Vzhledem k tomu, že elektromobily představují jednu z nejdramatičtějších změn paradigmatu, pokud budou zavedeny ve velkém měřítku, přitahuje toto odvětví široké spektrum názorů. Ale pravděpodobně jen málokterý z nich vyvolal takový rozruch a kontroverze jako Mullen Automotive (NASDAQ:MULN). Akcie MULN, nejnovější hráč, který se vrhl do ringu, mají zdánlivě ty správné předpoklady k tomu, aby byly úspěšné – a právě v tom spočívají problémy.
Samozřejmě, že prudce rostoucí ocenění akcií MULN by pro Mullen nebyl problém – alespoň ne hned. Nicméně to, že by začínající výrobce elektromobilů mohl dramaticky narušit automobilový sektor, by vyvolalo vážné otázky ohledně dlouhodobé životaschopnosti trhu. Zatímco dříve tomu lidé pravděpodobně nevěnovali příliš pozornosti, nyní už ano.
Jistě, od počátku roku do seance 28. března zde převládá ztráta téměř 53 %. Nicméně jen za poslední měsíc si akcie MULN připsaly téměř 260 %. Ano, správně, 260 %. Musel jsem si ta čísla překontrolovat, abych se ujistil, že nemám halucinace.
Na papíře jsou akcie MULN neuvěřitelné.
Pokud se budete bavit o elektromobilech s jakýmkoli investičním expertem, je pravděpodobné, že většina z nich řekne, že tento sektor je budoucností. Problémem tohoto prohlášení je, že vždy existuje riziko, že přílišný humbuk může ovlivnit výsledek konkrétní investice.
Myslím, že právě na to částečně narážel přispěvatel serveru InvestorPlace GS Early, když popisoval, „jak směšně předražená je většina akcií elektromobilů“. Slovy mého kolegy, „k tomu, abyste se v automobilovém průmyslu prosadili dlouhodobě, je zapotřebí víc než jen prodávat skvělá auta“.
Earlymu se však myšlenka akcií MULN líbí jako spekulativní, ale chytrá sázka:
Zdroj: Mullen
„Mullen má továrny na výrobu svého elektrického SUV crossoveru Mullen Five, jehož dodávky by měly začít ve druhém čtvrtletí roku 2024. Model Five má dojezd 325 km a omezenou maximální rychlost 155 km/h. Se startovací cenou 55 000 dolarů je konkurenceschopný, ale zároveň dostatečně nákladný, aby kupce s vysokými příjmy neodradil cenou.“
Pro nás je nejzajímavější statistický údaj o výkonu Mullenu Five, který dosáhne rychlosti 60 mil za hodinu z klidu za pouhých 3,2 sekundy. Tedy, 3,2 sekundy je hříšně rychlá hodnota, která by vás ještě před pár lety zařadila do zóny superaut.
To vše v balíčku za 55 000 dolarů, který je zatraceně elegantní? Zapište mě, nemám pravdu?
Pokud vyprodukuje SUV za 55 000 dolarů, které dokáže zrychlit na stovku za 3,2 sekundy, bude to rána přes prsty celému automobilovému segmentu.
Ale taková neuvěřitelná nabídka vyvolává i skepsi. Navíc, pokud Mullen dodá vše, co tvrdí, že dokáže, znamenalo by to, že starším automobilkám stačí k bombardování trhu provést jen některé změny v jejich stávající infrastruktuře.
Zdroj: Mullen
Úspěch výrobce elektromobilů by mohl případně vést k jeho erozi. Asi jediné, co lze o společnosti MULN říci pevně, je, že rozhodně vyžaduje značnou pečlivost.
Vzhledem k tomu, že elektromobily představují jednu z nejdramatičtějších změn paradigmatu, pokud budou zavedeny ve velkém měřítku, přitahuje toto odvětví široké spektrum názorů. Ale pravděpodobně jen málokterý z nich vyvolal takový rozruch a kontroverze jako Mullen Automotive . Akcie MULN, nejnovější hráč, který se vrhl do ringu, mají zdánlivě ty správné předpoklady k tomu, aby byly úspěšné – a právě v tom spočívají problémy.Samozřejmě, že prudce rostoucí ocenění akcií MULN by pro Mullen nebyl problém – alespoň ne hned. Nicméně to, že by začínající výrobce elektromobilů mohl dramaticky narušit automobilový sektor, by vyvolalo vážné otázky ohledně dlouhodobé životaschopnosti trhu. Zatímco dříve tomu lidé pravděpodobně nevěnovali příliš pozornosti, nyní už ano.Jistě, od počátku roku do seance 28. března zde převládá ztráta téměř 53 %. Nicméně jen za poslední měsíc si akcie MULN připsaly téměř 260 %. Ano, správně, 260 %. Musel jsem si ta čísla překontrolovat, abych se ujistil, že nemám halucinace.Na papíře jsou akcie MULN neuvěřitelné.Pokud se budete bavit o elektromobilech s jakýmkoli investičním expertem, je pravděpodobné, že většina z nich řekne, že tento sektor je budoucností. Problémem tohoto prohlášení je, že vždy existuje riziko, že přílišný humbuk může ovlivnit výsledek konkrétní investice.Myslím, že právě na to částečně narážel přispěvatel serveru InvestorPlace GS Early, když popisoval, „jak směšně předražená je většina akcií elektromobilů“. Slovy mého kolegy, „k tomu, abyste se v automobilovém průmyslu prosadili dlouhodobě, je zapotřebí víc než jen prodávat skvělá auta“.Chcete využít této příležitosti?Earlymu se však myšlenka akcií MULN líbí jako spekulativní, ale chytrá sázka:Zdroj: Mullen„Mullen má továrny na výrobu svého elektrického SUV crossoveru Mullen Five, jehož dodávky by měly začít ve druhém čtvrtletí roku 2024. Model Five má dojezd 325 km a omezenou maximální rychlost 155 km/h. Se startovací cenou 55 000 dolarů je konkurenceschopný, ale zároveň dostatečně nákladný, aby kupce s vysokými příjmy neodradil cenou.“Pro nás je nejzajímavější statistický údaj o výkonu Mullenu Five, který dosáhne rychlosti 60 mil za hodinu z klidu za pouhých 3,2 sekundy. Tedy, 3,2 sekundy je hříšně rychlá hodnota, která by vás ještě před pár lety zařadila do zóny superaut.To vše v balíčku za 55 000 dolarů, který je zatraceně elegantní? Zapište mě, nemám pravdu?Pokud vyprodukuje SUV za 55 000 dolarů, které dokáže zrychlit na stovku za 3,2 sekundy, bude to rána přes prsty celému automobilovému segmentu.Ale taková neuvěřitelná nabídka vyvolává i skepsi. Navíc, pokud Mullen dodá vše, co tvrdí, že dokáže, znamenalo by to, že starším automobilkám stačí k bombardování trhu provést jen některé změny v jejich stávající infrastruktuře.Zdroj: MullenÚspěch výrobce elektromobilů by mohl případně vést k jeho erozi. Asi jediné, co lze o společnosti MULN říci pevně, je, že rozhodně vyžaduje značnou pečlivost.