Akcie společnosti se po zveřejnění zprávy propadly o více než 25 % během více než celodenního objemu obchodování. Akcie dalších streamovacích společností Roku, Spotify a Disney se po brutální zprávě Netflixu rovněž propadly.
Netflix předpokládá, že ve druhém čtvrtletí bude mít celosvětově 2 miliony placených předplatitelů. Naposledy Netflix ztratil předplatitele v říjnu 2011.

„Růst našich příjmů se výrazně zpomalil,“ napsala společnost v úterním dopise akcionářům. „Streamování vítězí nad lineárním, jak jsme předpovídali, a tituly Netflixu jsou celosvětově velmi oblíbené. Nicméně naše relativně vysoká penetrace v domácnostech – když započítáme velký počet domácností, které sdílejí účty – v kombinaci s konkurencí vytváří překážky pro růst příjmů.“
Netflix již dříve akcionářům sdělil, že očekává, že v prvním čtvrtletí přibude 2,5 milionu čistých předplatitelů. Analytici předpovídali, že toto číslo se bude blížit 2,7 milionu. Ve stejném období před rokem Netflix přidal 3,98 milionu placených uživatelů.
Spoluředitel společnosti Reed Hastings uvedl, že společnost zkoumá levnější tarify podporované reklamou ve snaze přilákat nové předplatitele po letech odporu vůči reklamě na platformě.
Zde jsou klíčová čísla ze zprávy za první čtvrtletí:
EPS: 3,53 USD oproti 2,89 USD podle průzkumu společnosti Refinitiv
Tržby: 7,87 miliardy USD oproti 7,93 miliardy USD podle průzkumu společnosti Refinitiv
Celosvětový přírůstek čistých placených předplatitelů: Podle odhadů společnosti StreetAccount došlo ke ztrátě 200 000 přírůstků oproti očekávaným 2,73 milionu.

Společnost uvedla, že pozastavení služby v Rusku a ukončení všech ruských placených členství vedlo ke ztrátě 700 000 předplatitelů. Bez tohoto dopadu by podle společnosti v posledním čtvrtletí přibylo 500 000 čistých přírůstků.
Netflix za nedávný pokles počtu placených předplatitelů označil také rostoucí konkurenci, kterou představují tradiční zábavní společnosti, které v poslední době spustily streamování, a také rozbujelé sdílení hesel.
Společnost odhaduje, že kromě jejích 222 milionů platících domácností sdílí přístup dalších více než 100 milionů domácností prostřednictvím sdílení účtů. Varovala, že by mohlo dojít k celosvětovému zásahu.
Netflix byl dřívějším vítězem, když kvůli výlukám Covidu musely rodiny zůstat uvnitř a hledat zábavu. Nyní však společnost tvrdí, že zisky z dob pandemie „zamlžily obraz“ společnosti a že zaznamenává pokles, protože lidé se vracejí k normálnějším aktivitám mimo domov.
Ve snaze nadále získávat podíl na trhu Netflix zvýšil své výdaje na obsah, zejména na originální filmy. Aby to zaplatila, zvýšila ceny svých služeb. Společnost v úterý uvedla, že tyto cenové změny pomáhají posilovat příjmy, ale částečně byly příčinou ztráty 600 000 předplatitelů v USA a Kanadě během posledního čtvrtletí.

Zatímco společnost zkoumá další možnosti růstu, například přidání videoher, analytici a investoři se ptají, co dalšího může Netflix udělat pro zvýšení zisku.
Tržby společnosti se zvýšily o téměř 10 % na 7,87 miliardy dolarů, ale nedosáhly očekávání analytiků, kteří očekávali 7,93 miliardy dolarů.
Čistý zisk ve čtvrtletí končícím 31. března klesl o 6,4 % na 1,6 miliardy dolarů, což je méně než 1,7 miliardy dolarů v předchozím roce. Bez započtení položek společnost vydělala 3,53 USD na akcii, což je výrazně nad očekáváním analytiků, kteří podle průzkumu společnosti Refinitiv očekávali 2,89 USD na akcii.
Volný peněžní tok společnosti dosáhl ve čtvrtletí 802 milionů dolarů, což je o 692 milionů dolarů více než o rok dříve.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky