Nejstarší korejský konglomerát se snaží oživit vodíkové drony
Skupina Doosan, 126 let starý jihokorejský konglomerát, který se vzpamatovává z restrukturalizace, hledá vodíkovou technologii, která by jí pomohla oživit její osudy a rozšířit její působení v oblasti obnovitelných zdrojů energie.
„Naší dlouhodobou vizí je poskytovat palivové články pro různé druhy mobilních zařízení, jako jsou roboti, počínaje vodíkovými drony,“ uvedl Doosoon Lee, výkonný ředitel jednotky Doosan Mobility Innovation. „Budeme také hrát klíčovou roli v cíli jihokorejské vlády vybudovat vícemístný bezpilotní letoun.“
Společnost Doosan Mobility představila svůj první vodíkový dron DS30 v roce 2020 a v listopadu uvedla na evropský trh aktualizovaný model – DS30W. Drony, které mohou létat přibližně dvě hodiny, jsou určeny pro účely průmyslového dohledu, například pro kontrolu zařízení v okolí továren nebo na moři.
Zdroj: Asia Times
Podle Leeho plánuje společnost v příštích třech až čtyřech letech dosáhnout příjmů z vodíkových palivových článků a dronů ve výši přibližně 100 milionů dolarů. Celosvětový trh s drony používanými pro průmyslové účely by podle něj mohl do roku 2025 vzrůst na 8,3 bilionu wonů (150 miliard Kč), protože společnosti je budou využívat ve větší míře.
Společnost Doosan Mobility v březnu uvedla, že získala investice ve výši 27 miliard wonů od společností IDG Capital, Korea Investment Partners a DS Asset Management „jako uznání svého růstového potenciálu v oblasti vodíkové mobility“. Finanční prostředky budou použity především na vývoj logistických nákladních dronů s technologií vodíkových palivových článků, uvedla společnost.
Zdroj: Doosan
Vodík dokáže překonat energetické limity standardních lithium-iontových baterií a umožňuje dronům létat výše a déle, uvedl Lee. Očekává rostoucí poptávku po vodíkových dronech pro speciální účely v oblastech, jako je dohled a záchrana lidských životů, a také v doručovacím průmyslu.
Na rozdíl od dronů poháněných bateriemi ukazují vodíkové modely společnosti Doosan Mobility, kolik energie zbývá, prostřednictvím systému dálkového ovládání, který lze nainstalovat do osobního počítače nebo aplikace v mobilním telefonu. Drony jsou vodotěsné, mohou urazit vzdálenost 80 kilometrů a vydrží i silný vítr, uvádí se na internetových stránkách společnosti.
„Doosan Mobility je klíčovým budoucím podnikem pro plán skupiny hledat novou strategii po restrukturalizaci,“ uvedl Kim Dong-yang, analytik společnosti NH Investment & Securities Co. v Soulu. Podle něj má skupina Doosan nejpokročilejší technologii na výrobu vodíkové energie v Jižní Koreji.
Zdroj: Unsplash
V rámci restrukturalizace od roku 2020 do letošního února Doosan prodal podniky včetně výrobce bagrů Doosan Infracore Co. a jednotky Doosan Solus vyrábějící bateriové fólie, jakož i své ústředí v Soulu. Nadále jí patří jednotka těžkého průmyslu a jaderné energetiky Doosan Enerbility Co. a výrobce stavebních strojů Doosan Bobcat Inc.
„Doosan má stále hotovost, kterou může investovat do dalších nových podniků,“ řekl Kim Jang-Won, analytik společnosti IBK Securities v Soulu.
Společnost Doosan Mobility, která uvádí, že má kapacitu na výrobu 2 000 vodíkových dronů ročně, otevřela v roce 2019 pobočku v jihočínském městě Šen-čen, aby zvýšila prodej a navázala místní partnerství. Její celkové tržby ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 vyskočily o 108 % oproti předchozímu roku, uvedla holdingová společnost Doosan Co. V letošním roce se předpokládá nárůst tržeb o 93 % na přibližně 12 miliard wonů.
