Čínský výrobce elektromobilů Nio zvyšuje ceny a pozastavuje výrobu
Čínská společnost Nio, která vyrábí elektromobily, o víkendu oznámila, že zvyšuje ceny a pozastavuje výrobu, protože nejnovější vlna Covidu ještě zvýšila problémy v dodavatelském řetězci.
Akcie společnosti kótované na burze v Hongkongu se v pondělí ráno propadly o téměř 9 %.
Společnost Nio v neděli oznámila, že s platností od 10. května zvýší ceny svých tří vozů SUV – ES8, ES6 a EC6 – o 10 000 jüanů (1 572 USD). Ceny nedávno uvedených sedanů ET7 a ET5 zůstanou stejné.
Ceny surovin, zejména baterií, v letošním roce „příliš vzrostly“ a v nejbližší době není vidět žádný klesající trend, uvedl v rámci oznámení generální ředitel William Li podle překladu čínského prohlášení pro CNBC.
Zdroj: Nio
„Původně jsme mysleli, že to uneseme, ale nyní s touto pandemií je to ještě těžší,“ řekl. „Nemáme jinou možnost než zvýšit ceny. Mějte prosím pochopení.“
O den dříve, v sobotu, společnost Nio uvedla, že pozastavila výrobu kvůli omezením souvisejícím s Covidem, která v posledních několika týdnech zastavila výrobu v továrnách dodavatelů.
„Kvůli dopadu Covidu na Changchun a Hebei byly od poloviny března přerušeny dodávky některých našich autodílů,“ uvedl Li. Výrobě společnosti se „až do minulého týdne dařilo spoléhat na zásoby autodílů“.
Dodal, že v důsledku nedávné epidemie Covidu v Šanghaji a provincii Ťiang-su nemůže díly dodávat ani mnoho dodavatelů.
Společnost zahájila dodávky svého prvního sedanu ET7 koncem března. Druhý sedan, ET5, se má začít dodávat v září.
Zvýšení cen v celém odvětví Co se týče měsíčních dodávek, společnost Nio zaostává za konkurenčními začínajícími firmami Xpeng, jejíž vozy se prodávají v nižší cenové relaci, a Li Auto, jejíž jediný model na trhu je vybaven palivovou nádrží pro dobíjení baterie. Všechny tři společnosti dodaly v březnu více vozů než v únoru, a to i přes problémy v dodavatelském řetězci.
Společnost Nio byla poslední ze tří začínajících firem, která zvýšila ceny.
Zdroj: Getty Images
Společnost Xpeng v březnu zvýšila ceny svých vozů o 10 100 jüanů na 20 000 jüanů, zatímco Li Auto zvýšila ceny o 11 800 jüanů. Tyto kroky následují kroky společnosti Tesla a dalších společností vyrábějících elektromobily v zemi, které zvýšily ceny v posledních několika týdnech.
Narušení související s Covidem zasáhlo i tradiční výrobce automobilů.
Volkswagen ve čtvrtek uvedl, že jeho továrny v Antingu na předměstí Šanghaje a Čchang-čchunu v severní provincii Ťi-lin zůstávají zavřené až do pátku 8. dubna.
Podle oficiálních údajů zveřejněných v pondělí vzrostl index cen výrobců v Číně v březnu o 1,1 % oproti předchozímu měsíci a oproti předchozímu roku posílil o 8,3 %. Meziroční nárůst překonal očekávání 7,9% růstu, které předpovídal průzkum agentury Reuters.
Akcie společnosti kótované na burze v Hongkongu se v pondělí ráno propadly o téměř 9 %.Společnost Nio v neděli oznámila, že s platností od 10. května zvýší ceny svých tří vozů SUV – ES8, ES6 a EC6 – o 10 000 jüanů . Ceny nedávno uvedených sedanů ET7 a ET5 zůstanou stejné.Ceny surovin, zejména baterií, v letošním roce „příliš vzrostly“ a v nejbližší době není vidět žádný klesající trend, uvedl v rámci oznámení generální ředitel William Li podle překladu čínského prohlášení pro CNBC.Zdroj: Nio„Původně jsme mysleli, že to uneseme, ale nyní s touto pandemií je to ještě těžší,“ řekl. „Nemáme jinou možnost než zvýšit ceny. Mějte prosím pochopení.“O den dříve, v sobotu, společnost Nio uvedla, že pozastavila výrobu kvůli omezením souvisejícím s Covidem, která v posledních několika týdnech zastavila výrobu v továrnách dodavatelů.„Kvůli dopadu Covidu na Changchun a Hebei byly od poloviny března přerušeny dodávky některých našich autodílů,“ uvedl Li. Výrobě společnosti se „až do minulého týdne dařilo spoléhat na zásoby autodílů“.Chcete využít této příležitosti?Dodal, že v důsledku nedávné epidemie Covidu v Šanghaji a provincii Ťiang-su nemůže díly dodávat ani mnoho dodavatelů.Společnost zahájila dodávky svého prvního sedanu ET7 koncem března. Druhý sedan, ET5, se má začít dodávat v září.Zvýšení cen v celém odvětvíCo se týče měsíčních dodávek, společnost Nio zaostává za konkurenčními začínajícími firmami Xpeng, jejíž vozy se prodávají v nižší cenové relaci, a Li Auto, jejíž jediný model na trhu je vybaven palivovou nádrží pro dobíjení baterie. Všechny tři společnosti dodaly v březnu více vozů než v únoru, a to i přes problémy v dodavatelském řetězci.Společnost Nio byla poslední ze tří začínajících firem, která zvýšila ceny.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost Xpeng v březnu zvýšila ceny svých vozů o 10 100 jüanů na 20 000 jüanů, zatímco Li Auto zvýšila ceny o 11 800 jüanů. Tyto kroky následují kroky společnosti Tesla a dalších společností vyrábějících elektromobily v zemi, které zvýšily ceny v posledních několika týdnech.Narušení související s Covidem zasáhlo i tradiční výrobce automobilů.Volkswagen ve čtvrtek uvedl, že jeho továrny v Antingu na předměstí Šanghaje a Čchang-čchunu v severní provincii Ťi-lin zůstávají zavřené až do pátku 8. dubna.Podle oficiálních údajů zveřejněných v pondělí vzrostl index cen výrobců v Číně v březnu o 1,1 % oproti předchozímu měsíci a oproti předchozímu roku posílil o 8,3 %. Meziroční nárůst překonal očekávání 7,9% růstu, které předpovídal průzkum agentury Reuters.