Cestovní boom podporuje prodej kufrů, cigaret a kosmetiky
Vzhledem k tomu, že stále více lidí znovu cestuje a plánuje dovolenou, těží maloobchodníci a společnosti vyrábějící spotřební zboží, včetně amerického diskontního řetězce Target a výrobce kosmetiky Coty (NYSE:COTY), z nárůstu prodeje zavazadel a zvýšených výdajů na letištích.
Bezcelní obchody a výrobci předmětů souvisejících s cestováním, jako jsou kufry, zaznamenali během výluk v rámci COVID-19 po celém světě pokles tržeb, ale obchody související s cestováním se opět rozjíždějí. Společnost United Airlines minulý měsíc předpověděla nejvyšší čtvrtletní tržby ve své historii.
Společnost Target Corp (NYSE:TGT) v úterý před zveřejněním čtvrtletních výsledků uvedla, že prodej zavazadel v prvním čtvrtletí roku 2022 vzrostl o polovinu.
„Nyní vidíme, že hosté, kteří si loni možná kupovali televizory, se letos dívají na zavazadla, protože se chystají poprvé cestovat,“ řekl novinářům výkonný ředitel společnosti Target Brian Cornell.
Společnost Samsonite International S.A., která vyrábí také zavazadla pod značkami Tumi a American Tourister, minulý týden uvedla, že její čtvrtletní tržby vzrostly o 75 % oproti předchozímu roku.
Zdroj: Unsplash
Tyto firemní anekdoty se shodují s náznaky návratu spotřeby amerických domácností zpět ke službám po dvou letech nadměrných výdajů za velké zboží, zatímco lidé byli z velké části zavření doma.
Poslední dostupné údaje ministerstva obchodu za březen ukázaly, že podíl celkových výdajů na rekreaci, ubytování a stravování se vyšplhal na pandemické maximum 10,33 %. To je více než 6 % na počátku zdravotní krize.
Vyšší počet cestujících procházejících letišti také zvyšuje vyhlídky na zboží prodávané v tamních obchodech, jako jsou parfémy, značková kosmetika a alkohol.
Švýcarský maloobchodní prodejce bezcelních výrobků Dufry AG (OTC:DUFRY) ve čtvrtek uvedl, že jeho tržby se v prvním čtvrtletí více než zdvojnásobily díky oživení cestování v Evropě. Společnost Dufry, která provozuje přibližně 2 200 obchodů na letištích, výletních lodích, v námořních přístavech a na dalších turistických místech po celém světě, uvedla, že zaznamenala obzvláště silné oživení v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky, kde se její tržby oproti předchozímu roku více než ztrojnásobily.
Ve Spojených státech je počet cestujících na kontrolních stanovištích TSA za posledních sedm dní v průměru o 36,33 % vyšší než ve stejném období roku 2021.
Zdroj: News18
„Lidé dnes nakupují vůně globálně více než kdykoli předtím. Všechny úrovně jsou vyšší než v letech 2020-2019,“ uvedla na začátku tohoto měsíce generální ředitelka společnosti Coty Inc Sue Nabi a dodala, že globální kosmetická společnost očekává, že tato dynamika bude pokračovat.
Tabákové společnosti Imperial Brands (OTC:IMBBY) a Philip Morris International (NYSE:PM) uvedly, že rovněž začínají zaznamenávat oživení prodeje v bezcelních obchodech na letištích po celém světě, včetně Evropy a Blízkého východu.
Bezcelní obchody a výrobci předmětů souvisejících s cestováním, jako jsou kufry, zaznamenali během výluk v rámci COVID-19 po celém světě pokles tržeb, ale obchody související s cestováním se opět rozjíždějí. Společnost United Airlines minulý měsíc předpověděla nejvyšší čtvrtletní tržby ve své historii.Společnost Target Corp v úterý před zveřejněním čtvrtletních výsledků uvedla, že prodej zavazadel v prvním čtvrtletí roku 2022 vzrostl o polovinu.„Nyní vidíme, že hosté, kteří si loni možná kupovali televizory, se letos dívají na zavazadla, protože se chystají poprvé cestovat,“ řekl novinářům výkonný ředitel společnosti Target Brian Cornell.Společnost Samsonite International S.A., která vyrábí také zavazadla pod značkami Tumi a American Tourister, minulý týden uvedla, že její čtvrtletní tržby vzrostly o 75 % oproti předchozímu roku.Zdroj: UnsplashTyto firemní anekdoty se shodují s náznaky návratu spotřeby amerických domácností zpět ke službám po dvou letech nadměrných výdajů za velké zboží, zatímco lidé byli z velké části zavření doma.Poslední dostupné údaje ministerstva obchodu za březen ukázaly, že podíl celkových výdajů na rekreaci, ubytování a stravování se vyšplhal na pandemické maximum 10,33 %. To je více než 6 % na počátku zdravotní krize.Chcete využít této příležitosti?Vyšší počet cestujících procházejících letišti také zvyšuje vyhlídky na zboží prodávané v tamních obchodech, jako jsou parfémy, značková kosmetika a alkohol.Švýcarský maloobchodní prodejce bezcelních výrobků Dufry AG ve čtvrtek uvedl, že jeho tržby se v prvním čtvrtletí více než zdvojnásobily díky oživení cestování v Evropě. Společnost Dufry, která provozuje přibližně 2 200 obchodů na letištích, výletních lodích, v námořních přístavech a na dalších turistických místech po celém světě, uvedla, že zaznamenala obzvláště silné oživení v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky, kde se její tržby oproti předchozímu roku více než ztrojnásobily.Ve Spojených státech je počet cestujících na kontrolních stanovištích TSA za posledních sedm dní v průměru o 36,33 % vyšší než ve stejném období roku 2021.Zdroj: News18„Lidé dnes nakupují vůně globálně více než kdykoli předtím. Všechny úrovně jsou vyšší než v letech 2020-2019,“ uvedla na začátku tohoto měsíce generální ředitelka společnosti Coty Inc Sue Nabi a dodala, že globální kosmetická společnost očekává, že tato dynamika bude pokračovat.Tabákové společnosti Imperial Brands a Philip Morris International uvedly, že rovněž začínají zaznamenávat oživení prodeje v bezcelních obchodech na letištích po celém světě, včetně Evropy a Blízkého východu.
Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...