„Naší dlouhodobou vizí je poskytovat palivové články pro různé druhy mobilních zařízení, jako jsou roboti, počínaje vodíkovými drony,“ uvedl Doosoon Lee, výkonný ředitel jednotky Doosan Mobility Innovation. „Budeme také hrát klíčovou roli v cíli jihokorejské vlády vybudovat vícemístný bezpilotní letoun.“Společnost Doosan Mobility představila svůj první vodíkový dron DS30 v roce 2020 a v listopadu uvedla na evropský trh aktualizovaný model – DS30W. Drony, které mohou létat přibližně dvě hodiny, jsou určeny pro účely průmyslového dohledu, například pro kontrolu zařízení v okolí továren nebo na moři.Zdroj: Asia TimesPodle Leeho plánuje společnost v příštích třech až čtyřech letech dosáhnout příjmů z vodíkových palivových článků a dronů ve výši přibližně 100 milionů dolarů. Celosvětový trh s drony používanými pro průmyslové účely by podle něj mohl do roku 2025 vzrůst na 8,3 bilionu wonů , protože společnosti je budou využívat ve větší míře.Společnost Doosan Mobility v březnu uvedla, že získala investice ve výši 27 miliard wonů od společností IDG Capital, Korea Investment Partners a DS Asset Management „jako uznání svého růstového potenciálu v oblasti vodíkové mobility“. Finanční prostředky budou použity především na vývoj logistických nákladních dronů s technologií vodíkových palivových článků, uvedla společnost.Zdroj: Doosan Vodík dokáže překonat energetické limity standardních lithium-iontových baterií a umožňuje dronům létat výše a déle, uvedl Lee. Očekává rostoucí poptávku po vodíkových dronech pro speciální účely v oblastech, jako je dohled a záchrana lidských životů, a také v doručovacím průmyslu.Na rozdíl od dronů poháněných bateriemi ukazují vodíkové modely společnosti Doosan Mobility, kolik energie zbývá, prostřednictvím systému dálkového ovládání, který lze nainstalovat do osobního počítače nebo aplikace v mobilním telefonu. Drony jsou vodotěsné, mohou urazit vzdálenost 80 kilometrů a vydrží i silný vítr, uvádí se na internetových stránkách společnosti.Chcete využít této příležitosti?„Doosan Mobility je klíčovým budoucím podnikem pro plán skupiny hledat novou strategii po restrukturalizaci,“ uvedl Kim Dong-yang, analytik společnosti NH Investment & Securities Co. v Soulu. Podle něj má skupina Doosan nejpokročilejší technologii na výrobu vodíkové energie v Jižní Koreji.Zdroj: UnsplashV rámci restrukturalizace od roku 2020 do letošního února Doosan prodal podniky včetně výrobce bagrů Doosan Infracore Co. a jednotky Doosan Solus vyrábějící bateriové fólie, jakož i své ústředí v Soulu. Nadále jí patří jednotka těžkého průmyslu a jaderné energetiky Doosan Enerbility Co. a výrobce stavebních strojů Doosan Bobcat Inc.„Doosan má stále hotovost, kterou může investovat do dalších nových podniků,“ řekl Kim Jang-Won, analytik společnosti IBK Securities v Soulu.Společnost Doosan Mobility, která uvádí, že má kapacitu na výrobu 2 000 vodíkových dronů ročně, otevřela v roce 2019 pobočku v jihočínském městě Šen-čen, aby zvýšila prodej a navázala místní partnerství. Její celkové tržby ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 vyskočily o 108 % oproti předchozímu roku, uvedla holdingová společnost Doosan Co. V letošním roce se předpokládá nárůst tržeb o 93 % na přibližně 12 miliard wonů.