Alibaba, Tencent a JD.com právě zaznamenaly nejpomalejší růst příjmů v historii
Čínští technologičtí giganti Alibaba, Tencent a JD.com zaznamenali nejpomalejší růst tržeb v historii, protože se na nich podepsal Covid a represe Pekingu v oblasti technologií.
Od podzimu 2020 Čína pokutuje společnosti a kontroluje je kvůli údajným monopolním praktikám. Oživení společnosti Covid od března zvýšilo tlak na růst, protože omezení cestování a objednávky na pobyt doma narušily dodavatelské řetězce a logistiku.
V odrazu ekonomického zpomalení oznámil ve čtvrtek gigant v oblasti elektronického obchodu Alibaba pokles online nákupů na svých dvou hlavních čínských platformách ve čtvrtletí končícím 31. března.
Celkové tržby společnosti v posledním čtvrtletí vzrostly o 9 % oproti předchozímu roku, což je podle finanční historie zpřístupněné prostřednictvím Wind Information nejpomalejší nárůst v historii.
Zdroj: Shutterstock
Tržby společnosti Tencent se v tomto čtvrtletí příliš nezměnily, zatímco JD.com zaznamenala zhruba 18% nárůst oproti stavu před rokem – v obou případech se jednalo o nejpomalejší nárůst v historii, jak vyplývá z údajů společnosti Wind.
Akcie společnosti Alibaba po oznámení lepších než očekávaných výsledků vzrostly během nočního obchodování v New Yorku o téměř 15 %. Akcie společnosti JD.com kótované na burze v USA vzrostly o 5 %, zatímco akcie společnosti Tencent v pátek při obchodování v Hongkongu stouply o více než 1 %.
Čínská spotřebitelská poptávka „Makro citlivé akcie“, jako jsou Alibaba a Baidu, by mohly dočasně těžit z nízkých očekávaných zisků a z očekávání, že Šanghaj je blízko k ukončení výluky, uvedli v pátek Jialong Shi a Thomas Shen, analytici společnosti Nomura.
„Domníváme se však, že udržitelnost této rally bude pravděpodobně diktována tempem oživení čínské spotřebitelské poptávky, které bude trh v nadcházejících měsících pravděpodobně pozorně sledovat,“ uvedli analytici.
Již tak pomalé maloobchodní tržby v Číně v dubnu dále poklesly, a to o 11,1 % oproti předchozímu roku.
Poklesl dokonce i online prodej fyzického zboží, a to o 1 % – hůře než během počátečního šoku pandemie v roce 2020. Vyplývá to z výpočtů CNBC na základě oficiálních údajů zpřístupněných prostřednictvím Wind Information.
Zdroj: Reuters
Analytici Nomury uvedli, že mnoho podniků se rozhodlo snížit výdaje na marketing, aby přečkaly obtížné podmínky, „což by mohlo vést k opožděnému oživení reklamního průmyslu, i když se Čína zcela vymaní z režimu blokády.“
Alibaba uvedla, že bez nezaplacených objednávek zaznamenala hrubá hodnota zboží (GMV) „nízký jednociferný pokles“ oproti stavu před rokem, jak vyplývá z přepisu výsledkového hovoru společnosti FactSet. GMV je měřítkem prodaného zboží za určité období.
Společnost uvedla, že GMV jejího online fyzického zboží v Číně, bez nezaplacených objednávek, v dubnu dále klesla, přičemž oproti předchozímu roku zaznamenala „nízký desítkový“ pokles. Společnost uvedla, že v dubnu hlásilo potvrzené případy Covid více než 80 měst v Číně – většinou národohospodářských center. To představuje více než polovinu GMV čínského maloobchodního trhu Alibaba.
Analytici společnosti China Renaissance ve své zprávě uvedli, že pro čtvrtletí od dubna do června očekávají, že GMV čínského obchodu společnosti Alibaba meziročně klesne o 13,5 %, což znamená 6% pokles celkových čistých příjmů.
Světlé body Ostatní čínské společnosti, které oznámily výsledky za poslední čtvrtletí, vykreslily optimističtější obrázek.
