Použijte prosím nástroje pro sdílení, které najdete prostřednictvím tlačítka pro sdílení v horní části nebo na boku článků. Kopírování článků za účelem jejich sdílení s ostatními je porušením všeobecných obchodních podmínek FT.com a zásad ochrany autorských práv. Pro zakoupení dalších práv napište na [email protected]. Předplatitelé mohou sdílet až 10 nebo 20 článků měsíčně pomocí služby dárkových článků. Více informací naleznete na adrese https://www.ft.com/tour.
https://www.ft.com/content/5512a8d0-53e4-4f0a-a5a0-589530fac6f3
Francouzská automobilka Renault zkoumá možnost vstupu své jednotky vyrábějící elektromobily na burzu v příštím roce, což je součástí plánu na rozdělení společnosti na dvě části.
V únoru oznámila, že hodlá vytvořit samostatné jednotky pro elektromobily a modely se spalovacími motory v únoru. Finanční ředitel Thierry Piéton v rámci páteční prezentace výsledků uvedl, že jednou ze zvažovaných možností je plná kotace elektrické divize v druhé polovině roku 2023.
„Zvažujeme vše od [zveřejnění] samostatných čísel [pro obě jednotky]… až po úplné IPO,“ řekl.
Společnosti Volvo Cars a Ford oznámily, že oddělí své elektrické a neelektrické podniky, protože prodeje elektrických vozidel rostou a odvětví zvažuje, co udělat se staršími provozy se spalovacími motory.
Renault v pátek uvedl, že od oznámení plánovaného rozdělení má „velký zájem“ o své podnikání v oblasti spalovacích motorů ze strany „partnerů“.
Rovněž uvedl, že diskuse o ukončení činnosti v Rusku „pokročily“. Vlastní 68 % Avtovazu, největšího ruského výrobce automobilů, a tato země je pro Renault druhým největším trhem po Francii.

Renault minulý měsíc oznámil, že se po invazi na Ukrajinu ze země stáhne.
„Přál bych si, abych vám mohl poskytnout více podrobností,“ řekl Piéton v pátek investorům. „Je to probíhající diskuse s ruskými úřady a dělá to pokroky.“
V prvních třech měsících roku klesly tržby Renaultu o 2,7 % na 9,75 miliardy eur, což vzhledem k přetrvávajícímu nedostatku polovodičů nebylo tak špatné, jak se očekávalo.
Očekává, že to letos způsobí výpadek výroby ve výši 300 000 vozů, z toho většinu v první polovině roku. Prodej automobilů se ve čtvrtletí snížil o 17 % na 552 000, zatímco v Rusku klesl o třetinu.
Tržby z Ruska se ve čtvrtletí snížily o 15 % na méně než 1 miliardu eur poté, co byla v zemi zastavena výroba v továrnách Renault a Lada. Na Avtovaz připadlo 527 milionů eur z 900 milionů eur, které společnost zaúčtovala v tržbách z této země.

Třetina všech vozů prodaných za tři měsíce byla elektrická nebo hybridní a skupina uvedla, že upřednostňuje elektrické a nízkouhlíkové modely s čipy, které je schopna zajistit.
Na podzim uspořádá den kapitálových trhů, aby aktualizovala svůj dlouhodobý plán obratu po ztrátě svého druhého největšího trhu a problémech způsobených nedostatkem polovodičů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky