Společnost Toyota Motor (ticker: TM) ve čtvrtek oznámila, že si vybírá další odstávky ve výrobě. Tato pauza není způsobena pouze nedostatkem polovodičů, což je problém, který trápí automobilový sektor již více než rok. Nová pauza se dává za vinu nedostatku dílů způsobenému novými omezeními Covid v Asii.
Akcie rostou již čtyři obchodní seance za sebou. Investoři jsou na přerušení výroby automobilů zvyklí a více se soustředí na zlepšení rusko-ukrajinského konfliktu, který ve středu pomohl zvýšit index S&P 500 o 2,2 %.
Zdroj: Unsplash
Novinky ve výrobě se týkají období od dubna do června. Společnost očekává, že globální výroba v dubnu dosáhne přibližně 750 000 jednotek, což zřejmě znamená snížení o přibližně 150 000 jednotek oproti předchozím očekáváním.
„Celosvětový průměr výrobního plánu od dubna do června se nyní pohybuje kolem 800 000 kusů,“ uvádí se v tiskové zprávě společnosti. „Kromě nedostatku polovodičů je kvůli rozšíření Covid-19 a dalším faktorům obtížné nahlížet na několik měsíců dopředu a je možné, že plán výroby bude nižší.“
Hlavním důvodem nižší výroby v roce 2021 byl nedostatek čipů. Toyota dodala v roce 2021 po celém světě zhruba 7,6 milionu vozů, což je méně než 8,9 milionu v roce 2020. Analytici předpokládají zlepšení, vzhledem k roku 2021, v letošním roce. Očekávají, že Toyota dodá přibližně 8,3 milionu kusů.
Výroba v posledních čtvrtletích představuje pro celé odvětví problém. Covid výrazně ovlivnil rok 2020. Nedostatek čipů pak stlačil výrobu v roce 2021. A v roce 2022 museli severoameričtí výrobci automobilů dokonce reagovat na protesty řidičů kamionů v Kanadě, které narušily tok dílů na jih do USA.
V roce 2019 bylo v celosvětovém měřítku vyrobeno zhruba 89 milionů lehkých vozidel – hatchbacků, sedanů, SUV, crossoverů a lehkých nákladních vozů. V roce 2020 se tento počet díky společnosti Covid snížil na zhruba 75 milionů. V roce 2021 činila výroba zhruba 75 milionů, protože výrobci automobilů se potýkali s problémy se získáváním čipů, i když základní poptávka se pravděpodobně blížila 82 nebo 83 milionům kusů. V roce 2022 se očekává, že celosvětová produkce bude opět přesahovat 80 milionů.
Společnost Toyota Motor ve čtvrtek oznámila, že si vybírá další odstávky ve výrobě. Tato pauza není způsobena pouze nedostatkem polovodičů, což je problém, který trápí automobilový sektor již více než rok. Nová pauza se dává za vinu nedostatku dílů způsobenému novými omezeními Covid v Asii.Akcie rostou již čtyři obchodní seance za sebou. Investoři jsou na přerušení výroby automobilů zvyklí a více se soustředí na zlepšení rusko-ukrajinského konfliktu, který ve středu pomohl zvýšit index S&P 500 o 2,2 %.Zdroj: UnsplashNovinky ve výrobě se týkají období od dubna do června. Společnost očekává, že globální výroba v dubnu dosáhne přibližně 750 000 jednotek, což zřejmě znamená snížení o přibližně 150 000 jednotek oproti předchozím očekáváním.„Celosvětový průměr výrobního plánu od dubna do června se nyní pohybuje kolem 800 000 kusů,“ uvádí se v tiskové zprávě společnosti. „Kromě nedostatku polovodičů je kvůli rozšíření Covid-19 a dalším faktorům obtížné nahlížet na několik měsíců dopředu a je možné, že plán výroby bude nižší.“Hlavním důvodem nižší výroby v roce 2021 byl nedostatek čipů. Toyota dodala v roce 2021 po celém světě zhruba 7,6 milionu vozů, což je méně než 8,9 milionu v roce 2020. Analytici předpokládají zlepšení, vzhledem k roku 2021, v letošním roce. Očekávají, že Toyota dodá přibližně 8,3 milionu kusů.Výroba v posledních čtvrtletích představuje pro celé odvětví problém. Covid výrazně ovlivnil rok 2020. Nedostatek čipů pak stlačil výrobu v roce 2021. A v roce 2022 museli severoameričtí výrobci automobilů dokonce reagovat na protesty řidičů kamionů v Kanadě, které narušily tok dílů na jih do USA.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashV roce 2019 bylo v celosvětovém měřítku vyrobeno zhruba 89 milionů lehkých vozidel – hatchbacků, sedanů, SUV, crossoverů a lehkých nákladních vozů. V roce 2020 se tento počet díky společnosti Covid snížil na zhruba 75 milionů. V roce 2021 činila výroba zhruba 75 milionů, protože výrobci automobilů se potýkali s problémy se získáváním čipů, i když základní poptávka se pravděpodobně blížila 82 nebo 83 milionům kusů. V roce 2022 se očekává, že celosvětová produkce bude opět přesahovat 80 milionů.