Společnost Meta pracuje na plánech, které uživatelům umožní vytvářet a prodávat nefunční žetony, protože mateřská společnost Facebooku se snaží připojit k přívalu společností, které se snaží vydělat na šílenství kolem digitálních sběratelských předmětů.
Zdroj: Unsplash
Podle několika lidí obeznámených s touto záležitostí připravují týmy společností Facebook a Instagram funkci, která uživatelům umožní zobrazovat jejich NFT na profilech sociálních médií, a také pracují na prototypu, který uživatelům pomůže sběratelské tokeny vytvářet – nebo razit.
Dva z těchto lidí uvedli, že Meta také diskutovala o spuštění tržiště pro uživatele, kteří by mohli nakupovat a prodávat NFT – v podstatě digitální aktivum představující umění nebo obraz, který nelze replikovat.
Všechny tyto snahy jsou v rané fázi a mohou se ještě změnit. Tyto diskuse však představují první snahu společnosti Meta vydělat na humbukem poháněném světě NFT, jehož popularita v loňském roce prudce vzrostla a stal se z něj celosvětový trh v hodnotě 40 miliard dolarů. Kritici označují tento volně se rozvíjející sektor za spekulativní bublinu, kterou sužují podvody a manipulace s trhem.
Dominantní trh s NFT OpenSea, který si bere 2,5% podíl z každého prodeje, tento měsíc získal 300 milionů dolarů při ocenění 13 miliard dolarů – jen šest měsíců poté, co získal 100 milionů dolarů při ocenění 1,5 miliardy dolarů. Hlavní americká kryptoměnová burza Coinbase spouští vlastní tržiště. Meta rival Twitter testuje možnosti prezentace NFT, zatímco Reddit spustil vlastní kolekci NFT avatarů.
Zdroj: Facebook
Tento krok přichází poté, co šéf společnosti Meta Mark Zuckerberg v loňském roce uvedl, že NFT by jednoho dne mohly být využity k podpoře trhu s digitálním zbožím v plánovaném metaverzu, světě plném avatarů, do jehož budování společnost v nadcházejícím desetiletí investuje 10 miliard dolarů ročně.
Společnost, kterou v poslední době zasáhly skandály týkající se moderování a ochrany soukromí, zaznamenala pokles popularity svých hlavních produktů sociálních sítí, jako jsou Facebook a Instagram, což je trend, který ohrožuje její obchodní model založený na reklamě v hodnotě 85 miliard dolarů ročně.
Plány společnosti Meta také pomohou umělcům zpeněžit jejich digitální umění v době, kdy se peníze sypou zejména do prodeje drahých limitovaných kolekcí NFT, jako jsou CryptoPunks a Bored Ape Yacht Club. Kupci těchto exkluzivních kolekcí obvykle zveřejňují svá díla jako profilové obrázky na Twitteru, aby tak dali najevo své postavení na internetu.
Šéf Instagramu Adam Mosseri v prosinci uvedl, že „aktivně zkoumá NFT“, aniž by sdělil konkrétní podrobnosti. Nyní však Instagram interně testuje funkci předvádění NFT, uvedli dva lidé obeznámení s rychle se rozvíjejícími plány.
Projekt Instagram NFTs byl původně iniciován v loňském roce Kristin George, ředitelkou produktů a tvůrců Instagramu, a Davidem Marcusem, bývalým šéfem platebního a kryptografického oddělení Facebooku, který společnost opustil v prosinci, uvedla další osoba. Marcuse nyní nahradil Stephane Kasriel, bývalý výkonný ředitel freelancingové platformy Upwork.
Pro plány bude mít pravděpodobně zásadní význam digitální měnová peněženka Novi, kterou Facebook spustil v říjnu jako pilotní projekt, uvedli tito lidé. „Mnoho podpůrných funkcí týkajících se Novi bude pohánět NFT,“ uvedla jedna z osob obeznámených s plány.
Společnost Meta se k tomu odmítla vyjádřit.