Baidu: Čínská technologická společnost Baidu zaznamenala jen mírný 1% čtvrtletní nárůst tržeb, což je nejhorší výsledek od roku 2020, kdy došlo ke dvěma čtvrtletím poklesu tržeb, jak ukázaly údaje společnosti Wind. Vyhledávací gigant v posledních letech expandoval do oblasti cloudových služeb a robotické osy.
Zdroj: Reuters
„Vidíme solidní pokrok v jeho různých iniciativách v oblasti umělé inteligence,“ napsali ve čtvrteční zprávě analytici Daiwa Capital Markets. Poznamenali, že tržby společnosti Baidu z cloudových služeb AI vzrostly v prvním čtvrtletí meziročně o 45 %, tedy rychleji než u srovnatelných společností.
Dada: Společnost Dada, která se zabývá rozvozem potravin a jejíž většinovým vlastníkem je nyní společnost JD, vykázala v posledním čtvrtletí meziroční nárůst tržeb o 21 %, což je podle společnosti Wind nejlepší výsledek od třetího čtvrtletí roku 2021. Dada uvedla, že je jedním z podniků, kterým místní vláda schválila zachování provozu během výluk.
Zdroj: Getty Images
Společnost vykázala více než trojnásobný nárůst GMV a dvojnásobný počet aktivních zákazníků za 12 měsíců do konce března ve srovnání se stejným obdobím před dvěma lety.
Kuaishou: Aplikace pro krátká videa, živé vysílání a rozvíjející se elektronický obchod Kuaishou vykázala v posledním čtvrtletí 19% růst tržeb, což je nejpomalejší růst v historii, i když pouze do třetího čtvrtletí roku 2020, ukázal Wind.
„Navzdory nedávné makro nejistotě způsobené COVID si myslíme, že úsilí Kuaishou zdola nahoru při získávání tržního podílu v reklamě a elektronickém obchodování a efektivní kontrola nákladů by mohly i nadále pomáhat Kuaishou překonávat fundamenty,“ napsal tento týden analytik UBS Felix Liu s týmem.
Zdroj: Getty Images
Podle analytiků je „působivé“, že Kuaishou dosáhla růstu počtu aktivních uživatelů a času stráveného na jednoho uživatele, přičemž použila menší než očekávané výdaje na prodej a marketing.
Od podzimu 2020 Čína pokutuje společnosti a kontroluje je kvůli údajným monopolním praktikám. Oživení společnosti Covid od března zvýšilo tlak na růst, protože omezení cestování a objednávky na pobyt doma narušily dodavatelské řetězce a logistiku.V odrazu ekonomického zpomalení oznámil ve čtvrtek gigant v oblasti elektronického obchodu Alibaba pokles online nákupů na svých dvou hlavních čínských platformách ve čtvrtletí končícím 31. března.Celkové tržby společnosti v posledním čtvrtletí vzrostly o 9 % oproti předchozímu roku, což je podle finanční historie zpřístupněné prostřednictvím Wind Information nejpomalejší nárůst v historii.Zdroj: ShutterstockTržby společnosti Tencent se v tomto čtvrtletí příliš nezměnily, zatímco JD.com zaznamenala zhruba 18% nárůst oproti stavu před rokem – v obou případech se jednalo o nejpomalejší nárůst v historii, jak vyplývá z údajů společnosti Wind.Akcie společnosti Alibaba po oznámení lepších než očekávaných výsledků vzrostly během nočního obchodování v New Yorku o téměř 15 %. Akcie společnosti JD.com kótované na burze v USA vzrostly o 5 %, zatímco akcie společnosti Tencent v pátek při obchodování v Hongkongu stouply o více než 1 %.Chcete využít této příležitosti?Čínská spotřebitelská poptávka„Makro citlivé akcie“, jako jsou Alibaba a Baidu, by mohly dočasně těžit z nízkých očekávaných zisků a z očekávání, že Šanghaj je blízko k ukončení výluky, uvedli v pátek Jialong Shi a Thomas Shen, analytici společnosti Nomura.