Cílem bylo nejen etablovat se na britském trhu spotřebitelského bankovnictví, ale také vyzkoušet model digitálního bankovnictví, který by mohl být rozšířen do dalších zemí, protože JPMorgan Chase expanduje na mezinárodní úrovni. Zatím se zdá, že ačkoli je ještě brzy, společnost JPMorgan Chase dělá ve Velké Británii dobré pokroky, pojďme se na ně podívat.
Vstup do Velké Británie
Proniknout do spotřebitelského bankovnictví na nových mezinárodních trzích není snadné ani pro tak velkou banku, jako je JPMorgan Chase. Na nových trzích jsou již zavedené značky a proniknutí na ně obvykle vyžaduje značné investice, jako je nákup nebo výstavba bankovních poboček, firemních kanceláří a datových center. JPMorgan se rozhodla v Británii spustit v podstatě vlastní digitální challenger, protože fintech je dnes na vzestupu a kamenné bankovnictví je méně výhodné. JPMorgan navíc věřila, že digitální banka bude méně nákladnou cestou, se kterou lze pružněji experimentovat. Zatím se zdá, že banka má dobře našlápnuto.

Na nedávném dni pro investory banka JPMorgan Chase oznámila, že má 500 000 zákazníků, kteří jí za osm měsíců přinesli vklady ve výši zhruba 10 miliard dolarů a provedli přibližně 20 milionů karetních a platebních transakcí. Ale možná nejpůsobivější je, že JPMorgan tvrdí, že rok po spuštění nashromáždila dvakrát více neúročených vkladů než digitální challengerové banky ve Velké Británii. Neúročené vklady jsou ty, ze kterých banka nemusí platit úroky a které jsou v prostředí rostoucích sazeb považovány za lepivější než ostatní vklady, což z nich činí nejlepší druh vkladů, které banka může mít.
Kromě toho banka považuje zhruba 30 % svých zákazníků za vysoce angažované ve vztahu ke svým produktům. Sanoke Viswanathan, vedoucí mezinárodního spotřebitelského bankovnictví banky, uvedl, že zákazníci používají debetní karty JPMorgan několikrát denně a provádějí platební transakce na své účty a z nich několikrát týdně – to vše svědčí o primárním bankovním vztahu. JPMorgan Chase plánuje do své britské digitální banky přidat další úvěrové a investiční produkty.

Přestože digitální banka nepomůže hospodářskému výsledku hned, vedení očekává, že v příštích pěti až šesti letech bude provoz rentabilní. Banka očekává, že během několika příštích let bude mít roční ztrátu přibližně 450 milionů dolarů.
Zdá se však, že cloudová platforma, na které JPMorgan digitální banku postavil, je poměrně efektivní, protože zhruba 70 % nákladů je z velké části fixních. Platforma také dokáže podporovat více produktů a škálovat na miliony zákazníků s nízkými mezními náklady. Viswanathan uvedl, že banka může platformu využít ke vstupu do nových zemí bez příliš velkých dodatečných investic.
Zdá se, že banka JPMorgan již uvažuje o budoucí expanzi do zahraničí, když koupila britskou platformu pro digitální správu majetku Nutmeg, která podle ní bude hrát cennou roli ve Velké Británii i mimo ni. JPMorgan Chase rovněž získala 40% podíl v brazilské digitální bance C6 Bank, která má více než 16 milionů zákazníků na obrovském oslovitelném bankovním trhu.

Solidní začátek
Jak řekl Viswanathan, „je příliš brzy na to, abychom mohli vyhlásit vítězství“, ale digitální experiment britské pobočky JPMorgan vypadá, že je na dobrém začátku, když se zamyslíme nad trendy u neúročených vkladů a vysoce angažovaných zákazníků. Zdá se také, že banka investovala do vynikající digitální platformy, kterou lze efektivně škálovat. Samozřejmě bude trvat ještě několik let, než britská digitální banka přispěje k výsledku hospodaření, a investory nepotěší, pokud banka nedosáhne svých cílů, ale jediné, co lze v tuto chvíli dělat, je nadále pozorně sledovat pokrok a doufat, že se udrží na správné cestě.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky