Tesla (NASDAQ:TSLA) se v závěru týdne stále potýká s problémy. Od chvíle, kdy Twitter (NYSE:TWTR) přijal nabídku Elona Muska na převzetí společnosti, se lídr v oblasti elektromobilů (EV) propadá. Investoři chtějí důkaz, že akcie TSLA mohou stále růst, když se Muskova pozornost přesune na jinou společnost. A přestože se generální ředitel připravuje na zahájení nového podniku, neznamená to, že Tesla tiše sedí stranou. Minulý týden společnost poskytla několik zajímavých informací o výrobě baterií.
Po poklesu před dvěma dny jsou akcie TSLA stále v červených číslech. Dnes ráno se propadly a i přes mírné pokusy o rally jsou aktuálně za celý den o více než 5 % níže. S dnešním poklesem je za celý týden téměř o 18 % níže.
Zdroj: Reuters
TSLA není jedinou rychle rostoucí technologickou akcií, která tento týden bojuje se silnými tržními silami. Jak uvádí asistent zpravodaje InvestorPlace Shrey Dua, „technologický Nasdaq nadále trpí nedávnými poklesy a v prvním čtvrtletí roku 2022 ztratil přibližně 9 %“.
Investoři TSLA však mají spoustu důvodů k optimismu. Pojďme se podívat na cestu, která je před námi, a na to, jak se k ní společnost dostane.
Minulý týden společnost Tesla vykázala kladný hospodářský výsledek, který překonal očekávání Wall Street v horní i dolní linii. Tato zpráva sice investory potěšila, ale zastínila jiné klíčové oznámení. Tesla také zveřejnila důležitou statistiku výroby baterií. Téměř polovina vozidel vyrobených v prvním čtvrtletí roku 2022 byla poháněna lithium-železo-fosfátovými (LFP) bateriemi. Jak uvádí agentura Reuters, ty jsou levnější variantou než oblíbené baterie na bázi niklu a kobaltu.
Není žádným tajemstvím, že výrobci elektromobilů mají obavy z výroby baterií. Krize dodavatelského řetězce ztěžovala obstarávání důležitých kovů již před ruskou invazí na Ukrajinu. Nyní prudce rostoucí ceny materiálů, jako je nikl, vytvořily ještě náročnější odvětví, kterému nepomáhají ani problémy s těžbou kobaltu.
Nastal vhodný čas, aby Musk zdvojnásobil svůj podíl na bateriích pro elektromobily, které nejsou závislé ani na jedné z těchto surovin, a právě to dělá. Toto zaměření na baterie článků na bázi železa mu vyneslo titul „Iron Man“, ale signalizuje něco důležitého: že baterie na bázi železa se chystají ovládnout trh. Tesla jako vždy vede vpřed. Podle údajů společnosti Benchmark Mineral Intelligence (BMI) je 44 % čínských elektromobilů poháněno bateriemi LEP. Podle Teslarati „bývají větší, těžší a obecně pojmou méně energie než nikl-kobalt-manganové (NCM) články“. V době, kdy je schopnost obstarávat materiály nesmírně důležitá, však není těžké tento kompromis učinit.
Zdroj: Reuters
Tento typ zavádění pomůže společnosti pokračovat v rozšiřování výroby, což povede k růstu akcií TSLA. A její investoři nebudou jediní, kdo z toho bude těžit. Pokud Tesla něco dělá, ostatní výrobci elektromobilů ji budou jistě následovat. Startup Fisker (NYSE:FSR) již jedná o tom, že začne odebírat materiály LEP z okolních zemí. Společnost vidí tuto technologii jako ideální pro obyvatele měst, kteří často nejezdí příliš daleko.
Investoři se v poslední době výrobě baterií Tesla příliš nevěnovali, ale měli by. Je to důležitá oblast, která slibuje, že společnosti pomůže udržet si vedoucí postavení v závodě elektromobilů.
Tesla se v závěru týdne stále potýká s problémy. Od chvíle, kdy Twitter přijal nabídku Elona Muska na převzetí společnosti, se lídr v oblasti elektromobilů propadá. Investoři chtějí důkaz, že akcie TSLA mohou stále růst, když se Muskova pozornost přesune na jinou společnost. A přestože se generální ředitel připravuje na zahájení nového podniku, neznamená to, že Tesla tiše sedí stranou. Minulý týden společnost poskytla několik zajímavých informací o výrobě baterií.Po poklesu před dvěma dny jsou akcie TSLA stále v červených číslech. Dnes ráno se propadly a i přes mírné pokusy o rally jsou aktuálně za celý den o více než 5 % níže. S dnešním poklesem je za celý týden téměř o 18 % níže.Zdroj: ReutersTSLA není jedinou rychle rostoucí technologickou akcií, která tento týden bojuje se silnými tržními silami. Jak uvádí asistent zpravodaje InvestorPlace Shrey Dua, „technologický Nasdaq nadále trpí nedávnými poklesy a v prvním čtvrtletí roku 2022 ztratil přibližně 9 %“.Investoři TSLA však mají spoustu důvodů k optimismu. Pojďme se podívat na cestu, která je před námi, a na to, jak se k ní společnost dostane.Minulý týden společnost Tesla vykázala kladný hospodářský výsledek, který překonal očekávání Wall Street v horní i dolní linii. Tato zpráva sice investory potěšila, ale zastínila jiné klíčové oznámení. Tesla také zveřejnila důležitou statistiku výroby baterií. Téměř polovina vozidel vyrobených v prvním čtvrtletí roku 2022 byla poháněna lithium-železo-fosfátovými bateriemi. Jak uvádí agentura Reuters, ty jsou levnější variantou než oblíbené baterie na bázi niklu a kobaltu.Není žádným tajemstvím, že výrobci elektromobilů mají obavy z výroby baterií. Krize dodavatelského řetězce ztěžovala obstarávání důležitých kovů již před ruskou invazí na Ukrajinu. Nyní prudce rostoucí ceny materiálů, jako je nikl, vytvořily ještě náročnější odvětví, kterému nepomáhají ani problémy s těžbou kobaltu.Chcete využít této příležitosti?Nastal vhodný čas, aby Musk zdvojnásobil svůj podíl na bateriích pro elektromobily, které nejsou závislé ani na jedné z těchto surovin, a právě to dělá. Toto zaměření na baterie článků na bázi železa mu vyneslo titul „Iron Man“, ale signalizuje něco důležitého: že baterie na bázi železa se chystají ovládnout trh. Tesla jako vždy vede vpřed. Podle údajů společnosti Benchmark Mineral Intelligence je 44 % čínských elektromobilů poháněno bateriemi LEP. Podle Teslarati „bývají větší, těžší a obecně pojmou méně energie než nikl-kobalt-manganové články“. V době, kdy je schopnost obstarávat materiály nesmírně důležitá, však není těžké tento kompromis učinit.Zdroj: ReutersTento typ zavádění pomůže společnosti pokračovat v rozšiřování výroby, což povede k růstu akcií TSLA. A její investoři nebudou jediní, kdo z toho bude těžit. Pokud Tesla něco dělá, ostatní výrobci elektromobilů ji budou jistě následovat. Startup Fisker již jedná o tom, že začne odebírat materiály LEP z okolních zemí. Společnost vidí tuto technologii jako ideální pro obyvatele měst, kteří často nejezdí příliš daleko.Investoři se v poslední době výrobě baterií Tesla příliš nevěnovali, ale měli by. Je to důležitá oblast, která slibuje, že společnosti pomůže udržet si vedoucí postavení v závodě elektromobilů.