Výborně se mu dařilo uspokojovat nárůst poptávky po objednávkách zákazníků v době, kdy se lidé vyhýbali osobním nákupům. S obnovením ekonomiky se růst tržeb zpomaluje, ale zůstává na vysoké úrovni. Mezi tím vším zakladatel Jeff Bezos odstoupil z funkce výkonného ředitele jím založené společnosti.
Nyní akcie Amazonu klesají spolu s širším trhem, což vytváří výhodnou příležitost k nákupu. Podívejme se na tři důvody, proč by investoři měli nakupovat akcie Amazonu, a na jeden důvod, proč být opatrní.
1. Jejímu podnikání v oblasti cloud computingu se daří
Segment webových služeb společnosti Amazon (AWS), který poskytuje cloudové služby podnikům po celém světě, roste rychleji než celý podnik. V posledním čtvrtletí, které skončilo 31. března, vykázala společnost AWS tržby ve výši 18,4 miliardy USD. Kč, což je o 37 % více než ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Podniky si pro své potřeby výpočetní infrastruktury stále častěji vybírají společnost Amazon. Díky cloudovým službám Amazonu mohou společnosti změnit to, co dříve představovalo značné počáteční kapitálové výdaje, na měsíční výdaje.
Zdroj: Reuters
Naštěstí pro společnost Amazon přináší AWS také zdravé ziskové marže. Ve stejném čtvrtletí, které je uvedeno výše, AWS dosáhla provozního zisku 6,5 miliardy dolarů při příjmech 18,4 miliardy dolarů. Pro představu, za posledních deset let Amazon nevykázal provozní ziskovou marži vyšší než 6 %. Bez segmentu AWS by Amazon prodělával.
Společnost Amazon má vedoucí podíl na trhu cloudových služeb, který by měl v roce 2021 výrazně vzrůst z odhadovaných ročních tržeb ve výši 400 miliard dolarů.
Dalším silným důvodem pro vlastnictví akcií Amazonu je vybudování silného reklamního byznysu. V posledních šesti čtvrtletích Amazon zvýšil tržby z reklamy o více než 25 %. V prvním čtvrtletí dosáhly tržby z reklamy 7,9 miliardy dolarů. Stejně jako segment AWS je i reklama lukrativním byznysem. Kromě počátečních nákladů na zřízení kapacity jsou s přírůstkem prodeje reklamy spojeny jen malé náklady.
Zdroj: Shutterstock
Amazon se může pochlubit více než 200 miliony členů služby Prime. Tito lidé mají zapsanou platební metodu a přístup k rychlému a bezplatnému doručení zboží od Amazonu. Od nákupu produktu je dělí jediné kliknutí. Pravděpodobně neexistuje žádný jiný reklamní prostor, který by byl tak blízko nákupu spotřebitele. Není divu, že marketéři chtějí mít možnost ovlivnit osoby, které si prohlížejí aplikaci a webové stránky Amazonu.
3. Akcie jsou levnější než v posledních letech
Důvody pro koupi Amazonu jsou ještě přesvědčivější, protože akcie jsou levnější než v posledních letech. Poměr ceny k tržbám Amazonu ve výši 2,3 a násobek ceny k zisku ve výši 52 se blíží minimu za posledních pět let. Společnost se ocitla ve vleku širokého výprodeje na trhu a její akcie jsou výrazně níže než na svých maximech.
Důvod k váhání: Růst tržeb e-commerce se zpomaluje
Jediným důvodem, proč váhat ohledně společnosti Amazon, jsou krátkodobé překážky, kterým čelí její online prodej. Spotřebitelé na začátku pandemie zvýšili své výdaje na internetu, aby se vyhnuli osobním nákupům. Nyní, když se miliardy lidí nechaly očkovat proti COVID-19 a kamenné obchody se znovu otevírají, se lidem lépe vychází z domovů. To vytváří protivítr pro společnost Amazon, která ve čtvrtletí končícím v březnu zaznamenala meziroční pokles online tržeb o 3 %.
Jistě, jde o výrazné zpomalení oproti 40% růstu, který firma zaznamenala ve 4. čtvrtletí 2020 a 1. čtvrtletí 2021. Trend poklesu tržeb by mohl pokračovat, pokud bude hrozba COVID-19 v myslích spotřebitelů nadále slábnout. Přesto by nakonec investoři neměli dopustit, aby jim tato rizika zabránila v nákupu jinak vynikající společnosti za výhodnou cenu.
Výborně se mu dařilo uspokojovat nárůst poptávky po objednávkách zákazníků v době, kdy se lidé vyhýbali osobním nákupům. S obnovením ekonomiky se růst tržeb zpomaluje, ale zůstává na vysoké úrovni. Mezi tím vším zakladatel Jeff Bezos odstoupil z funkce výkonného ředitele jím založené společnosti.Nyní akcie Amazonu klesají spolu s širším trhem, což vytváří výhodnou příležitost k nákupu. Podívejme se na tři důvody, proč by investoři měli nakupovat akcie Amazonu, a na jeden důvod, proč být opatrní.Segment webových služeb společnosti Amazon , který poskytuje cloudové služby podnikům po celém světě, roste rychleji než celý podnik. V posledním čtvrtletí, které skončilo 31. března, vykázala společnost AWS tržby ve výši 18,4 miliardy USD. Kč, což je o 37 % více než ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Podniky si pro své potřeby výpočetní infrastruktury stále častěji vybírají společnost Amazon. Díky cloudovým službám Amazonu mohou společnosti změnit to, co dříve představovalo značné počáteční kapitálové výdaje, na měsíční výdaje.Zdroj: ReutersNaštěstí pro společnost Amazon přináší AWS také zdravé ziskové marže. Ve stejném čtvrtletí, které je uvedeno výše, AWS dosáhla provozního zisku 6,5 miliardy dolarů při příjmech 18,4 miliardy dolarů. Pro představu, za posledních deset let Amazon nevykázal provozní ziskovou marži vyšší než 6 %. Bez segmentu AWS by Amazon prodělával.Společnost Amazon má vedoucí podíl na trhu cloudových služeb, který by měl v roce 2021 výrazně vzrůst z odhadovaných ročních tržeb ve výši 400 miliard dolarů.Chcete využít této příležitosti?Dalším silným důvodem pro vlastnictví akcií Amazonu je vybudování silného reklamního byznysu. V posledních šesti čtvrtletích Amazon zvýšil tržby z reklamy o více než 25 %. V prvním čtvrtletí dosáhly tržby z reklamy 7,9 miliardy dolarů. Stejně jako segment AWS je i reklama lukrativním byznysem. Kromě počátečních nákladů na zřízení kapacity jsou s přírůstkem prodeje reklamy spojeny jen malé náklady.Zdroj: ShutterstockAmazon se může pochlubit více než 200 miliony členů služby Prime. Tito lidé mají zapsanou platební metodu a přístup k rychlému a bezplatnému doručení zboží od Amazonu. Od nákupu produktu je dělí jediné kliknutí. Pravděpodobně neexistuje žádný jiný reklamní prostor, který by byl tak blízko nákupu spotřebitele. Není divu, že marketéři chtějí mít možnost ovlivnit osoby, které si prohlížejí aplikaci a webové stránky Amazonu.Důvody pro koupi Amazonu jsou ještě přesvědčivější, protože akcie jsou levnější než v posledních letech. Poměr ceny k tržbám Amazonu ve výši 2,3 a násobek ceny k zisku ve výši 52 se blíží minimu za posledních pět let. Společnost se ocitla ve vleku širokého výprodeje na trhu a její akcie jsou výrazně níže než na svých maximech.Jediným důvodem, proč váhat ohledně společnosti Amazon, jsou krátkodobé překážky, kterým čelí její online prodej. Spotřebitelé na začátku pandemie zvýšili své výdaje na internetu, aby se vyhnuli osobním nákupům. Nyní, když se miliardy lidí nechaly očkovat proti COVID-19 a kamenné obchody se znovu otevírají, se lidem lépe vychází z domovů. To vytváří protivítr pro společnost Amazon, která ve čtvrtletí končícím v březnu zaznamenala meziroční pokles online tržeb o 3 %.Jistě, jde o výrazné zpomalení oproti 40% růstu, který firma zaznamenala ve 4. čtvrtletí 2020 a 1. čtvrtletí 2021. Trend poklesu tržeb by mohl pokračovat, pokud bude hrozba COVID-19 v myslích spotřebitelů nadále slábnout. Přesto by nakonec investoři neměli dopustit, aby jim tato rizika zabránila v nákupu jinak vynikající společnosti za výhodnou cenu.