„Domníváme se však, že udržitelnost této rally bude pravděpodobně diktována tempem oživení čínské spotřebitelské poptávky, které bude trh v nadcházejících měsících pravděpodobně pozorně sledovat,“ uvedli analytici.Již tak pomalé maloobchodní tržby v Číně v dubnu dále poklesly, a to o 11,1 % oproti předchozímu roku.Poklesl dokonce i online prodej fyzického zboží, a to o 1 % – hůře než během počátečního šoku pandemie v roce 2020. Vyplývá to z výpočtů CNBC na základě oficiálních údajů zpřístupněných prostřednictvím Wind Information.Zdroj: ReutersAnalytici Nomury uvedli, že mnoho podniků se rozhodlo snížit výdaje na marketing, aby přečkaly obtížné podmínky, „což by mohlo vést k opožděnému oživení reklamního průmyslu, i když se Čína zcela vymaní z režimu blokády.“Alibaba uvedla, že bez nezaplacených objednávek zaznamenala hrubá hodnota zboží „nízký jednociferný pokles“ oproti stavu před rokem, jak vyplývá z přepisu výsledkového hovoru společnosti FactSet. GMV je měřítkem prodaného zboží za určité období.Společnost uvedla, že GMV jejího online fyzického zboží v Číně, bez nezaplacených objednávek, v dubnu dále klesla, přičemž oproti předchozímu roku zaznamenala „nízký desítkový“ pokles. Společnost uvedla, že v dubnu hlásilo potvrzené případy Covid více než 80 měst v Číně – většinou národohospodářských center. To představuje více než polovinu GMV čínského maloobchodního trhu Alibaba.Analytici společnosti China Renaissance ve své zprávě uvedli, že pro čtvrtletí od dubna do června očekávají, že GMV čínského obchodu společnosti Alibaba meziročně klesne o 13,5 %, což znamená 6% pokles celkových čistých příjmů.Světlé bodyOstatní čínské společnosti, které oznámily výsledky za poslední čtvrtletí, vykreslily optimističtější obrázek.Baidu: Čínská technologická společnost Baidu zaznamenala jen mírný 1% čtvrtletní nárůst tržeb, což je nejhorší výsledek od roku 2020, kdy došlo ke dvěma čtvrtletím poklesu tržeb, jak ukázaly údaje společnosti Wind. Vyhledávací gigant v posledních letech expandoval do oblasti cloudových služeb a robotické osy.Zdroj: Reuters„Vidíme solidní pokrok v jeho různých iniciativách v oblasti umělé inteligence,“ napsali ve čtvrteční zprávě analytici Daiwa Capital Markets. Poznamenali, že tržby společnosti Baidu z cloudových služeb AI vzrostly v prvním čtvrtletí meziročně o 45 %, tedy rychleji než u srovnatelných společností.Dada: Společnost Dada, která se zabývá rozvozem potravin a jejíž většinovým vlastníkem je nyní společnost JD, vykázala v posledním čtvrtletí meziroční nárůst tržeb o 21 %, což je podle společnosti Wind nejlepší výsledek od třetího čtvrtletí roku 2021. Dada uvedla, že je jedním z podniků, kterým místní vláda schválila zachování provozu během výluk.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost vykázala více než trojnásobný nárůst GMV a dvojnásobný počet aktivních zákazníků za 12 měsíců do konce března ve srovnání se stejným obdobím před dvěma lety.Kuaishou: Aplikace pro krátká videa, živé vysílání a rozvíjející se elektronický obchod Kuaishou vykázala v posledním čtvrtletí 19% růst tržeb, což je nejpomalejší růst v historii, i když pouze do třetího čtvrtletí roku 2020, ukázal Wind.„Navzdory nedávné makro nejistotě způsobené COVID si myslíme, že úsilí Kuaishou zdola nahoru při získávání tržního podílu v reklamě a elektronickém obchodování a efektivní kontrola nákladů by mohly i nadále pomáhat Kuaishou překonávat fundamenty,“ napsal tento týden analytik UBS Felix Liu s týmem.Zdroj: Getty ImagesPodle analytiků je „působivé“, že Kuaishou dosáhla růstu počtu aktivních uživatelů a času stráveného na jednoho uživatele, přičemž použila menší než očekávané výdaje na prodej a marketing.