Dostanou se pod velení excentrického miliardáře, který má zálibu ve vysílání lodí do konfliktních vod. Co by se mohlo pokazit?
John Fredriksen, který začínal svou kariéru jako poslíček u jedné přepravní společnosti v Oslu, se vzdal norského občanství a získal pas Kypru, známého daňového ráje, a své podniky řídí z Londýna (kde miliardáři rádi parkují majetek). Fredriksen poprvé koupil tankery v sedmdesátých letech a v osmdesátých letech udělal ze své firmy Frontline průmyslovou velmoc tím, že během íránsko-irácké války nutil své posádky riskovat život a zdraví v Perském zálivu a vydělávat na vysokých cenách ropy, když se mnoho jiných společností neodvážilo vyplout. Fredriksenova společnost má nyní hodnotu 12 miliard dolarů.
Zdroj: Unsplash
Společnost Frontline se dohodla na fúzi s konkurenční společností Euronav, kterou Fredriksen obdivuje natolik, že v ní loni koupil 9,8% podíl, a to v hodnotě 4,2 miliardy dolarů. Nová společnost si ponechá jméno Frontline.
Pokud by nová skupina dostala zelenou od regulačních orgánů, stala by se vlastníkem 69 velmi velkých ropných lodí, což je označení pro lodě, které pojmou 2 miliony barelů ropy, a 57 Suezmaxů, které pojmou 1 milion barelů. Nová společnost Frontline by ovládala 10 % světové flotily tankerů na přepravu ropy.
Navzdory varování NATO, že během ruského obléhání Ukrajiny nemohou žádné námořní lodě poskytnout ochranu v Černém moři, připlula minulý měsíc loď Frontline do ruského přístavu Novorossijsk, aby vyzvedla vysoce výbušnou směs používanou v ropných rafineriích. Společnost minulý měsíc uvedla, že ačkoli je to nepravděpodobné, „nevylučuje“ přepravu ruské ropy.
Díky velké poptávce po fyzickém zboží během pandemie (počítačové obrazovky, venkovní nábytek atd.) zaznamenaly během pandemie nárůst prakticky všechny aspekty přepravního průmyslu. Tedy kromě přepravců ropy, kteří během výlukových opatření trpěli globálním útlumem poptávky po pohonných hmotách. Společnost Euronav loni prodělala 338 milionů dolarů, což představuje obrat oproti zisku 473 milionů dolarů o rok dříve. Společnost Frontline v roce 2021 prodělala 11 milionů dolarů.
Fredriksen je dlouholetým zastáncem konsolidace v roztříštěném odvětví přepravy ropy, ale není to žádný Ichiro Suzuki. V posledních letech se společnost Frontline neúspěšně pokoušela o transakce s americkými přepravci Overseas Shipholding, DHT Holdings, General Maritime a Gener8 Maritime a norským konkurentem Double Hull Tankers.
Dostanou se pod velení excentrického miliardáře, který má zálibu ve vysílání lodí do konfliktních vod. Co by se mohlo pokazit?John Fredriksen, který začínal svou kariéru jako poslíček u jedné přepravní společnosti v Oslu, se vzdal norského občanství a získal pas Kypru, známého daňového ráje, a své podniky řídí z Londýna . Fredriksen poprvé koupil tankery v sedmdesátých letech a v osmdesátých letech udělal ze své firmy Frontline průmyslovou velmoc tím, že během íránsko-irácké války nutil své posádky riskovat život a zdraví v Perském zálivu a vydělávat na vysokých cenách ropy, když se mnoho jiných společností neodvážilo vyplout. Fredriksenova společnost má nyní hodnotu 12 miliard dolarů.Zdroj: UnsplashSpolečnost Frontline se dohodla na fúzi s konkurenční společností Euronav, kterou Fredriksen obdivuje natolik, že v ní loni koupil 9,8% podíl, a to v hodnotě 4,2 miliardy dolarů. Nová společnost si ponechá jméno Frontline.Pokud by nová skupina dostala zelenou od regulačních orgánů, stala by se vlastníkem 69 velmi velkých ropných lodí, což je označení pro lodě, které pojmou 2 miliony barelů ropy, a 57 Suezmaxů, které pojmou 1 milion barelů. Nová společnost Frontline by ovládala 10 % světové flotily tankerů na přepravu ropy.Navzdory varování NATO, že během ruského obléhání Ukrajiny nemohou žádné námořní lodě poskytnout ochranu v Černém moři, připlula minulý měsíc loď Frontline do ruského přístavu Novorossijsk, aby vyzvedla vysoce výbušnou směs používanou v ropných rafineriích. Společnost minulý měsíc uvedla, že ačkoli je to nepravděpodobné, „nevylučuje“ přepravu ruské ropy.Zdroj: UnsplashTěžký byznysChcete využít této příležitosti?Díky velké poptávce po fyzickém zboží během pandemie zaznamenaly během pandemie nárůst prakticky všechny aspekty přepravního průmyslu. Tedy kromě přepravců ropy, kteří během výlukových opatření trpěli globálním útlumem poptávky po pohonných hmotách. Společnost Euronav loni prodělala 338 milionů dolarů, což představuje obrat oproti zisku 473 milionů dolarů o rok dříve. Společnost Frontline v roce 2021 prodělala 11 milionů dolarů.Fredriksen je dlouholetým zastáncem konsolidace v roztříštěném odvětví přepravy ropy, ale není to žádný Ichiro Suzuki. V posledních letech se společnost Frontline neúspěšně pokoušela o transakce s americkými přepravci Overseas Shipholding, DHT Holdings, General Maritime a Gener8 Maritime a norským konkurentem Double Hull Tankers.