Analytička společnosti Needham Laura Martinová zvýšila hodnocení Netflixu z underperform na hold poté, co společnost v prvním čtvrtletí vykázala překvapivou ztrátu předplatitelů, což způsobilo pokles akcií o více než 20 % v předobchodní fázi a vedlo k vlně snižování hodnocení ze strany dalších analytiků.
Martinová již dlouho tvrdí, že Netflix potřebuje vytvořit levnější úroveň podporovanou reklamou, aby mohl pokračovat ve svém růstu, a generální ředitel Netflixu Reed Hastings v úterý oznámil, že na tom společnost skutečně pracuje.
„Zvyšujeme hodnocení NFLX z Underperform na Hold, protože generální ředitel poprvé uvedl, že NFLX v příštích 18-36 měsících zavede levnou [reklamní] úroveň,“ napsala Martinová ve zprávě klientům.

Společnost Needham v prosinci 2019 snížila rating Netflixu na „underperform“ a varovala, že by společnost mohla v nadcházejícím roce ztratit předplatitele. Místo toho udeřila pandemie, která vedla k prudkému nárůstu počtu přihlášených ke streamovacím službám napříč celým světem, takže akcie Netflixu se v krátkodobém horizontu staly velkým vítězem.
Nyní se však zdá, že s odeznívající poptávkou po pandemii měla Martinová nakonec pravdu. Akcie jsou připraveny otevřít pod úrovní, kde se obchodovaly v době, kdy Needham před více než dvěma lety snížil jejich rating.
Ani nyní však Martinová není zdaleka optimistická. Upozorňuje, že Netflix může být na vrcholu počtu předplatitelů a pokračovat v úbytku uživatelů i po zavedení reklamní vrstvy a prosazení zákazu sdílení hesel.
Podle Martinové je pro Netflix i do budoucna hlavním problémem konkurence, a to bez ohledu na cenové schéma, protože společnost musí spotřebitelům neustále dokazovat, že je výhodnější než ostatní služby.
„Slovní spojení NFLX v hovoru za 1Q22 srovnávalo její zlepšení obsahu s minulostí, což je pro spotřebitele irelevantní. Spotřebitele zajímá, že Disney+ natáčí lepší filmy a Discovery+ lepší neskriptové pořady než NFLX – namísto toho, že NFLX dnes natáčí lepší filmy a reality show než před třemi lety,“ napsala Martinová.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky