centrální spojení se zákazníky.
Amazon vs. Shopify
Amazon byl dlouho Moby Dickem společnosti Shopify. Společnost Shopify o sobě ráda říká, že je po Amazonu druhou největší společností v oblasti elektronického obchodování. Chybí jí však cloud a rozsah Amazonu. Většina jeho obchodníků je malá.
To mě od akcií Shopify vždy odrazovalo. Kde se ukázalo, že jsem se mýlil, byla její „řešení pro obchodníky“, která zahrnují zpracování plateb, služby plnění objednávek a půjčky. Ta nyní podle poslední čtvrtletní zprávy tvoří téměř 75 % příjmů společnosti.
Stejně jako u Amazonu však fyzické plnění objednávek nelze škálovat tak dobře jako software. Zatímco příjmy společnosti Shopify z obchodních služeb vzrostly v letech 2020 až 2021 o 61 %, její náklady na tyto příjmy vzrostly o 56 %. Mnohé z nich jsou fixní náklady. Vzhledem k tomu, že Shopify jedná s malými obchodníky, je zde také vyšší riziko. Úvěrové ztráty se ve čtvrtém čtvrtletí meziročně více než zdvojnásobily. Upravený provozní zisk klesl na 130 milionů dolarů, tj. 9 % tržeb, z 200 milionů dolarů neboli 20 % tržeb o rok dříve.
Analytici se zdají být přesvědčeni, že se Shopify může vrátit.
Tvrdí, že nová aliance se soukromou společností Shippo posílí její fulfillmentové služby, zejména v Evropě. K dispozici je nová funkce LinkPop, která uživatelům umožňuje nakupovat pouhými třemi kliknutími přímo z osobního životopisu. Díky tomu, že Shopify sídlí v Kanadě, může také platit nižší platy než v Kalifornii.
Analytici trvají na tom, že elektronický obchod nadále roste, že Shopify nabízí model Software as a Service (SaaS), z čehož bude přirozeně těžit. Polovina z 27 analytiků, kteří sledují společnost Shopify, má stále akcie ráda, přičemž cílová cena je 988 USD/akcii, což je o 81 % více, než se obchoduje nyní.
To, co nakonec Shopify zpomalilo, byla jeho závislost na platformě Meta , konkrétně na aplikačních programových rozhraních , která propojují podniky s potenciálními zákazníky. Společnost Apple tento vztah přerušila svými změnami v oblasti ochrany osobních údajů. To zlomilo i společnost Shopify.Zdroj: blog.gameball.coTo však nezlomilo online reklamu. Společnosti Alphabet a Amazon.Com mají rozsah potřebný k poskytování specifického cílení bez obrovské databáze Meta. Shopify má sice dostatek obchodníků, aby dokázalo totéž, ale chybí mu software a centrální spojení se zákazníky.Amazon vs. ShopifyAmazon byl dlouho Moby Dickem společnosti Shopify. Společnost Shopify o sobě ráda říká, že je po Amazonu druhou největší společností v oblasti elektronického obchodování. Chybí jí však cloud a rozsah Amazonu. Většina jeho obchodníků je malá.To mě od akcií Shopify vždy odrazovalo. Kde se ukázalo, že jsem se mýlil, byla její „řešení pro obchodníky“, která zahrnují zpracování plateb, služby plnění objednávek a půjčky. Ta nyní podle poslední čtvrtletní zprávy tvoří téměř 75 % příjmů společnosti.Stejně jako u Amazonu však fyzické plnění objednávek nelze škálovat tak dobře jako software. Zatímco příjmy společnosti Shopify z obchodních služeb vzrostly v letech 2020 až 2021 o 61 %, její náklady na tyto příjmy vzrostly o 56 %. Mnohé z nich jsou fixní náklady. Vzhledem k tomu, že Shopify jedná s malými obchodníky, je zde také vyšší riziko. Úvěrové ztráty se ve čtvrtém čtvrtletí meziročně více než zdvojnásobily. Upravený provozní zisk klesl na 130 milionů dolarů, tj. 9 % tržeb, z 200 milionů dolarů neboli 20 % tržeb o rok dříve.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashMůže se Shopify vrátit zpět?Analytici se zdají být přesvědčeni, že se Shopify může vrátit.Tvrdí, že nová aliance se soukromou společností Shippo posílí její fulfillmentové služby, zejména v Evropě. K dispozici je nová funkce LinkPop, která uživatelům umožňuje nakupovat pouhými třemi kliknutími přímo z osobního životopisu. Díky tomu, že Shopify sídlí v Kanadě, může také platit nižší platy než v Kalifornii.Analytici trvají na tom, že elektronický obchod nadále roste, že Shopify nabízí model Software as a Service , z čehož bude přirozeně těžit. Polovina z 27 analytiků, kteří sledují společnost Shopify, má stále akcie ráda, přičemž cílová cena je 988 USD/akcii, což je o 81 % více, než se obchoduje nyní.
Akcie společnosti Core Scientific se v posledních měsících ocitly pod tlakem, přesto podle analytiků investiční společnosti Citizens vzniká zajímavá investiční...