Bohužel každá nová iniciativa je jiná, takže nebuďte příliš samolibí, pokud jste dosáhli nějakého úspěchu a nemůžete se dočkat, až ho znovu zopakujete.
Zde je několik klíčových postřehů, které jsem spolu s dalšími shromáždil pro vedoucí pracovníky zralých firem i sériové podnikatele. Často si v duchu ospravedlňují strategie, které vedou k problémům nebo dokonce ke katastrofálním neúspěchům, které nikdy nepředvídali:
- Závěr, že nedávná pozitiva jsou novou normou
Bohužel v nové době rychlých změn na trhu a obtížněji uspokojitelných zákazníků nelze předpokládat, že to, co fungovalo včera, bude fungovat i zítra. Nové technologie a síla internetu mohou změnit věci téměř přes noc, proto si u každé iniciativy od začátku dělejte domácí úkoly.

Například trend elektronického obchodování poháněný internetem povzbudil mnoho společností k úspěchu, ale Covid a novější požadavky zákazníků na přizpůsobení, snadné vrácení zboží a okamžité dodání způsobily, že pro mnoho podniků je tento model velmi obtížný.
- Víra, že máte kouzelný přístup k růstu
Podle zkušeností neexistuje v podnikání žádná dlouhodobá magie. Inovativní produktová a procesní řešení jsou pouze dočasná, protože se v myslích zákazníků a konkurentů rychle stávají zbožím. Přesto platí, že pokud jste to dokázali jednou, můžete to dokázat znovu, ale nepředpokládejte, že to bude snadné, nebo že budete jen kopírovat minulost.
Podle zkušeností je tajemstvím především tvrdá práce a nadšení. Úspěšní podnikatelé, obvykle pracují déle, pěstují více vztahů a vytvářejí nové iniciativy častěji než my ostatní. Vezměte si příklad z Elona Muska a Steva Jobse.
- Pokud se to bude líbit vám, bude se to líbit i všem vašim potenciálním zákazníkům

Možná vám to napoprvé vyšlo, ale rozhodně jde o vysoce rizikový přístup. Jako investor můžete očekávat, že startupy budou mít vášeň pro své řešení, ale také že provedou průzkum trhu a ověří si zákazníky, aby dokázaly dimenzovat skutečnou příležitost. Vy a vaši přátelé nejste trh.
V dnešní době navíc musíte svým zákazníkům pomoci, aby vás našli, a to prostřednictvím tradičního marketingu, více sociálních médií a influencerů. Při dnešním informačním přetížení nemůžete předpokládat, že lidé budou vědět, že vy a vaše nové inovativní řešení vůbec existuje.
- Využijte pokračujícího trendu poptávky na trhu
Všichni si jistě pamatujete zdánlivě neomezený růst sociálních médií a seznamek, takže pro mnohé se přidání další zdálo jako jistý úspěch. Přesto zjišťuji, že investoři a zákazníci už nemají zájem jen o další z nich. Nic nenahradí práci na novém obchodním modelu a marketingu.
Lidé vidí hodnotu a mají stále větší zájem o obnovitelné zdroje energie, umělou inteligenci a využití technologie blockchain pro podnikání. Vidíme nové obchodní modely pro služby na dálku, ekonomiku sdílení a vytváření vlastního ekosystému.

- Přehlížení vlivu globálních tržních sil
Současné geopolitické napětí a pandemie narušily a nadále budou narušovat trhy, které mnozí podnikatelé a majitelé firem považovali za zlaté. Když se díváte dopředu na své další podnikání nebo růstovou iniciativu, doporučuji vám, abyste se důkladně podívali na svou současnou vítěznou strategii.
V dnešní době je díky celosvětové komunikaci, elektronickému obchodu a rychlému doručování každý místní podnik skutečně součástí globálního trhu. Nepředpokládejte, že můžete své podnikání a marketing izolovat na místní oblast a nadále přežít a prosperovat.
- Nechte své ego přemýšlet na základě předchozích úspěchů
Nedovolte, aby vás minulý úspěch zbavil nutnosti tvrdě pracovat, budovat vztahy a skutečně naslouchat svým zákazníkům a dalším odborníkům. Steve Jobs zjistil, že jeho počáteční úspěch ve společnosti Apple mu nezaručil práci, ale nakonec se vrátil s novým myšlením.

Z toho plyne poselství, že ani ti nejúspěšnější vedoucí pracovníci usilující o růst, stejně jako sérioví podnikatelé, by nikdy neměli usnout na vavřínech. Nic nenahradí domácí úkoly týkající se aktuálních příležitostí na trhu, trendů u zákazníků a nových technologií, které pohánějí konkurenci.
Zůstaňte na své současné vítězné vlně a nadále si užívejte podnikatelského životního stylu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky