Manželské duo založilo v roce 2018 v Clevelandu společnost Browndages, která prodává rozmanitou škálu obvazů na kůži. V páteční epizodě pořadu „Shark Tank“ televize ABC spoluzakladatelé uvedli, že prodej byl zpočátku pomalý – až do června 2020, kdy se USA přehnaly protesty Black Lives Matter.
Spotřebitelé začali vyhledávat malé podniky vlastněné černochy. Browndages se najednou zviditelnily. Během tohoto měsíce, jak uvedli Mahdi a Bashir, přinesli za pouhých šest dní tržby ve výši zhruba 130 000 dolarů.

Nyní si na seznam přidávají další úspěch: V páteční epizodě manželé získali investici 100 000 dolarů a úvěrovou linku ve výši 75 000 dolarů od trojice Mark Cuban, Lori Greiner a Daymond John. Cuban dokonce přidal k dohodě sladkou tečku: řekl Mahdimu a Bashirovi, že by mohl přimět tým NBA Dallas Mavericks, který vlastní, aby obvazy sám nosil a distribuoval.
To by podle Cubana mohlo mít vlnový efekt – pomohlo by to značce „rozšířit se do více komunit, takže by se všechny mohly cítit reprezentovány“. Například Mavericks „spolupracují se školami v celém Dallasu“, řekl Cuban a poznamenal, že zdravotní sestry těchto škol by také mohly distribuovat obvazy Browndages.
Přesně v takový obchodní vhled Mahdi a Bashir doufali, že v pořadu dosáhnou. Manželé uvedli, že jejich náhlá popularita v červnu 2020 byla dvousečná zbraň: vyprodali, ale měli problém udržet zásoby a dalších šest měsíců nemohli zásoby doplnit. Požádali Žraloky o pomoc s distribucí a marketingem s cílem expandovat do dalších nemocnic, škol a velkých obchodů.

Žraloci se Mahdiho a Bashira zeptali, jak chce Browndages držet krok s většími značkami obvazů, jako jsou například náplasti. Bashir uvedl jako jeden ze způsobů, jak získat náskok, konkurenční ceny: Papírové krabičky Browndages se prodávají za 3,99 dolaru za kus a jejich výroba stojí pouze 63 centů. Dvojice také hovořila o příslibu vybudovat dědictví, které ocení jejich děti.
„Chtěli jsme našim dětem vštípit a ukázat jim, že i tak malý výrobek, jako je obvaz, by vás měl brát v úvahu,“ řekl Bashir.
Bashir a Mahdi požádali o 75 000 dolarů jako investici výměnou za 7,5 % podíl ve společnosti. Robert Herjavec odmítl s tím, že rozsah konkurence Browndages je nepřekonatelný. Kevin O’Leary se rychle vložil a nabídl 75 000 dolarů a možnost navázat kontakty s většími společnostmi za 15% podíl.
To odstartovalo nabídkovou válku, v níž Cuban, Greiner a John společně nabídli 100 000 dolarů za 30 % vlastního kapitálu. John i Cuban tvrdili, že jejich kontakty v oboru – Cuban s týmem Mavericks a John s oděvními značkami Coogi a Fubu – by mohly pomoci rozšířit značku Browndages. Greinerová řekla, že by mohla pomoci dostat Browndages do maloobchodních prodejen.

Mahdi a Bashir kontrovali otázkou, zda by Cuban, Daymond a Greiner byli ochotni slevit každý na 7,5 %. Cuban řekl, že stále chtějí 30 %, ale přidají k tomu úvěrovou linku. O’Leary, který se zdál být neklidný, nabídku trojice ve výši 100 000 dolarů dorovnal.
Podnikatelé se vrátili k trojici a zeptali se, zda by se všichni tři Žraloci byli ochotni podělit o 25 % vlastního kapitálu. Cuban, Daymond a Greiner souhlasili. O’Leary dvojici pogratuloval a poznamenal, že je poněkud překvapilo, že jeho nabídku nepřijali.
„Teď si ani nedokážu přesně představit, co to znamená a co to pro nás bude znamenat, že budeme mít Marka, Lori a Damona v týmu Browndage,“ řekl Bashir. „Ale očekávám jen to, že věci půjdou nahoru a že budeme dál růst a zanecháme ještě větší odkaz našim dětem.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky