Použijte prosím nástroje pro sdílení, které najdete prostřednictvím tlačítka pro sdílení v horní části nebo na boku článků. Kopírování článků za účelem jejich sdílení s ostatními je porušením všeobecných obchodních podmínek FT.com a zásad ochrany autorských práv. Pro zakoupení dalších práv napište na [email protected]. Předplatitelé mohou sdílet až 10 nebo 20 článků měsíčně pomocí služby dárkových článků. Více informací naleznete na adrese https://www.ft.com/tour.
https://www.ft.com/content/5512a8d0-53e4-4f0a-a5a0-589530fac6f3
Francouzská automobilka Renault zkoumá možnost vstupu své jednotky vyrábějící elektromobily na burzu v příštím roce, což je součástí plánu na rozdělení společnosti na dvě části.
V únoru oznámila, že hodlá vytvořit samostatné jednotky pro elektromobily a modely se spalovacími motory v únoru. Finanční ředitel Thierry Piéton v rámci páteční prezentace výsledků uvedl, že jednou ze zvažovaných možností je plná kotace elektrické divize v druhé polovině roku 2023.
„Zvažujeme vše od [zveřejnění] samostatných čísel [pro obě jednotky]… až po úplné IPO,“ řekl.
Společnosti Volvo Cars a Ford oznámily, že oddělí své elektrické a neelektrické podniky, protože prodeje elektrických vozidel rostou a odvětví zvažuje, co udělat se staršími provozy se spalovacími motory.
Renault v pátek uvedl, že od oznámení plánovaného rozdělení má „velký zájem“ o své podnikání v oblasti spalovacích motorů ze strany „partnerů“.
Rovněž uvedl, že diskuse o ukončení činnosti v Rusku „pokročily“. Vlastní 68 % Avtovazu, největšího ruského výrobce automobilů, a tato země je pro Renault druhým největším trhem po Francii.
Zdroj: Pexels
Renault minulý měsíc oznámil, že se po invazi na Ukrajinu ze země stáhne.
„Přál bych si, abych vám mohl poskytnout více podrobností,“ řekl Piéton v pátek investorům. „Je to probíhající diskuse s ruskými úřady a dělá to pokroky.“
V prvních třech měsících roku klesly tržby Renaultu o 2,7 % na 9,75 miliardy eur, což vzhledem k přetrvávajícímu nedostatku polovodičů nebylo tak špatné, jak se očekávalo.
Očekává, že to letos způsobí výpadek výroby ve výši 300 000 vozů, z toho většinu v první polovině roku. Prodej automobilů se ve čtvrtletí snížil o 17 % na 552 000, zatímco v Rusku klesl o třetinu.
Tržby z Ruska se ve čtvrtletí snížily o 15 % na méně než 1 miliardu eur poté, co byla v zemi zastavena výroba v továrnách Renault a Lada. Na Avtovaz připadlo 527 milionů eur z 900 milionů eur, které společnost zaúčtovala v tržbách z této země.
Zdroj: Unsplash
Třetina všech vozů prodaných za tři měsíce byla elektrická nebo hybridní a skupina uvedla, že upřednostňuje elektrické a nízkouhlíkové modely s čipy, které je schopna zajistit.
Na podzim uspořádá den kapitálových trhů, aby aktualizovala svůj dlouhodobý plán obratu po ztrátě svého druhého největšího trhu a problémech způsobených nedostatkem polovodičů.
Použijte prosím nástroje pro sdílení, které najdete prostřednictvím tlačítka pro sdílení v horní části nebo na boku článků. Kopírování článků za účelem jejich sdílení s ostatními je porušením všeobecných obchodních podmínek FT.com a zásad ochrany autorských práv. Pro zakoupení dalších práv napište na [email protected]. Předplatitelé mohou sdílet až 10 nebo 20 článků měsíčně pomocí služby dárkových článků. Více informací naleznete na adrese https://www.ft.com/tour.
https://www.ft.com/content/5512a8d0-53e4-4f0a-a5a0-589530fac6f3
Francouzská automobilka Renault zkoumá možnost vstupu své jednotky vyrábějící elektromobily na burzu v příštím roce, což je součástí plánu na rozdělení společnosti na dvě části.V únoru oznámila, že hodlá vytvořit samostatné jednotky pro elektromobily a modely se spalovacími motory v únoru. Finanční ředitel Thierry Piéton v rámci páteční prezentace výsledků uvedl, že jednou ze zvažovaných možností je plná kotace elektrické divize v druhé polovině roku 2023.„Zvažujeme vše od [zveřejnění] samostatných čísel [pro obě jednotky]… až po úplné IPO,“ řekl.Společnosti Volvo Cars a Ford oznámily, že oddělí své elektrické a neelektrické podniky, protože prodeje elektrických vozidel rostou a odvětví zvažuje, co udělat se staršími provozy se spalovacími motory.Renault v pátek uvedl, že od oznámení plánovaného rozdělení má „velký zájem“ o své podnikání v oblasti spalovacích motorů ze strany „partnerů“.Rovněž uvedl, že diskuse o ukončení činnosti v Rusku „pokročily“. Vlastní 68 % Avtovazu, největšího ruského výrobce automobilů, a tato země je pro Renault druhým největším trhem po Francii.Zdroj: PexelsRenault minulý měsíc oznámil, že se po invazi na Ukrajinu ze země stáhne.Chcete využít této příležitosti?„Přál bych si, abych vám mohl poskytnout více podrobností,“ řekl Piéton v pátek investorům. „Je to probíhající diskuse s ruskými úřady a dělá to pokroky.“V prvních třech měsících roku klesly tržby Renaultu o 2,7 % na 9,75 miliardy eur, což vzhledem k přetrvávajícímu nedostatku polovodičů nebylo tak špatné, jak se očekávalo.Očekává, že to letos způsobí výpadek výroby ve výši 300 000 vozů, z toho většinu v první polovině roku. Prodej automobilů se ve čtvrtletí snížil o 17 % na 552 000, zatímco v Rusku klesl o třetinu.Tržby z Ruska se ve čtvrtletí snížily o 15 % na méně než 1 miliardu eur poté, co byla v zemi zastavena výroba v továrnách Renault a Lada. Na Avtovaz připadlo 527 milionů eur z 900 milionů eur, které společnost zaúčtovala v tržbách z této země.Zdroj: UnsplashTřetina všech vozů prodaných za tři měsíce byla elektrická nebo hybridní a skupina uvedla, že upřednostňuje elektrické a nízkouhlíkové modely s čipy, které je schopna zajistit.Na podzim uspořádá den kapitálových trhů, aby aktualizovala svůj dlouhodobý plán obratu po ztrátě svého druhého největšího trhu a problémech způsobených nedostatkem polovodičů.