Rozdělení akcií sice nemění vnitřní hodnotu žádné společnosti nebo akcie, ale zvýšená likvidita, která je spojena s nižší cenou za akcii, by mohla odblokovat zájem menších retailových obchodníků. Proto by nákup akcií před rozdělením akcií mohl vést ke krátkodobému nárůstu. Koneckonců špičkové technologické akcie, které v posledních letech provedly rozdělení svých akcií, si obvykle vedly dobře.
Samotné rozdělení však není důvodem k dlouhodobému nákupu akcií, což je styl, který v Fool hlásáme. Nicméně pokud si myslíte, že akcie před rozdělením je na základě svých obchodních vyhlídek podhodnocená, pak rozhodně nakupujte před rozdělením.
Zde je pár důvodů, proč se dnes společnost Alphabet jeví jako podhodnocená, což z ní dělá silnou příležitost k nákupu jen několik měsíců před nadcházejícím červencovým rozdělením na 20 ku 1.
Téměř monopolní postavení v oblasti vyhledávání s vysokým růstem
Společnost Alphabet má ve svém vyhledávači Google pravděpodobně nejlepší byznys, jaký byl kdy vytvořen. Přibližně před 20 lety se společnost Google etablovala jako dominantní vyhledávač na světě, který těží ze silných síťových efektů. Čím více lidí vyhledávač používá, tím více může Google škálovat, získávat data a investovat zpět do svých algoritmů, aby byl ještě lepší. To přitahuje stále více uživatelů a vytváří tak pozitivní kruh. A díky svému globálnímu rozsahu je to nesmírně ziskový a kapitálově nenáročný byznys.
Zdroj: Canva
Vyhledávač Google je sice dominantní již tak dlouho, že by si někdo mohl myslet, že jde o zralý byznys. Ale reklamy ve vyhledávání loni vzrostly o neuvěřitelných 43 %. I když část z toho je odrazem od pandemie, podle společnosti Zenith Media by měl byznys s digitální reklamou letos nadále růst o středně velká procenta a v následujících dvou letech přibližně o 10 %. Přesto Google v loňském roce přerostl trh digitální reklamy, který Zenith odhaduje na zhruba 25% růst.
Je docela dobře možné, že Google přeroste trh digitální reklamy i letos a v dalších letech. Koneckonců změny operačního systému iOS zavedené v roce 2021 ztíží společnostem působícím v oblasti sociálních médií cílení reklamy. To od konce loňského roku přesunulo více reklam na Google, který nevyžaduje tolik údajů třetích stran, protože lidé dobrovolně sdělují, co hledají.
Zdroj: Shutterstock
A z dobrovolného vyhledávání těží i divize YouTube společnosti Google, což vedlo k silnému růstu i v menším segmentu videoreklamy. Celkově je digitální reklamní impérium společnosti Alphabet napříč službami vyhledávání, YouTube a síťovými partnery třetích stran silné jako nikdy předtím.
Google Cloud
Jediným byznysem, který by mohl být lepší než reklama ve Vyhledávání, je podniková cloudová infrastruktura, které dominuje jen několik technologických gigantů. Je to proto, že pouze tito giganti mají finanční a technické zdroje, aby mohli poskytovat bezpečné podnikové cloudové služby po celém světě mimo Čínu.
V kombinaci s tímto atraktivním oligopolem má trh cloudové infrastruktury jedny z nejslibnějších vyhlídek na růst. Výzkumná společnost IDC předpovídá 28,8% roční růst v oblasti infrastruktury a platformy jako služby do roku 2025.
Zdroj: Unsplash
Tři největší poskytovatelé cloudových služeb – společnost Alphabet je třetí za společnostmi Amazon(NASDAQ: AMZN) a Microsoft(NASDAQ: MSFT) – rostou ještě rychleji a konsolidují svůj podíl na trhu. Cloudová platforma Google zase v roce 2021 vzrostla o 47 %, čímž překonala celé odvětví.
Vzhledem k tomu, že Google Cloud vstoupil na trh cloud computingu pozdě, je stále ve ztrátě. S růstem však dobře škáluje; provozní ztráty se loni hodně snížily, z 5,6 miliardy dolarů v roce 2020 na 3,1 miliardy dolarů v roce 2021. Z přírůstku příjmů ve výši 6,1 miliardy dolarů připadlo na hospodářský výsledek zhruba 2,5 miliardy dolarů, tedy 41 %. Pokud bude Google Cloud takto efektivně škálovat i nadále, mohl by se v nepříliš vzdálené budoucnosti stát velmi ziskovým podnikem, stejně jako dřívější hybatelé v této oblasti.
