Podle bývalého technického ředitele a spoluzakladatele společnosti Tesla JB Straubela by měly baterie pro elektromobily vydržet zhruba 15 let – což je klíčový prvek pro časovou osu, protože Straubelův současný podnik Redwood Materials se rozvíjí jako součást dodavatelského řetězce recyklovaných materiálů pro baterie elektromobilů.
V současné době je však většina záruk nebo záruk na baterie pro elektromobily mnohem kratší. Jedním z nejodvážnějších tvrzení je tvrzení Toyoty a její připravované baterie bZ4X – že si zachová 90 % kapacity baterie po 10 letech vlastnictví.
Zdroj: unsplash.com
Loni v květnu Kalifornie navrhla požadavek na životnost a degradaci baterií: baterie pro elektromobily modelového roku 2026 a pozdější si musí zachovat 80 % původního dojezdu po dobu 15 let nebo 150 000 km. V návrhu nařízení, který CARB zveřejnila v prosinci, byl tento požadavek na základě petice výrobců automobilů výrazně snížen – na 80 % po dobu osmi let nebo 100 000 mil, podle toho, co nastane dříve.
Komentář k bateriím byl jen malou částí rozhovoru, který počátkem tohoto měsíce vedl autor a odborník na energetiku Daniel Yergin v rámci CERAWeek 2022 společnosti IHS Markit,
V něm generální ředitel společnosti Redwood Straubel zdůraznil, že suroviny, z nichž se vyrábějí baterie pro elektromobily, jsou odlišné. Jsou potřeba, ale ve skutečnosti se nespotřebovávají, takže celý dodavatelský řetězec je třeba znovu koncipovat na základě uzavřené smyčky a něčeho, co se blíží plnému využití.
Zdroj: unsplash.com
Vysvětlil, že 50 až 70 % nákladů na lithium-iontovou baterii tvoří „strategické materiály“, nikoliv výroba, a z tohoto důvodu Moorův zákon pro baterie neplatí. Poznamenal, že recyklace bude budoucností, pokud jde o pohyb téměř veškerého materiálu, a snížení nákladů v tomto logistickém řetězci je klíčem ke snížení nákladů na baterie.
Straubel také zdůraznil, že je to něco zcela jiného než recyklace plastových lahví v kuchyni. Společnost Redwood se zabývá tím, jak propojit recyklaci přímo s výrobou.
Návštěva dolů a pohled na rozsah a nesmírnou náročnost, která souvisí s řádovým zvýšením jejich kapacity, pomohla Straubelovi uvědomit si zátěž – a potřebu zpětně získaných materiálů k dosažení rozsahu pro dodavatelský řetězec elektromobilů, vysvětlil.
Podle bývalého technického ředitele a spoluzakladatele společnosti Tesla JB Straubela by měly baterie pro elektromobily vydržet zhruba 15 let – což je klíčový prvek pro časovou osu, protože Straubelův současný podnik Redwood Materials se rozvíjí jako součást dodavatelského řetězce recyklovaných materiálů pro baterie elektromobilů.V současné době je však většina záruk nebo záruk na baterie pro elektromobily mnohem kratší. Jedním z nejodvážnějších tvrzení je tvrzení Toyoty a její připravované baterie bZ4X – že si zachová 90 % kapacity baterie po 10 letech vlastnictví.Zdroj: unsplash.comLoni v květnu Kalifornie navrhla požadavek na životnost a degradaci baterií: baterie pro elektromobily modelového roku 2026 a pozdější si musí zachovat 80 % původního dojezdu po dobu 15 let nebo 150 000 km. V návrhu nařízení, který CARB zveřejnila v prosinci, byl tento požadavek na základě petice výrobců automobilů výrazně snížen – na 80 % po dobu osmi let nebo 100 000 mil, podle toho, co nastane dříve.Komentář k bateriím byl jen malou částí rozhovoru, který počátkem tohoto měsíce vedl autor a odborník na energetiku Daniel Yergin v rámci CERAWeek 2022 společnosti IHS Markit,V něm generální ředitel společnosti Redwood Straubel zdůraznil, že suroviny, z nichž se vyrábějí baterie pro elektromobily, jsou odlišné. Jsou potřeba, ale ve skutečnosti se nespotřebovávají, takže celý dodavatelský řetězec je třeba znovu koncipovat na základě uzavřené smyčky a něčeho, co se blíží plnému využití.Zdroj: unsplash.com
Vysvětlil, že 50 až 70 % nákladů na lithium-iontovou baterii tvoří „strategické materiály“, nikoliv výroba, a z tohoto důvodu Moorův zákon pro baterie neplatí. Poznamenal, že recyklace bude budoucností, pokud jde o pohyb téměř veškerého materiálu, a snížení nákladů v tomto logistickém řetězci je klíčem ke snížení nákladů na baterie.Chcete využít této příležitosti?Straubel také zdůraznil, že je to něco zcela jiného než recyklace plastových lahví v kuchyni. Společnost Redwood se zabývá tím, jak propojit recyklaci přímo s výrobou.Návštěva dolů a pohled na rozsah a nesmírnou náročnost, která souvisí s řádovým zvýšením jejich kapacity, pomohla Straubelovi uvědomit si zátěž – a potřebu zpětně získaných materiálů k dosažení rozsahu pro dodavatelský řetězec elektromobilů, vysvětlil.