Šťastlivci, kteří před dvanácti lety investovali 1 000 dolarů do akcií Apple, by dnes měli hodnotu 18 400 dolarů. To je impozantní návratnost investice v jakémkoli časovém horizontu.
Dokáže však Apple zopakovat svůj minulý úspěch i v budoucnu? Podívejme se blíže na pravděpodobné příčiny předchozích výsledků společnosti Apple a zvažme, zda investoři, kteří dnes koupí akcie společnosti Apple, mohou očekávat podobně působivé výnosy.
iPhone je pro úspěch společnosti Apple zásadní
Dominantního postavení společnosti Apple v posledním desetiletí by nebylo možné dosáhnout bez ohromujícího úspěchu iPhonu. Podle jednoho z odhadů z roku 2019 prodal Apple za předchozích 10 let nejméně 1,4 miliardy iPhonů. V posledních dvou čtvrtletích dosáhly čisté tržby z prodeje iPhonů ohromující částky 122 miliard dolarů, což je více než 114 miliard dolarů ve stejném období loňského roku.
iPhone je středobodem ekosystému společnosti Apple, díky němuž se zákazníci vracejí pro novější verze podobných produktů. Ve dvou výše uvedených čtvrtletích činil prodej iPhonů 55 % celkového obratu společnosti Apple ve výši 221 miliard USD.

Popularita hodinek Apple Watch, sluchátek AirPods, služby Apple Music a dalších aplikací by nebyla možná bez obrovské základny zákazníků, kteří vlastní iPhone. Přesto Apple vytvořil několik produktů, které se dočkaly mnoha opakování. Tato prokázaná schopnost vyvíjet inovativní produkty podpořila výkonnost akcií společnosti Apple.
Investoři jsou přesvědčeni, že Apple prodá své stávající produkty za miliardy a že pravděpodobně vytvoří nové produkty, které mohou dosáhnout podobného, ne-li většího úspěchu. Jinak by tržní kapitalizace společnosti Apple nepřesáhla 2 biliony dolarů.
Prodej produktů má i přes svůj impozantní podíl na trhu tendenci být cyklický a rizikovější než prodej softwarových služeb. U služeb platí spotřebitelé za služby prostřednictvím pravidelných předplatných poplatků, což snižuje riziko společnosti a zajišťuje stálý tok příjmů. Společnost Apple v průběhu let vybudovala segment služeb tak, aby se stal významnou součástí jejího podnikání.

Ve druhém čtvrtletí končícím 26. března se Apple chlubil 825 miliony předplatitelů Apple Music, iCloudu a Apple TV+, což je o více než 165 milionů více než v loňském roce. Tento segment tvořil ve čtvrtletí, které skončilo v březnu, 20 % celkových tržeb společnosti Apple.
Další výhodou vzkvétajícího segmentu služeb je, že tyto jednotky často vytvářejí vyšší marže. Segment služeb společnosti Apple se může pochlubit hrubou marží 72,6 %, což je výrazně více než hrubá marže z produktového segmentu, která činí 36,4 %. Jak je vidět z níže uvedeného grafu, vyšší hrubá marže v oblasti služeb zvýšila celkovou hrubou marži společnosti Apple.
Investoři ocenili růst segmentu služeb díky jeho lukrativní 72,6% hrubé marži a opakujícímu se charakteru. To je výrazně vyšší než hrubá marže v produktovém segmentu, která činí 36,4 %. Vyšší hrubá marže v oblasti služeb zvedla celkovou hrubou marži společnosti Apple.

Dokáže Apple zopakovat svůj úspěch z předchozího desetiletí?
I když cena akcií společnosti Apple nemusí zopakovat velikost úspěchu, je pravděpodobné, že si udrží pozici jedné z nejdominantnějších technologických společností na světě. Lidé tráví na svých elektronických zařízeních stále více času a Apple si již získal důvěru miliard lidí. To by mohlo znamenat, že pokud nebo až Apple uvede na trh nový produkt, získá si významnější část populace, která jej alespoň vyzkouší.
Podle zpráv například Apple tajně pracuje na samořídícím elektromobilu. Pokud se tento produkt rozšíří mezi stávajícími fanoušky Applu, mohl by přinést obrovské zisky akcionářům. Samozřejmě je téměř nemožné předpovědět, jaké budou přesné výnosy společnosti Apple v příštím desetiletí, ale společnost se rozhodně jeví jako sázka na jistotu, která dnešním investorům časem přinese větší bohatství. V posledních týdnech se akcie společnosti Apple ocitly ve vleku širšího výprodeje na trhu, což však umožňuje dlouhodobým investorům získat akcie za nižší cenu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























