Společnost Polestar by mohla po fúzi SPAC zaznamenat určitý vzestup
Je to, jako by se každých pár měsíců objevilo nové elektrické vozidlo. Právě v tomto prostředí dokončuje společnost Polestar (NASDAQ:GGPI) svůj proces „de-SPACing“. Tato elektrická značka se v roce 2017 oddělila od společnosti Volvo (OTCMKTS:VLVLY). Polestar je na trhu již nějakou dobu, přesto se teprve nyní začíná skutečně prosazovat uvedením své první sériově vyráběné řady – Polestar 2. To vše přispělo k tomu, že se akcie GGPI dostaly v poslední době do centra pozornosti.
Zdroj: Polestar
Je tedy dnes tato akcie vhodná k nákupu? Pojďme to zjistit!
Pokud jde o vozidlo společnosti, většinu toho, co jsem viděl o modelu Polestar 2, lze shrnout jako „solidní, i když nevýrazné“. Společnost se zjevně inspirovala u průkopníka Tesla(NASDAQ:TSLA). Snaží se kopírovat celkovou „atmosféru“ vozidel svého konkurenta.
Ve skutečnosti je Polestar 2 zaměřen na to, aby byl přímým konkurentem Tesly Model 3.
Polestar 2 je solidní vozidlo
I když se nejedná o nejlákavější vozidlo, hlavní prodejní argument společnosti Polestar spočívá v tom, že se snaží vyrábět spolehlivé vozy, aniž by se spoléhala na triky. Zatímco youtubeři se vyžívají v „režimech pohonu“ a počítání časů 0-60 km/h, vedení Polestaru se prostě soustředí na výrobu spolehlivého vozu.
Vůz dokonce používá staromódní klíč, který musíte zadat a otočit, abyste vůz nastartovali. To už působí velmi staromódně, zejména v odvětví elektromobilů.
Podle recenze vozu, kterou napsal Topgear: „Polestar 2 se nám líbí, protože je hezký, z kvality zpracování budou mít řidiči Audi posttraumatickou stresovou poruchu a z vozu je cítit skutečný zdravý rozum – že byl navržen tak, aby fungoval bez problémů, a ne aby vás ohromil vychytávkami a pak vás dále naváděl.“
Zdroj: Polestar
I když ne všichni recenzenti design Polestaru 2 milují, většina oceňuje jeho praktičnost.
Polestar je dobrou alternativou k Tesle
Společnost Polestar má díky svým obchodním vztahům oproti svým konkurentům několik výhod, což je pro akcie GGPI jedním z lákadel.
Například společnost je ve společném vlastnictví Volva a jeho mateřské společnosti Geely (významný výrobce OEM na čínském trhu). Společnost Geely si pro rok 2022 stanovila celoroční prodejní cíl ve výši 1,65 milionu vozidel. Drtivá většina těchto vozidel se prodá v Číně, ale společnost se snaží prosadit i na dalších asijských trzích.
Předpokládám, že Polestar nebude mít tolik problémů s výrobou jako mnozí jeho začínající konkurenti, vzhledem k podpoře dvou významných výrobců OEM. Připomeňme, že i Tesla si musela projít velmi bolestivými „bolestmi růstu“, když zvyšovala svůj rozsah. Polestar by byl schopen vyrábět solidní konstrukční vůz hned od počátku, protože by se mohl spolehnout na výrobní schopnosti a odborné znalosti svých mateřských společností.
Tato výrobní schopnost je vidět na ceně modelu Polestar 2. Jednomotorová verze Polestaru se bude prodávat za 47 200 USD. Na rozdíl od společnosti Tesla má navíc Polestar nárok na federální daňovou úlevu ve výši 7 500 USD na elektromobily. Díky tomu je Polestar výrazně levnější než Tesla Model 3, jehož cena začíná na 48 190 dolarech a který již nemá nárok na daňový kredit.
Zdroj: Reuters
Závěrečná poznámka k akciím GGPI
Polestar se rozhodně rýsuje jako soupeř v oblasti elektromobilů. Nyní, když se obchod chystá konečně uzavřít, můžete vidět, že akcie GGPI si začínají vytvářet solidní základnu. Existuje šance, že po uzavření transakce by akcie GGPI mohly vyskočit nahoru. Tak či onak, z dlouhodobého hlediska vidím, že se Polestar stává uchazečem v oblasti elektromobilů. Je to jedna ze společností zabývajících se elektromobily, kterou je třeba sledovat.
