Meta Platforms se potýkají s omezováním obsahu a cenzurou
Podle deníku The Times of India stáhly akcie společnosti Meta Platforms (NASDAQ:FB) 21,2 milionu kusů obsahu na Facebooku a 2,4 milionu kusů materiálu na Instagramu, tedy na obou platformách, které tento technologický gigant vlastní.
Konkrétně společnost Meta uvedla porušení 13, respektive 12 zásad.
V průběhu února letošního roku společnost Meta obdržela prostřednictvím svého mechanismu stížností se sídlem v Indii 478 hlášení, přičemž na 100 % z nich reagovala. Ve většině případů (přesněji ve 402 z nich) poskytla technologická firma uživatelům nástroje k řešení jejich problémů.
Ačkoli ne všechny problémy se týkaly urážlivého nebo nevhodného materiálu, společnost Meta tvrdí, že využívá kombinaci protokolů umělé inteligence, hlášení od komunit v sociálních sítích a administrativních přezkumů, aby identifikovala a nakonec přijala opatření proti obsahu porušujícímu zásady. Není neobvyklé, že akcie FB stahují miliony materiálů, které zahrnují násilí, grafický obsah a prudérní aktivity.
Zdroj: Pexels
Zatímco gigant sociálních sítí reaguje na nevhodné materiály, v USA zároveň zuří debaty o cenzuře. Konkurenční platformy, jako je Truth Social společnosti Trump Media & Technology Group – která se stane veřejnou díky reverzní fúzi se společností Digital World Acquisition (NASDAQ:DWAC), získaly obrovskou popularitu, částečně díky své ideologii zaměřené proti cenzuře.
Hlavní platformy jako Facebook a Instagram však mají vůči společnosti morální povinnost cenzurovat určitý materiál. Je pravda, že neexistuje žádný jasný kvantifikovatelný standard, pokud jde o rozlišení například mezi krásným uměním a oplzlým obsahem. Nicméně vzhledem k tomu, že některé sociální sítě mají široké publikum, je vhodné, aby mainstreamové organizace zaujaly (paradoxně) konzervativní přístup.
Zdroj: Unsplash
Jinými slovy, společnost nikdy nemůže udělat chybu, když přijme materiál vhodný pro rodiny s dětmi. Povolením nebo umožněním kontroverzního obsahu a ideologií však organizace riskuje, že si odcizí potenciální uživatele. Stejně tak budou omezeny možnosti reklamy, protože společnosti se budou vyhýbat určitým toxickým tématům.
Konkrétně společnost Meta uvedla porušení 13, respektive 12 zásad.V průběhu února letošního roku společnost Meta obdržela prostřednictvím svého mechanismu stížností se sídlem v Indii 478 hlášení, přičemž na 100 % z nich reagovala. Ve většině případů poskytla technologická firma uživatelům nástroje k řešení jejich problémů.Ačkoli ne všechny problémy se týkaly urážlivého nebo nevhodného materiálu, společnost Meta tvrdí, že využívá kombinaci protokolů umělé inteligence, hlášení od komunit v sociálních sítích a administrativních přezkumů, aby identifikovala a nakonec přijala opatření proti obsahu porušujícímu zásady. Není neobvyklé, že akcie FB stahují miliony materiálů, které zahrnují násilí, grafický obsah a prudérní aktivity.Zdroj: PexelsZatímco gigant sociálních sítí reaguje na nevhodné materiály, v USA zároveň zuří debaty o cenzuře. Konkurenční platformy, jako je Truth Social společnosti Trump Media & Technology Group – která se stane veřejnou díky reverzní fúzi se společností Digital World Acquisition , získaly obrovskou popularitu, částečně díky své ideologii zaměřené proti cenzuře.Hlavní platformy jako Facebook a Instagram však mají vůči společnosti morální povinnost cenzurovat určitý materiál. Je pravda, že neexistuje žádný jasný kvantifikovatelný standard, pokud jde o rozlišení například mezi krásným uměním a oplzlým obsahem. Nicméně vzhledem k tomu, že některé sociální sítě mají široké publikum, je vhodné, aby mainstreamové organizace zaujaly konzervativní přístup.Zdroj: UnsplashJinými slovy, společnost nikdy nemůže udělat chybu, když přijme materiál vhodný pro rodiny s dětmi. Povolením nebo umožněním kontroverzního obsahu a ideologií však organizace riskuje, že si odcizí potenciální uživatele. Stejně tak budou omezeny možnosti reklamy, protože společnosti se budou vyhýbat určitým toxickým tématům.