Společnost se specializuje na elektrická letadla s kolmým startem a přistáním (eVTOL). Očekáváme, že dříve či později se objeví lepší zkratka.
Je to pták, je to letadlo, je to… eVTOL?
Co je to vlastně eVTOL? Stejnou otázku položil Anderson Cooper tento víkend v pořadu 60 minut. eVTOL jsou v podstatě malá letadla poháněná bateriemi, která mohou vzlétat a přistávat vertikálně jako vrtulníky (a pravděpodobně budou využívat spoustu stávajících přistávacích ploch pro vrtulníky). ALIA-250 má dvě křídla podobná letadlu, ačkoli ne všechny eVTOL jsou stejné. Cooper přirovnal svou jízdu eVTOL k jízdě uvnitř obřího dronu.
Zdroj: Gettyimages
Optimisté věří, že eVTOL by mohly změnit leteckou dopravu na krátké vzdálenosti. Vlajkový model společnosti Beta pojme pět cestujících a pilota, unese až 1 400 kg nákladu a po necelé hodině nabíjení dokáže urazit vzdálenost 250 mil rychlostí 170 km/h. To znamená, že z Washingtonu do New Yorku se dostane za 80 minut. Start-up dosud získal téměř 800 milionů dolarů, včetně loňské série A podporované společností Amazon, a jeho cílem je získat certifikaci FAA do roku 2024. Získal již několik významných komerčních zakázek, většinou v oblasti nákladní dopravy:
UPS si objednala 10 strojů ALIA-250 s opcí na dalších 140 a vyhrazuje si právo na nákup nabíjecích stanic Beta. Přepravní společnost považuje eVTOL za prostředek ke zlepšení služeb na malých trzích a zároveň ke snížení emisí.
Blade, služba Uber-but-with-helicopters, zakoupila v loňském roce pět jednotek s opcí na dalších 20.
Biotechnologická společnost United Therapeutics, kterou založila ředitelka společnosti Beta Martine Rothblattová, plánuje letadlo používat k přepravě lidských orgánů mezi dárci a příjemci.
Zdroj: Gettyimages
Boarding v nejbližší době
Nejen elektrické kvazihelikoptéry se vznášejí na obloze. Tradiční letadla (s ocasem a křídly a potřebou vzletových a přistávacích drah) přijímají budoucnost poháněnou bateriemi. V úterý uzavřela společnost Eviation Aircraft se sídlem v Arlingtonu ve Virginii dohodu o prodeji 75 svých elektrických příměstských letadel – která mají devět míst a neprodukují žádné emise oxidu uhličitého. Pokud váš příští rychlý let bude na baterie, nebuďte šokováni.
Společnost se specializuje na elektrická letadla s kolmým startem a přistáním . Očekáváme, že dříve či později se objeví lepší zkratka.Je to pták, je to letadlo, je to… eVTOL?Co je to vlastně eVTOL? Stejnou otázku položil Anderson Cooper tento víkend v pořadu 60 minut. eVTOL jsou v podstatě malá letadla poháněná bateriemi, která mohou vzlétat a přistávat vertikálně jako vrtulníky . ALIA-250 má dvě křídla podobná letadlu, ačkoli ne všechny eVTOL jsou stejné. Cooper přirovnal svou jízdu eVTOL k jízdě uvnitř obřího dronu.Zdroj: GettyimagesOptimisté věří, že eVTOL by mohly změnit leteckou dopravu na krátké vzdálenosti. Vlajkový model společnosti Beta pojme pět cestujících a pilota, unese až 1 400 kg nákladu a po necelé hodině nabíjení dokáže urazit vzdálenost 250 mil rychlostí 170 km/h. To znamená, že z Washingtonu do New Yorku se dostane za 80 minut. Start-up dosud získal téměř 800 milionů dolarů, včetně loňské série A podporované společností Amazon, a jeho cílem je získat certifikaci FAA do roku 2024. Získal již několik významných komerčních zakázek, většinou v oblasti nákladní dopravy:UPS si objednala 10 strojů ALIA-250 s opcí na dalších 140 a vyhrazuje si právo na nákup nabíjecích stanic Beta. Přepravní společnost považuje eVTOL za prostředek ke zlepšení služeb na malých trzích a zároveň ke snížení emisí.Blade, služba Uber-but-with-helicopters, zakoupila v loňském roce pět jednotek s opcí na dalších 20.Biotechnologická společnost United Therapeutics, kterou založila ředitelka společnosti Beta Martine Rothblattová, plánuje letadlo používat k přepravě lidských orgánů mezi dárci a příjemci.Zdroj: GettyimagesBoarding v nejbližší době Nejen elektrické kvazihelikoptéry se vznášejí na obloze. Tradiční letadla přijímají budoucnost poháněnou bateriemi. V úterý uzavřela společnost Eviation Aircraft se sídlem v Arlingtonu ve Virginii dohodu o prodeji 75 svých elektrických příměstských letadel – která mají devět míst a neprodukují žádné emise oxidu uhličitého. Pokud váš příští rychlý let bude na baterie, nebuďte šokováni.Chcete využít této příležitosti?