Není to špatný nápad, pokud budou výsledky pozitivní.
Shopify Inc. (NYSE: SHOP), přední platforma pro elektronické obchodování, byla kdysi oblíbenou akcií společnosti, která zůstala doma a během pandemických výluk prudce vzrostla. Znovuotevření ekonomiky a rotace akcií směrem k bezpečnějším hodnotovým výběrům z akcií s vysokým růstem a vysokými násobky finančních ukazatelů způsobily, že akcie SHOP ztratily za poslední rok přibližně polovinu své hodnoty. Od počátku roku (YTD) nyní ztrácí 55,5 %.
Shopify je zajímavou akcií e-commerce, protože má finanční sílu a velkou ziskovost. Co stojí za silným výprodejem? Souvisí především s vyššími výdaji na podporu růstu její činnosti.
Obchodní zprávy společnosti Shopify: Iniciativy v oblasti obnovitelných zdrojů energie Společnost Shopify napájí 100 % svých globálních provozních kanceláří energií z obnovitelných zdrojů a posouvá výzvu týkající se dopadu na klima o krok dál. Oznámila, že podepsala „smlouvu o nákupu elektřiny (PPA) na napájení 100 % domácích kanceláří zaměstnanců v Severní Americe větrnou energií“.
Zdroj: Getty Images
Tato iniciativa využívat čistou energii je příkladem pro ostatní společnosti, protože změna klimatu je závažným celosvětovým problémem.
Společnost Shopify také projevuje silnou sociální kulturu tím, že podporuje Ukrajinu a oznámila, že od svých ukrajinských obchodníků a partnerů nebude vybírat žádné poplatky. Podle očekávání firma oznámila pozastavení obchodních operací v Rusku a Bělorusku.
Klíčovou prioritou zůstávají plány na globální růstovou expanzi, neboť společnosti Shopify a JD.com oznámily dohodu o zaměření na čínský trh, trh elektronického obchodování, jehož hodnota by do roku 2025 mohla dosáhnout 3,3 bilionu dolarů.
Pokud byl rok 2021 pro společnost Shopify největším rokem v historii, proč tedy akcie v roce 2022 tolik poklesly? Výsledky za čtvrté čtvrtletí (Q4) 2021 byly smíšené, když zisk na akcii (EPS) podle GAAP činil záporných 2,95 USD, což znamená, že chybí záporných 3,26 USD.
Zdroj: Unsplash
Byl dosažen milník, zatímco tržby z obchodních řešení poprvé překročily 1 miliardu USD. To však nebyla jediná pozitivní zpráva. Celkové tržby ve 4. čtvrtletí dosáhly 1,38 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 41 %. Hrubý objem zboží (GMV) se meziročně zvýšil o 31 %. Měsíční opakované příjmy (MRR) se meziročně zvýšily o 23 % a poprvé přesáhly 100 milionů dolarů. Kromě toho vzrostl hrubý zisk v dolarech o 37 %.
Objevilo se také několik špatných zpráv a tato byla dominantní, která poslala akcie SHOP dolů. Provozní zisk za 4. čtvrtletí 2021 činil 14,4 milionu dolarů, tj. 1 % tržeb, což je výrazný pokles oproti zisku 112,5 milionu dolarů, tj. 12 % tržeb ve 4. čtvrtletí 2020. Dalším velkým zásahem je čistá ztráta ve výši 371,3 milionu USD, neboli 2,95 USD na základní a zředěnou akcii.
Proč to byl velký zásah? Společnost Shopify v posledních dvou po sobě jdoucích letech, kdy vykazovala čistý zisk, dosáhla pozoruhodného hospodářského obratu. Jakýkoli návrat k čisté ztrátě může být znamením, že nejlepší časy jsou pryč. Každá firma musí být nejen zisková, aby se jí dařilo, ale musí vykazovat konzistenci a spolehlivost. Společnost Shopify vyděsila investory v obou těchto kategoriích.
Celoroční finanční výsledky ukázaly 57% nárůst tržeb na 4,6 miliardy dolarů a prudký nárůst čistého zisku na 2,9 miliardy dolarů oproti čistému zisku 319,5 milionu dolarů v roce 2020.
Zdroj: Shopify
Společnost Shopify uvedla, že v roce 2022 je jednou z hlavních priorit rozvoj sítě Shopify Fulfillment Network. To není vůbec špatný nápad.
Velikost kapitálových výdajů pro rok 2022 však činí 200 milionů dolarů. V roce 2021 činily kapitálové výdaje téměř 51 milionů dolarů. To naznačuje, že volný peněžní tok je klíčovou metrikou, se kterou bude mít společnost Shopify potíže ve snaze pokračovat ve svém vzestupném trendu. A nižší volný peněžní tok je také špatnou zprávou pro ocenění.
