Zisk AB Volvo v prvním čtvrtletí dosáhl zářivých výsledků
Švédský výrobce nákladních automobilů AB Volvo v pátek překvapivě vykázal nárůst základního zisku za první čtvrtletí, přestože se potýkal se silnou poptávkou na trhu a napjatým dodavatelským řetězcem, který omezil jeho schopnost plnit objednávky.
Konkurent německého koncernu Daimler Truck a Traton rovněž uvedl, že očekává, že dodávky komponentů zůstanou nestabilní a že jeho podnikání budou brzdit další přerušení a zastavení výroby.
Upravený provozní zisk výrobce nákladních automobilů, stavebních strojů, autobusů a motorů vzrostl na 12,68 miliardy švédských korun (1,33 miliardy dolarů) z 11,82 miliardy před rokem, což je výrazně více než 10,55 miliardy, které viděli analytici v průzkumu společnosti Refinitiv.
Výsledky nezahrnovaly dříve oznámenou rezervu související s válkou na Ukrajině.
Zdroj: Getty Images
Výrobci těžkých nákladních automobilů se od doby, kdy se poptávka na trhu začala vzpamatovávat z počátečního pandemického šoku, potýkají s celosvětovým nedostatkem komponentů, například polovodičů, a s nedostatkem přepravních kapacit.
Ruská invaze na Ukrajinu, kterou Moskva označuje za speciální vojenskou operaci, od té doby dále zamlžila vyhlídky dodavatelských řetězců a dieselových paliv a západní výrobci, jako je Volvo, omezili výrobu a prodej v Rusku.
„Měli jsme dodatečné náklady v důsledku narušení dodavatelského řetězce i vyšší náklady na materiál a aktivně jsme pracovali s cenovým managementem na jejich zmírnění,“ uvedl v prohlášení generální ředitel společnosti Volvo Martin Lundstedt.
K frustraci z problémů v dodavatelském řetězci, které přinutily výrobce vozidel omezit ve čtvrtletí výrobu, se přidala silná poptávka po nákladních automobilech na většině hlavních trhů, takže bolestí zůstávají jak vyšší náklady, tak ušlý prodej.
Zdroj: Getty Images
„Máme velké objednávky a dodací lhůty jsou dlouhé, a to nás donutilo k restriktivnímu rozdělování objednávek, což negativně ovlivnilo příjem objednávek,“ řekl Lundstedt.
„Děláme vše pro to, abychom dlouhé dodací lhůty našim zákazníkům zkrátili.“
Společnost Volvo, kterou omezené dodávky brzdí, uvedla, že počet objednávek jejích nákladních vozidel, prodávaných pod značkami jako Mack a Renault i pod jejím vlastním jménem, se v prvním čtvrtletí meziročně propadl o 47 %, zatímco prognózy pro evropský a severoamerický trh nákladních vozidel ponechala beze změny.
Konkurent německého koncernu Daimler Truck a Traton rovněž uvedl, že očekává, že dodávky komponentů zůstanou nestabilní a že jeho podnikání budou brzdit další přerušení a zastavení výroby.Upravený provozní zisk výrobce nákladních automobilů, stavebních strojů, autobusů a motorů vzrostl na 12,68 miliardy švédských korun z 11,82 miliardy před rokem, což je výrazně více než 10,55 miliardy, které viděli analytici v průzkumu společnosti Refinitiv.Výsledky nezahrnovaly dříve oznámenou rezervu související s válkou na Ukrajině.Zdroj: Getty ImagesVýrobci těžkých nákladních automobilů se od doby, kdy se poptávka na trhu začala vzpamatovávat z počátečního pandemického šoku, potýkají s celosvětovým nedostatkem komponentů, například polovodičů, a s nedostatkem přepravních kapacit.Ruská invaze na Ukrajinu, kterou Moskva označuje za speciální vojenskou operaci, od té doby dále zamlžila vyhlídky dodavatelských řetězců a dieselových paliv a západní výrobci, jako je Volvo, omezili výrobu a prodej v Rusku.„Měli jsme dodatečné náklady v důsledku narušení dodavatelského řetězce i vyšší náklady na materiál a aktivně jsme pracovali s cenovým managementem na jejich zmírnění,“ uvedl v prohlášení generální ředitel společnosti Volvo Martin Lundstedt.Chcete využít této příležitosti?„Očekáváme, že inflační tlak bude pokračovat.“K frustraci z problémů v dodavatelském řetězci, které přinutily výrobce vozidel omezit ve čtvrtletí výrobu, se přidala silná poptávka po nákladních automobilech na většině hlavních trhů, takže bolestí zůstávají jak vyšší náklady, tak ušlý prodej.Zdroj: Getty Images„Máme velké objednávky a dodací lhůty jsou dlouhé, a to nás donutilo k restriktivnímu rozdělování objednávek, což negativně ovlivnilo příjem objednávek,“ řekl Lundstedt.„Děláme vše pro to, abychom dlouhé dodací lhůty našim zákazníkům zkrátili.“Společnost Volvo, kterou omezené dodávky brzdí, uvedla, že počet objednávek jejích nákladních vozidel, prodávaných pod značkami jako Mack a Renault i pod jejím vlastním jménem, se v prvním čtvrtletí meziročně propadl o 47 %, zatímco prognózy pro evropský a severoamerický trh nákladních vozidel ponechala beze změny.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...