Akcie společnosti AAL rostou, ale její rozvaha má k normálu stále daleko
Akcie American Airlines (NASDAQ:AAL) se v polovině března rozjely. Akcie měly 4. dubna otevřít na ceně 18,16 USD, což je o 40 % více než 7. března.
Ukončení mandátů na masky pomáhá akciím k růstu. Společnost také v polovině března zvýšila výhled tržeb. V kombinaci se snižujícími se cenami pohonných hmot jsou naděje na budoucí zisky vysoké.
Budoucnost naznačí zpráva společnosti American za první čtvrtletí, která bude zveřejněna koncem tohoto měsíce. Očekává se ztráta 2,50 USD/akcii. Pokud ji překoná, býci se rozběhnou.
Zdroj: Unsplash
O některých skutečnostech týkajících se akcií leteckých společností není sporu.
Na letištích se vrací poptávka. Podle sčítání TSA 3. dubna letecky cestovalo 2,2 milionu cestujících. V roce 2019 to bylo 2,46 milionu.
Zdá se, že existuje obrovská odložená poptávka. Ceny stoupají spolu s náklady na letecké palivo a lidé si na to nestěžují. Stěžují si na jiné věci, například na rušení letů a vysokou vytíženost. Zdá se však, že se zoufale snaží vrátit k normálu.
To znamená, že American by mohl snadno překonat svůj odhad tržeb ve výši 8,45 miliardy dolarů. To by byl více než dvojnásobek příjmů před rokem. V roce 2019 měl American příjmy 45,7 miliardy dolarů a čistý zisk 1,4 miliardy dolarů, což je 3,10 dolaru na akcii.
American tento měsíc také změnil generálního ředitele. Novým šéfem se stal Robert Isom, který nahradil Douga Parkera. Změna managementu vždy vyvolává hřejivou záři, i když zkušení analytici od ní mnoho neočekávají.
Analytici obecně zatím na akcie AAL nezanevřeli. Tipranks mezi 14 sledovanými počítá pouze jednoho býka a tři prodejce.
Pohled na bilanci letecké společnosti ukazuje na problémy. American se zadlužila o více než 13 miliard dolarů, když se snažila přežít pandemii. Na konci roku 2021 měla dluh ve výši 42,2 miliardy dolarů oproti 13,4 miliardy dolarů v hotovosti.
Zdroj: Unsplash
Část tohoto dluhu nese kuponovou sazbu 11,75 %. Dokonce i dluhopisy se sazbou 3,75 % se stále prodávají pod nominální hodnotou. V únoru se odrazily od minima 0,82, ale dnes žádají pouze 0,92. To je stále efektivní sazba přes 4 %. Agentura Fitch nedávno potvrdila úvěrový rating aerolinek na úrovni B-, ale stabilní.
Investory jsem před American varoval již v prosinci 2020, kdy se její cena pohybovala blízko současné úrovně. Její tržní hodnota nyní činí 11,6 miliardy dolarů, což je sotva čtvrtina úrovně jejího dluhu.
Existují dva způsoby, jak mohou společnosti získat hotovost, a dluh je jen jedním z nich. Druhým je prodej většího množství akcií, čímž se zředí stávající akcionáři. American od konce roku 2019 přidal 200 milionů nových akcií, což představuje téměř 50% nárůst. Náš Faisal Humayun se obává, že by mohlo přijít další navýšení akcií. To by mohlo vymazat nedávné zisky současných akcionářů.
Akcie American Airlines zatím nejsou investicí, s výjimkou velmi agresivních kupců.
Zdroj: Unsplash
V nejlepším případě se jedná o spekulaci. Je to způsob, jak se dostat k akciím na ekonomické teplotě. Za poslední rok se akcie American obchodovaly až za 24 USD/akcii a za pouhých 12 USD. Opce do konce měsíce naznačují značný zájem o 20 USD do konce dubna, což naznačuje, že je čeká 10% zisk.
American však čeká ještě dlouhá, dlouhá cesta, než se vrátí k normálu. Dokonce ani překonání zisku za rok 2019 neudělá v tomto dluhu velkou díru. Jako dlouhodobý investor se domnívám, že existují jednodušší způsoby, jak vydělat peníze, a to i v rámci sektoru leteckých společností. Vezměte si, že dluh společnosti Southwest Airlines (NYSE:LUV), bez započtení kapitalizovaného leasingu, je nyní nižší než její příjmy v roce 2021.