Není to špatný nápad, pokud budou výsledky pozitivní.Shopify Inc. , přední platforma pro elektronické obchodování, byla kdysi oblíbenou akcií společnosti, která zůstala doma a během pandemických výluk prudce vzrostla. Znovuotevření ekonomiky a rotace akcií směrem k bezpečnějším hodnotovým výběrům z akcií s vysokým růstem a vysokými násobky finančních ukazatelů způsobily, že akcie SHOP ztratily za poslední rok přibližně polovinu své hodnoty. Od počátku roku nyní ztrácí 55,5 %.Shopify je zajímavou akcií e-commerce, protože má finanční sílu a velkou ziskovost. Co stojí za silným výprodejem? Souvisí především s vyššími výdaji na podporu růstu její činnosti.Obchodní zprávy společnosti Shopify: Iniciativy v oblasti obnovitelných zdrojů energieSpolečnost Shopify napájí 100 % svých globálních provozních kanceláří energií z obnovitelných zdrojů a posouvá výzvu týkající se dopadu na klima o krok dál. Oznámila, že podepsala „smlouvu o nákupu elektřiny na napájení 100 % domácích kanceláří zaměstnanců v Severní Americe větrnou energií“.Zdroj: Getty ImagesTato iniciativa využívat čistou energii je příkladem pro ostatní společnosti, protože změna klimatu je závažným celosvětovým problémem.Společnost Shopify také projevuje silnou sociální kulturu tím, že podporuje Ukrajinu a oznámila, že od svých ukrajinských obchodníků a partnerů nebude vybírat žádné poplatky. Podle očekávání firma oznámila pozastavení obchodních operací v Rusku a Bělorusku.Klíčovou prioritou zůstávají plány na globální růstovou expanzi, neboť společnosti Shopify a JD.com oznámily dohodu o zaměření na čínský trh, trh elektronického obchodování, jehož hodnota by do roku 2025 mohla dosáhnout 3,3 bilionu dolarů.Chcete využít této příležitosti?Pokud byl rok 2021 pro společnost Shopify největším rokem v historii, proč tedy akcie v roce 2022 tolik poklesly? Výsledky za čtvrté čtvrtletí 2021 byly smíšené, když zisk na akcii podle GAAP činil záporných 2,95 USD, což znamená, že chybí záporných 3,26 USD.Zdroj: UnsplashByl dosažen milník, zatímco tržby z obchodních řešení poprvé překročily 1 miliardu USD. To však nebyla jediná pozitivní zpráva. Celkové tržby ve 4. čtvrtletí dosáhly 1,38 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 41 %. Hrubý objem zboží se meziročně zvýšil o 31 %. Měsíční opakované příjmy se meziročně zvýšily o 23 % a poprvé přesáhly 100 milionů dolarů. Kromě toho vzrostl hrubý zisk v dolarech o 37 %.Objevilo se také několik špatných zpráv a tato byla dominantní, která poslala akcie SHOP dolů. Provozní zisk za 4. čtvrtletí 2021 činil 14,4 milionu dolarů, tj. 1 % tržeb, což je výrazný pokles oproti zisku 112,5 milionu dolarů, tj. 12 % tržeb ve 4. čtvrtletí 2020. Dalším velkým zásahem je čistá ztráta ve výši 371,3 milionu USD, neboli 2,95 USD na základní a zředěnou akcii.Proč to byl velký zásah? Společnost Shopify v posledních dvou po sobě jdoucích letech, kdy vykazovala čistý zisk, dosáhla pozoruhodného hospodářského obratu. Jakýkoli návrat k čisté ztrátě může být znamením, že nejlepší časy jsou pryč. Každá firma musí být nejen zisková, aby se jí dařilo, ale musí vykazovat konzistenci a spolehlivost. Společnost Shopify vyděsila investory v obou těchto kategoriích.Celoroční finanční výsledky ukázaly 57% nárůst tržeb na 4,6 miliardy dolarů a prudký nárůst čistého zisku na 2,9 miliardy dolarů oproti čistému zisku 319,5 milionu dolarů v roce 2020.Zdroj: ShopifySpolečnost Shopify uvedla, že v roce 2022 je jednou z hlavních priorit rozvoj sítě Shopify Fulfillment Network. To není vůbec špatný nápad.Velikost kapitálových výdajů pro rok 2022 však činí 200 milionů dolarů. V roce 2021 činily kapitálové výdaje téměř 51 milionů dolarů. To naznačuje, že volný peněžní tok je klíčovou metrikou, se kterou bude mít společnost Shopify potíže ve snaze pokračovat ve svém vzestupném trendu. A nižší volný peněžní tok je také špatnou zprávou pro ocenění.