Dokonce ani Alphabet (NASDAQ:GOOG, NASDAQ:GOOGL) – jedna z největších a nejziskovějších technologických společností na světě – nebyla ušetřena. Akcie společnosti GOOGL se od začátku roku propadly o 20 % a z maxima přes 3 000 USD se propadly až na dnešní otevírací cenu necelých 2 300 USD.
Pokles přišel navzdory poměrně silným ziskům. Na rozdíl od mnoha svých kolegů nezasáhla společnost Alphabet investory nijak zvlášť špatnou zprávou o výsledcích. Bez ohledu na to akcie prořízly technickou podporu na úrovni 2 500 USD a snažily se zastavit propad.
Zdroj: Getty Images
Pokles společnosti Alphabet je způsoben spíše širším trhem než čímkoli, co by souviselo s jejími vlastními příjmy nebo výhledem. Ano, je pravda, že Alphabet v prvním čtvrtletí mírně nedosáhl na tržby a mírně na zisk. Pro lidi, kteří si přečtou jen titulní čísla, Alphabet zaostal za očekáváním.
Důležité je rozdělit věci podle kategorií. Vyhledávání, digitální služby a cloud společnosti Google rostly v souladu s očekáváním nebo ho předčily. Zejména cloudu se Googlu daří, a to i přes některé obavy, že v tomto čtvrtletí zpomalí.
Velkým problémem bylo dramatické zpomalení růstu příjmů z YouTube. To nahrávalo širším obavám, že trh s digitální reklamou ztrácí dech. Historicky je reklama cyklickým trhem, který se řídí širší ekonomikou, a analytici jsou nervózní, že Google zaznamená zpomalení, protože ekonomika po boomu v roce 2021 ochladne. Kromě reklamy se však společnosti Alphabet daří i provozně.
I v rámci reklamy je dalším faktorem pod povrchem to, že YouTube silně prosazuje svou funkci krátkých filmů. Jedná se o krátká videa, která mají přímo konkurovat TikToku. V tuto chvíli jsou na rozdíl od celovečerních videí na YouTube velmi lehce zpeněženy. Zapojení do těchto krátkých videí však výrazně vzrostlo a časem by mělo zvýšit příjmy, až YouTube přijde na to, jak s reklamním zatížením tohoto produktu zacházet.
Zdroj: Shutterstock
Základní ukazatele, jako jsou ceny za reklamu a ziskové marže z reklamního byznysu, se zvýšily, což naznačuje, že se operacím společnosti Alphabet daří lépe než mnoha jejím digitálním konkurentům.
Velkým problémem akcií společnosti Alphabet je nyní jednoduše to, že v současné době nikdo nechce investovat do technologií. Ve skutečnosti jsou bývalí vítězové, jako jsou akcie FAANG, nyní prodáváni, protože lidé získávají kapitál. Zejména velké fondy potřebují likviditu, aby pokryly zpětné odkupy nebo posílily své pozice v menších a méně likvidních společnostech. Akcie jako GOOGL jsou využívány jako zdroj tolik potřebné hotovosti.
Při výprodeji na trhu lidé prodávají, co mohou, tam, kde je ještě likvidita a relativní hodnota, místo aby prodávali své nejzatíženější podíly. Vzhledem k této dynamice trhu mohou akcie GOOGL zůstat pod tlakem po většinu roku 2022.
Vzhledem k tomu je pro investory s delším časovým horizontem, řekněme příštích 3-5 let, velká šance, že nákup akcií Alphabet dnes povede k ziskovému výsledku.
Dokonce ani Alphabet – jedna z největších a nejziskovějších technologických společností na světě – nebyla ušetřena. Akcie společnosti GOOGL se od začátku roku propadly o 20 % a z maxima přes 3 000 USD se propadly až na dnešní otevírací cenu necelých 2 300 USD.Pokles přišel navzdory poměrně silným ziskům. Na rozdíl od mnoha svých kolegů nezasáhla společnost Alphabet investory nijak zvlášť špatnou zprávou o výsledcích. Bez ohledu na to akcie prořízly technickou podporu na úrovni 2 500 USD a snažily se zastavit propad.Zdroj: Getty ImagesPokles společnosti Alphabet je způsoben spíše širším trhem než čímkoli, co by souviselo s jejími vlastními příjmy nebo výhledem. Ano, je pravda, že Alphabet v prvním čtvrtletí mírně nedosáhl na tržby a mírně na zisk. Pro lidi, kteří si přečtou jen titulní čísla, Alphabet zaostal za očekáváním.Důležité je rozdělit věci podle kategorií. Vyhledávání, digitální služby a cloud společnosti Google rostly v souladu s očekáváním nebo ho předčily. Zejména cloudu se Googlu daří, a to i přes některé obavy, že v tomto čtvrtletí zpomalí.Velkým problémem bylo dramatické zpomalení růstu příjmů z YouTube. To nahrávalo širším obavám, že trh s digitální reklamou ztrácí dech. Historicky je reklama cyklickým trhem, který se řídí širší ekonomikou, a analytici jsou nervózní, že Google zaznamená zpomalení, protože ekonomika po boomu v roce 2021 ochladne. Kromě reklamy se však společnosti Alphabet daří i provozně.I v rámci reklamy je dalším faktorem pod povrchem to, že YouTube silně prosazuje svou funkci krátkých filmů. Jedná se o krátká videa, která mají přímo konkurovat TikToku. V tuto chvíli jsou na rozdíl od celovečerních videí na YouTube velmi lehce zpeněženy. Zapojení do těchto krátkých videí však výrazně vzrostlo a časem by mělo zvýšit příjmy, až YouTube přijde na to, jak s reklamním zatížením tohoto produktu zacházet.Zdroj: ShutterstockZákladní ukazatele, jako jsou ceny za reklamu a ziskové marže z reklamního byznysu, se zvýšily, což naznačuje, že se operacím společnosti Alphabet daří lépe než mnoha jejím digitálním konkurentům.Chcete využít této příležitosti?Velkým problémem akcií společnosti Alphabet je nyní jednoduše to, že v současné době nikdo nechce investovat do technologií. Ve skutečnosti jsou bývalí vítězové, jako jsou akcie FAANG, nyní prodáváni, protože lidé získávají kapitál. Zejména velké fondy potřebují likviditu, aby pokryly zpětné odkupy nebo posílily své pozice v menších a méně likvidních společnostech. Akcie jako GOOGL jsou využívány jako zdroj tolik potřebné hotovosti.Při výprodeji na trhu lidé prodávají, co mohou, tam, kde je ještě likvidita a relativní hodnota, místo aby prodávali své nejzatíženější podíly. Vzhledem k této dynamice trhu mohou akcie GOOGL zůstat pod tlakem po většinu roku 2022.Vzhledem k tomu je pro investory s delším časovým horizontem, řekněme příštích 3-5 let, velká šance, že nákup akcií Alphabet dnes povede k ziskovému výsledku.