Několik studií s hlubokými kapsami spustilo během pandemie své vlastní streamovací služby – v době, kterou považovaly za skvěle načasovanou. Tento krok přišel po letech, kdy jim Netflix ubíral na ziscích a získával lidi, kteří rušili předplatné kabelové televize a místo toho přecházeli na streamované video.
V důsledku toho se růst počtu předplatitelů a příjmů Netflixu zpomaluje, což vede průkopníka streamování k tomu, aby zvážil možnosti, jak obnovit ztracenou dynamiku. Akcionáři nemusí zoufat, protože společnost má k dispozici několik možností. Podívejme se na některé z nich.
- Levnější verze podporovaná reklamou
 
Netflix dosud odolával návrhům, že by měl spustit levnější verzi své služby podporovanou reklamou. Poté, co důkazy od konkurence odhalí, že tato strategie funguje, však Netflix možná bude chtít tuto strategii přehodnotit. Generální ředitel Reed Hastings totiž v posledním konferenčním hovoru společnosti 19. dubna řekl:

„A ti, kdo Netflix sledují, vědí, že jsem byl proti složitosti reklamy a velkým příznivcem jednoduchosti předplatného. Ale stejně jako jsem jeho fanouškem, jsem větším fanouškem možnosti volby pro spotřebitele. A umožnit spotřebitelům, kteří by chtěli mít nižší cenu a jsou tolerantní k reklamě, aby dostali to, co chtějí, dává velký smysl. Takže to je něco, čím se nyní zabýváme. Snažíme se na to přijít během příštího roku nebo dvou. Ale berte to tak, že jsme docela otevření nabídce ještě nižších cen s reklamou jako volbou pro spotřebitele.“
- Omezený přístup k účtu
 
Netflix o sdílení účtů nepochybně ví již delší dobu. Až donedávna tento fenomén do značné míry ignoroval. Nyní, když se růst počtu předplatitelů zastavil, je vhodná doba se tímto problémem zabývat. Ve své poslední zprávě o výsledcích hospodaření z 19. dubna vedení společnosti uvedlo, že podle odhadů sdílí předplatné Netflixu 100 milionů domácností. Netflix již pracuje na získání dalších příjmů od lidí, kteří obsah sledují, ale neplatí za něj.
- Uvádění seriálů každý týden místo všech najednou
 

Ti, kdo si předplatili Netflix, si pravděpodobně všimli velkého rozdílu ve způsobu, jakým Netflix vydává nové seriály ve srovnání s tradičními mediálními společnostmi. Netflix uvádí seriály najednou ve snaze podpořit jejich sledování, kdy lidé zkonzumují veškerý nový obsah najednou. To sice může podpořit zájem o oblíbené tituly, ale může to poškodit udržení předplatitelů.
Lidé, kteří jsou členy Netflixu kvůli dvěma nebo třem hitům, mohou sledovat seriál ve stejný den, kdy vyjde, pozastavit nebo zrušit předplatné, dokud nevyjde další oblíbený seriál, a pak znovu začít. Tímto způsobem mohou zaplatit jen za několik měsíců služby v roce. Pokud by Netflix rozložil vydávání seriálu po jednom dílu týdně, mohl by tyto zákazníky přimět k tomu, aby si během roku zaplatili za více měsíců služby.
- Vydávání blockbusterů na velkém plátně jako první
 
Dalším jedinečným aspektem Netflixu, u kterého by mohl zvážit změnu, je to, že všechny své nové filmy vydává přímo ve streamovací službě a zcela tak vynechává pokladny kin. Tato strategie může působit proti průkopníkovi streamování, protože velké plátno vytváří kolem filmových hitů velký rozruch. A co je důležitější, konkurence generuje miliardové příjmy v pokladnách kin, což pomáhá podporovat větší rozpočty na obsah. Například poslední film o Batmanovi vydělal v pokladnách 760 milionů dolarů a nyní je k dispozici na HBO Max.

- Závěrečné slovo
 
Netflix poprvé po téměř deseti letech ztratil předplatitele. Dále předpovídá ztrátu dvou milionů předplatitelů ve druhém čtvrtletí roku 2022. Strategie, podle které fungovala s omezenou konkurencí, fungovala dobře, ale s nástupem konkurence je možná čas na změnu. Akcie společnosti se oproti svému maximu propadly o 71 %, takže je pravděpodobné, že bude muset co nejdříve prokázat účinnou úpravu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	



