Rozdělení akcií sice nemění vnitřní hodnotu žádné společnosti nebo akcie, ale zvýšená likvidita, která je spojena s nižší cenou za akcii, by mohla odblokovat zájem menších retailových obchodníků. Proto by nákup akcií před rozdělením akcií mohl vést ke krátkodobému nárůstu. Koneckonců špičkové technologické akcie, které v posledních letech provedly rozdělení svých akcií, si obvykle vedly dobře.Samotné rozdělení však není důvodem k dlouhodobému nákupu akcií, což je styl, který v Fool hlásáme. Nicméně pokud si myslíte, že akcie před rozdělením je na základě svých obchodních vyhlídek podhodnocená, pak rozhodně nakupujte před rozdělením.Zde je pár důvodů, proč se dnes společnost Alphabet jeví jako podhodnocená, což z ní dělá silnou příležitost k nákupu jen několik měsíců před nadcházejícím červencovým rozdělením na 20 ku 1.Společnost Alphabet má ve svém vyhledávači Google pravděpodobně nejlepší byznys, jaký byl kdy vytvořen. Přibližně před 20 lety se společnost Google etablovala jako dominantní vyhledávač na světě, který těží ze silných síťových efektů. Čím více lidí vyhledávač používá, tím více může Google škálovat, získávat data a investovat zpět do svých algoritmů, aby byl ještě lepší. To přitahuje stále více uživatelů a vytváří tak pozitivní kruh. A díky svému globálnímu rozsahu je to nesmírně ziskový a kapitálově nenáročný byznys.Zdroj: CanvaVyhledávač Google je sice dominantní již tak dlouho, že by si někdo mohl myslet, že jde o zralý byznys. Ale reklamy ve vyhledávání loni vzrostly o neuvěřitelných 43 %. I když část z toho je odrazem od pandemie, podle společnosti Zenith Media by měl byznys s digitální reklamou letos nadále růst o středně velká procenta a v následujících dvou letech přibližně o 10 %. Přesto Google v loňském roce přerostl trh digitální reklamy, který Zenith odhaduje na zhruba 25% růst.Chcete využít této příležitosti?Je docela dobře možné, že Google přeroste trh digitální reklamy i letos a v dalších letech. Koneckonců změny operačního systému iOS zavedené v roce 2021 ztíží společnostem působícím v oblasti sociálních médií cílení reklamy. To od konce loňského roku přesunulo více reklam na Google, který nevyžaduje tolik údajů třetích stran, protože lidé dobrovolně sdělují, co hledají.Zdroj: ShutterstockA z dobrovolného vyhledávání těží i divize YouTube společnosti Google, což vedlo k silnému růstu i v menším segmentu videoreklamy. Celkově je digitální reklamní impérium společnosti Alphabet napříč službami vyhledávání, YouTube a síťovými partnery třetích stran silné jako nikdy předtím.Jediným byznysem, který by mohl být lepší než reklama ve Vyhledávání, je podniková cloudová infrastruktura, které dominuje jen několik technologických gigantů. Je to proto, že pouze tito giganti mají finanční a technické zdroje, aby mohli poskytovat bezpečné podnikové cloudové služby po celém světě mimo Čínu.V kombinaci s tímto atraktivním oligopolem má trh cloudové infrastruktury jedny z nejslibnějších vyhlídek na růst. Výzkumná společnost IDC předpovídá 28,8% roční růst v oblasti infrastruktury a platformy jako služby do roku 2025.Zdroj: UnsplashTři největší poskytovatelé cloudových služeb – společnost Alphabet je třetí za společnostmi Amazon a Microsoft – rostou ještě rychleji a konsolidují svůj podíl na trhu. Cloudová platforma Google zase v roce 2021 vzrostla o 47 %, čímž překonala celé odvětví.Vzhledem k tomu, že Google Cloud vstoupil na trh cloud computingu pozdě, je stále ve ztrátě. S růstem však dobře škáluje; provozní ztráty se loni hodně snížily, z 5,6 miliardy dolarů v roce 2020 na 3,1 miliardy dolarů v roce 2021. Z přírůstku příjmů ve výši 6,1 miliardy dolarů připadlo na hospodářský výsledek zhruba 2,5 miliardy dolarů, tedy 41 %. Pokud bude Google Cloud takto efektivně škálovat i nadále, mohl by se v nepříliš vzdálené budoucnosti stát velmi ziskovým podnikem, stejně jako dřívější hybatelé v této oblasti.