Společnost Polestar by mohla po fúzi SPAC zaznamenat určitý vzestup
Je to, jako by se každých pár měsíců objevilo nové elektrické vozidlo. Právě v tomto prostředí dokončuje společnost Polestar svůj proces „de-SPACing“. Tato elektrická značka se v roce 2017 oddělila od společnosti Volvo . Polestar je na trhu již nějakou dobu, přesto se teprve nyní začíná skutečně prosazovat uvedením své první sériově vyráběné řady – Polestar 2. To vše přispělo k tomu, že se akcie GGPI dostaly v poslední době do centra pozornosti.
Zdroj: Polestar
Je tedy dnes tato akcie vhodná k nákupu? Pojďme to zjistit!
Pokud jde o vozidlo společnosti, většinu toho, co jsem viděl o modelu Polestar 2, lze shrnout jako „solidní, i když nevýrazné“. Společnost se zjevně inspirovala u průkopníka Tesla . Snaží se kopírovat celkovou „atmosféru“ vozidel svého konkurenta.
Ve skutečnosti je Polestar 2 zaměřen na to, aby byl přímým konkurentem Tesly Model 3.
Polestar 2 je solidní vozidlo
I když se nejedná o nejlákavější vozidlo, hlavní prodejní argument společnosti Polestar spočívá v tom, že se snaží vyrábět spolehlivé vozy, aniž by se spoléhala na triky. Zatímco youtubeři se vyžívají v „režimech pohonu“ a počítání časů 0-60 km/h, vedení Polestaru se prostě soustředí na výrobu spolehlivého vozu.Chcete využít této příležitosti?
Vůz dokonce používá staromódní klíč, který musíte zadat a otočit, abyste vůz nastartovali. To už působí velmi staromódně, zejména v odvětví elektromobilů.
Podle recenze vozu, kterou napsal Topgear: „Polestar 2 se nám líbí, protože je hezký, z kvality zpracování budou mít řidiči Audi posttraumatickou stresovou poruchu a z vozu je cítit skutečný zdravý rozum – že byl navržen tak, aby fungoval bez problémů, a ne aby vás ohromil vychytávkami a pak vás dále naváděl.“
Zdroj: Polestar
I když ne všichni recenzenti design Polestaru 2 milují, většina oceňuje jeho praktičnost.
Polestar je dobrou alternativou k Tesle
Společnost Polestar má díky svým obchodním vztahům oproti svým konkurentům několik výhod, což je pro akcie GGPI jedním z lákadel.
Například společnost je ve společném vlastnictví Volva a jeho mateřské společnosti Geely . Společnost Geely si pro rok 2022 stanovila celoroční prodejní cíl ve výši 1,65 milionu vozidel. Drtivá většina těchto vozidel se prodá v Číně, ale společnost se snaží prosadit i na dalších asijských trzích.
Předpokládám, že Polestar nebude mít tolik problémů s výrobou jako mnozí jeho začínající konkurenti, vzhledem k podpoře dvou významných výrobců OEM. Připomeňme, že i Tesla si musela projít velmi bolestivými „bolestmi růstu“, když zvyšovala svůj rozsah. Polestar by byl schopen vyrábět solidní konstrukční vůz hned od počátku, protože by se mohl spolehnout na výrobní schopnosti a odborné znalosti svých mateřských společností.
Tato výrobní schopnost je vidět na ceně modelu Polestar 2. Jednomotorová verze Polestaru se bude prodávat za 47 200 USD. Na rozdíl od společnosti Tesla má navíc Polestar nárok na federální daňovou úlevu ve výši 7 500 USD na elektromobily. Díky tomu je Polestar výrazně levnější než Tesla Model 3, jehož cena začíná na 48 190 dolarech a který již nemá nárok na daňový kredit.
Zdroj: Reuters
Závěrečná poznámka k akciím GGPI
Polestar se rozhodně rýsuje jako soupeř v oblasti elektromobilů. Nyní, když se obchod chystá konečně uzavřít, můžete vidět, že akcie GGPI si začínají vytvářet solidní základnu. Existuje šance, že po uzavření transakce by akcie GGPI mohly vyskočit nahoru. Tak či onak, z dlouhodobého hlediska vidím, že se Polestar stává uchazečem v oblasti elektromobilů. Je to jedna ze společností zabývajících se elektromobily, kterou je třeba sledovat.