Akcie společnosti AAL rostou, ale její rozvaha má k normálu stále daleko
Akcie American Airlines se v polovině března rozjely. Akcie měly 4. dubna otevřít na ceně 18,16 USD, což je o 40 % více než 7. března.
Ukončení mandátů na masky pomáhá akciím k růstu. Společnost také v polovině března zvýšila výhled tržeb. V kombinaci se snižujícími se cenami pohonných hmot jsou naděje na budoucí zisky vysoké.
Budoucnost naznačí zpráva společnosti American za první čtvrtletí, která bude zveřejněna koncem tohoto měsíce. Očekává se ztráta 2,50 USD/akcii. Pokud ji překoná, býci se rozběhnou.
Zdroj: Unsplash
O některých skutečnostech týkajících se akcií leteckých společností není sporu.
Na letištích se vrací poptávka. Podle sčítání TSA 3. dubna letecky cestovalo 2,2 milionu cestujících. V roce 2019 to bylo 2,46 milionu.
Zdá se, že existuje obrovská odložená poptávka. Ceny stoupají spolu s náklady na letecké palivo a lidé si na to nestěžují. Stěžují si na jiné věci, například na rušení letů a vysokou vytíženost. Zdá se však, že se zoufale snaží vrátit k normálu.Chcete využít této příležitosti?
To znamená, že American by mohl snadno překonat svůj odhad tržeb ve výši 8,45 miliardy dolarů. To by byl více než dvojnásobek příjmů před rokem. V roce 2019 měl American příjmy 45,7 miliardy dolarů a čistý zisk 1,4 miliardy dolarů, což je 3,10 dolaru na akcii.
American tento měsíc také změnil generálního ředitele. Novým šéfem se stal Robert Isom, který nahradil Douga Parkera. Změna managementu vždy vyvolává hřejivou záři, i když zkušení analytici od ní mnoho neočekávají.
Analytici obecně zatím na akcie AAL nezanevřeli. Tipranks mezi 14 sledovanými počítá pouze jednoho býka a tři prodejce.
Pohled na bilanci letecké společnosti ukazuje na problémy. American se zadlužila o více než 13 miliard dolarů, když se snažila přežít pandemii. Na konci roku 2021 měla dluh ve výši 42,2 miliardy dolarů oproti 13,4 miliardy dolarů v hotovosti.
Zdroj: Unsplash
Část tohoto dluhu nese kuponovou sazbu 11,75 %. Dokonce i dluhopisy se sazbou 3,75 % se stále prodávají pod nominální hodnotou. V únoru se odrazily od minima 0,82, ale dnes žádají pouze 0,92. To je stále efektivní sazba přes 4 %. Agentura Fitch nedávno potvrdila úvěrový rating aerolinek na úrovni B-, ale stabilní.
Investory jsem před American varoval již v prosinci 2020, kdy se její cena pohybovala blízko současné úrovně. Její tržní hodnota nyní činí 11,6 miliardy dolarů, což je sotva čtvrtina úrovně jejího dluhu.
Existují dva způsoby, jak mohou společnosti získat hotovost, a dluh je jen jedním z nich. Druhým je prodej většího množství akcií, čímž se zředí stávající akcionáři. American od konce roku 2019 přidal 200 milionů nových akcií, což představuje téměř 50% nárůst. Náš Faisal Humayun se obává, že by mohlo přijít další navýšení akcií. To by mohlo vymazat nedávné zisky současných akcionářů.
Akcie American Airlines zatím nejsou investicí, s výjimkou velmi agresivních kupců.
Zdroj: Unsplash
V nejlepším případě se jedná o spekulaci. Je to způsob, jak se dostat k akciím na ekonomické teplotě. Za poslední rok se akcie American obchodovaly až za 24 USD/akcii a za pouhých 12 USD. Opce do konce měsíce naznačují značný zájem o 20 USD do konce dubna, což naznačuje, že je čeká 10% zisk.
American však čeká ještě dlouhá, dlouhá cesta, než se vrátí k normálu. Dokonce ani překonání zisku za rok 2019 neudělá v tomto dluhu velkou díru. Jako dlouhodobý investor se domnívám, že existují jednodušší způsoby, jak vydělat peníze, a to i v rámci sektoru leteckých společností. Vezměte si, že dluh společnosti Southwest Airlines , bez započtení kapitalizovaného leasingu, je nyní nižší než její příjmy v roce 2021.
Společnost OpenAI, známá především díky svému modelu ChatGPT, dokončila zásadní restrukturalizaci, která znamená významný posun nejen pro samotnou firmu, ale...