března, že podniká další krok v testování plně autonomního řízení v San Franciscu. Tento krok je dalším důvodem, proč by investoři měli dlouhodobě vlastnit akcie GOOG.
Nejnovější informace o společnosti Waymo a akciích GOOG
Podle příspěvku na blogu společnosti Waymo bude její plně autonomní plně elektrické vozidlo Jaguar I-Pace k dispozici zaměstnancům v oblasti San Francisca, kteří se chtějí do práce vozit bez řidiče. Přesně tak, za volantem nebude sedět žádný člověk.
„Za posledních šest měsíců jsme se toho od našich sanfranciských důvěryhodných testerů hodně naučili, nemluvě o nesčetných zkušenostech od našich řidičů za roky, které uplynuly od spuštění naší plně autonomní služby ve východním údolí Phoenixu,“ uvedla spoluředitelka společnosti Tekedra Mawakana.
Společnost Waymo zahájila testovací proces v Austinu v roce 2015, v roce 2017 pak rozšířila svou činnost do Phoenixu. Přestože to byla dlouhá cesta – a ještě není u konce – Waymo se blíží k poskytování plně autonomního řízení v městském prostředí.

To je vynikající zpráva, pokud se alespoň trochu zajímáte o akcie společnosti GOOG.
Cena akcií společnosti Alphabet klesla od začátku roku do 30. března o 2,5 %, což je méně než polovina poklesu indexu S&P 500 o 5,4 %. Za posledních pět let vzrostly akcie GOOG o 240 % ve srovnání s 93 % u indexu.
Její akcie nepotřebují pomoc, aby se posunuly výše. Tato poslední zpráva však pravděpodobně ovlivní cenu jejích akcií v dobrém slova smyslu.
Vybudování bezpečného a spolehlivého řidiče Waymo jí umožní přenést technologii do různých geografických oblastí a produktových řad. To zahrnuje Waymo One pro spolujízdu a Waymo Via pro nákladní dopravu a doručování na poslední míli.
Pokud sledujete odvětví nákladní dopravy, víte, že nedostatek řidičů v USA a Kanadě je skutečným problémem. Jak uvádí společnost Waymo na své stránce Waymo Via, 70 % nákladu v USA se přepravuje nákladními automobily.

Méně řidičů znamená, že se přepraví méně nákladu, což má za následek nižší tržby. Je to kruhový problém, který poškozuje všechny v dodavatelském řetězci. Nedostatek řidičů však nesouvisí ani tak s jejich počtem, jako spíše s nízkými mzdami a nepřiměřenými pracovními nároky. Řidiči kamionů odcházejí z oboru za lépe placenou a méně stresující prací.
Pokud by dostatečný počet přepravních společností zavedl systém Waymo Via, problém nedostatku by se pravděpodobně zmírnil, snížily by se náklady na pracovní sílu a zároveň by se zajistilo, že dodávky budou zákazníkům doručeny včas.
Budoucí zákazníci společnosti Waymo
Potenciál autonomního řízení v odvětví nákladní dopravy je obrovský. V lednu společnosti Waymo Via a JB Hunt Transport Services
Obě společnosti testovaly jízdu nákladních vozidel bez řidiče na mezistátní silnici I-45 mezi Houstonem a Fort Worthem. Během svého testu přepravily téměř 900 000 liber nákladu s vynikajícími výsledky: Nezaznamenaly žádnou nehodu, žádné pokuty za překročení rychlosti a 100% dochvilnost při vyzvednutí a dodání zboží.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky