Zvláště pokud máte tendenci trpět tím, čemu se říká „controlitida“, což je nepřekonatelná touha mít prsty ve všem, co se týká vašeho podnikání.
Majitelé firem s tímto postižením bývají perfekcionisté, kteří skutečně věří, že „pokud chcete něco udělat správně, musíte to udělat sami“. Což z nich ve výsledku dělá maniaky na kontrolu. Nesnášejí úzkost z toho, že se musí obávat, zda někdo jiný udělá práci správně. Pravidelně se cítí být opětovně vtahováni do přebírání kontroly a těsnějšího řízení svého týmu. Tato touha po dokonalosti však může mít pro jejich podnikání vysokou cenu. Zde je pět destruktivních způsobů chování, se kterými se můžete setkat, a proč mohou ve výsledku vašemu podnikání opravdu uškodit.
Zdroj: Unsplash
Mikromanagement
Toto chování je vždy oblíbené a je jedním z nejčastějších problémů. Jedná se o neschopnost nechat kompetentní lidi „vlastnit“ práci, u které prokázali, že ji umí dělat dobře. Strávili jste spoustu času a energie najímáním klíčových členů týmu a v mnoha oblastech jsou vzdělanější a kompetentnější než vy. Ale stále je nedokážete pustit a nechat je dělat práci, na kterou byli najati. Nejenže to vede k vyšší fluktuaci, ale může vás to skutečně přibrzdit v růstu, protože musíte neustále najímat nové členy týmu a znovu je školit. U mikromanažerů je také mnohem vyšší míra vyhoření, protože máte omezený čas a zdroje na všechny věci, které je třeba udělat.
Abdikace
Toto chování se projevuje, když vedoucí pracovník něco důležitého slepě, pasivně nebo náhle vypustí. To lze pozorovat na všech úrovních podnikání, od odkládání přijetí nebo propuštění člena týmu, dokud není pozdě, až po nevěnování pozornosti peněžním tokům, což v konečném důsledku omezuje růst firmy. Být vedoucím pracovníkem znamená postavit se výzvám čelem a vést svůj tým k úspěchu.
Nepružnost
Ustálenost ve svých postupech může vašemu podnikání z dlouhodobého hlediska velmi uškodit. Vaše neschopnost udělat přiměřené změny nebo přijmout alternativní nápady může nejen zabránit růstu vašeho podnikání, ale může mít za následek ztrátu klíčových členů týmu, obchodních partnerů nebo dodavatelů.
Zdroj: Pixabay
Hromadění
I když se nemusí jednat o hromadění ve fyzickém slova smyslu, držení příliš mnoha úkolů nebo odpovědností, protože jste příliš úzkostliví na to, aby je „vlastnili“ ostatní lidé z vašeho týmu, může být dalším destruktivním chováním, které může ve vaší firmě způsobit opravdu velké škody.
Tajnůstkářství
Vedoucí pracovník má mylnou představu, že musí před svým týmem střežit své institucionální znalosti z mylného přesvědčení, že díky tomu bude „nepostradatelný“. Ve skutečnosti to jen vytváří úzká místa ve firmě, která ztěžují poskytování služeb zákazníkům a růst.
Pokud si u sebe nebo u ostatních manažerů ve svém týmu všimnete některého z těchto destruktivních způsobů chování, je klíčové se k němu postavit čelem a podniknout aktivní kroky ke změně chování.
Zvláště pokud máte tendenci trpět tím, čemu se říká „controlitida“, což je nepřekonatelná touha mít prsty ve všem, co se týká vašeho podnikání.Majitelé firem s tímto postižením bývají perfekcionisté, kteří skutečně věří, že „pokud chcete něco udělat správně, musíte to udělat sami“. Což z nich ve výsledku dělá maniaky na kontrolu. Nesnášejí úzkost z toho, že se musí obávat, zda někdo jiný udělá práci správně. Pravidelně se cítí být opětovně vtahováni do přebírání kontroly a těsnějšího řízení svého týmu. Tato touha po dokonalosti však může mít pro jejich podnikání vysokou cenu. Zde je pět destruktivních způsobů chování, se kterými se můžete setkat, a proč mohou ve výsledku vašemu podnikání opravdu uškodit.Zdroj: UnsplashMikromanagementToto chování je vždy oblíbené a je jedním z nejčastějších problémů. Jedná se o neschopnost nechat kompetentní lidi „vlastnit“ práci, u které prokázali, že ji umí dělat dobře. Strávili jste spoustu času a energie najímáním klíčových členů týmu a v mnoha oblastech jsou vzdělanější a kompetentnější než vy. Ale stále je nedokážete pustit a nechat je dělat práci, na kterou byli najati. Nejenže to vede k vyšší fluktuaci, ale může vás to skutečně přibrzdit v růstu, protože musíte neustále najímat nové členy týmu a znovu je školit. U mikromanažerů je také mnohem vyšší míra vyhoření, protože máte omezený čas a zdroje na všechny věci, které je třeba udělat.AbdikaceToto chování se projevuje, když vedoucí pracovník něco důležitého slepě, pasivně nebo náhle vypustí. To lze pozorovat na všech úrovních podnikání, od odkládání přijetí nebo propuštění člena týmu, dokud není pozdě, až po nevěnování pozornosti peněžním tokům, což v konečném důsledku omezuje růst firmy. Být vedoucím pracovníkem znamená postavit se výzvám čelem a vést svůj tým k úspěchu.NepružnostUstálenost ve svých postupech může vašemu podnikání z dlouhodobého hlediska velmi uškodit. Vaše neschopnost udělat přiměřené změny nebo přijmout alternativní nápady může nejen zabránit růstu vašeho podnikání, ale může mít za následek ztrátu klíčových členů týmu, obchodních partnerů nebo dodavatelů.Zdroj: PixabayHromaděníI když se nemusí jednat o hromadění ve fyzickém slova smyslu, držení příliš mnoha úkolů nebo odpovědností, protože jste příliš úzkostliví na to, aby je „vlastnili“ ostatní lidé z vašeho týmu, může být dalším destruktivním chováním, které může ve vaší firmě způsobit opravdu velké škody.TajnůstkářstvíVedoucí pracovník má mylnou představu, že musí před svým týmem střežit své institucionální znalosti z mylného přesvědčení, že díky tomu bude „nepostradatelný“. Ve skutečnosti to jen vytváří úzká místa ve firmě, která ztěžují poskytování služeb zákazníkům a růst.Chcete využít této příležitosti?Pokud si u sebe nebo u ostatních manažerů ve svém týmu všimnete některého z těchto destruktivních způsobů chování, je klíčové se k němu postavit čelem a podniknout aktivní kroky ke změně chování.
Společnost Shopify (SHOP), která kdysi začínala jako jednoduché řešení pro malé podnikatele prodávající online, se postupně proměňuje ve strategickou infrastrukturu...