Společnost Meta pracuje na plánech, které uživatelům umožní vytvářet a prodávat nefunční žetony, protože mateřská společnost Facebooku se snaží připojit k přívalu společností, které se snaží vydělat na šílenství kolem digitálních sběratelských předmětů.Zdroj: UnsplashPodle několika lidí obeznámených s touto záležitostí připravují týmy společností Facebook a Instagram funkci, která uživatelům umožní zobrazovat jejich NFT na profilech sociálních médií, a také pracují na prototypu, který uživatelům pomůže sběratelské tokeny vytvářet – nebo razit.Dva z těchto lidí uvedli, že Meta také diskutovala o spuštění tržiště pro uživatele, kteří by mohli nakupovat a prodávat NFT – v podstatě digitální aktivum představující umění nebo obraz, který nelze replikovat.Všechny tyto snahy jsou v rané fázi a mohou se ještě změnit. Tyto diskuse však představují první snahu společnosti Meta vydělat na humbukem poháněném světě NFT, jehož popularita v loňském roce prudce vzrostla a stal se z něj celosvětový trh v hodnotě 40 miliard dolarů. Kritici označují tento volně se rozvíjející sektor za spekulativní bublinu, kterou sužují podvody a manipulace s trhem.Dominantní trh s NFT OpenSea, který si bere 2,5% podíl z každého prodeje, tento měsíc získal 300 milionů dolarů při ocenění 13 miliard dolarů – jen šest měsíců poté, co získal 100 milionů dolarů při ocenění 1,5 miliardy dolarů. Hlavní americká kryptoměnová burza Coinbase spouští vlastní tržiště. Meta rival Twitter testuje možnosti prezentace NFT, zatímco Reddit spustil vlastní kolekci NFT avatarů.Zdroj: FacebookTento krok přichází poté, co šéf společnosti Meta Mark Zuckerberg v loňském roce uvedl, že NFT by jednoho dne mohly být využity k podpoře trhu s digitálním zbožím v plánovaném metaverzu, světě plném avatarů, do jehož budování společnost v nadcházejícím desetiletí investuje 10 miliard dolarů ročně. Chcete využít této příležitosti?Společnost, kterou v poslední době zasáhly skandály týkající se moderování a ochrany soukromí, zaznamenala pokles popularity svých hlavních produktů sociálních sítí, jako jsou Facebook a Instagram, což je trend, který ohrožuje její obchodní model založený na reklamě v hodnotě 85 miliard dolarů ročně.Plány společnosti Meta také pomohou umělcům zpeněžit jejich digitální umění v době, kdy se peníze sypou zejména do prodeje drahých limitovaných kolekcí NFT, jako jsou CryptoPunks a Bored Ape Yacht Club. Kupci těchto exkluzivních kolekcí obvykle zveřejňují svá díla jako profilové obrázky na Twitteru, aby tak dali najevo své postavení na internetu.Šéf Instagramu Adam Mosseri v prosinci uvedl, že „aktivně zkoumá NFT“, aniž by sdělil konkrétní podrobnosti. Nyní však Instagram interně testuje funkci předvádění NFT, uvedli dva lidé obeznámení s rychle se rozvíjejícími plány.Projekt Instagram NFTs byl původně iniciován v loňském roce Kristin George, ředitelkou produktů a tvůrců Instagramu, a Davidem Marcusem, bývalým šéfem platebního a kryptografického oddělení Facebooku, který společnost opustil v prosinci, uvedla další osoba. Marcuse nyní nahradil Stephane Kasriel, bývalý výkonný ředitel freelancingové platformy Upwork. Pro plány bude mít pravděpodobně zásadní význam digitální měnová peněženka Novi, kterou Facebook spustil v říjnu jako pilotní projekt, uvedli tito lidé. „Mnoho podpůrných funkcí týkajících se Novi bude pohánět NFT,“ uvedla jedna z osob obeznámených s plány.Společnost Meta se k tomu odmítla vyjádřit.