Belgická developerská společnost Ion hledala udržitelné alternativy vytápění pro novou obytnou čtvrť ve městě Veurne, když obdržela návrh z překvapivého zdroje: PepsiCo. Tento potravinářský a nápojový gigant navrhl spolupráci mezi obcí a nedalekou továrnou na bramborové lupínky, kterou provozuje dceřiná společnost Lay’s. Výpary z vaření až 20 tun brambor za hodinu by mohly ohřívat vodní okruh, nahradit zemní plyn ekologicky účinnějším procesem a zároveň poskytnout společnosti PepsiCo cennou uhlíkovou kompenzaci.
Projekt – vítěz kategorie Evropa, Blízký východ a Afrika v soutěži Fast Company 2022 World Changing Ideas Awards – je výsledkem společného úsilí společnosti PepsiCo, obce Veurne a belgických společností Noven, která technologii navrhla, a Fluvius, která v oblasti provozuje rozvodnou síť. Technologie bude dodávat teplo v radiátorech a vodu z kohoutku do prvních domácností někdy v první polovině roku 2022 a po dokončení projektu v příštích 10 letech dosáhne počtu 500 domácností.
Tento podnik pomůže společnosti PepsiCo splnit její cíle snížit do roku 2030 emise oxidu uhličitého o více než 40 % (oproti výchozímu roku 2015) a dosáhnout nulových čistých emisí do roku 2040, „ale také nám pomůže vracet peníze místním komunitám, kde působíme,“ říká Wim Destoop, viceprezident a generální ředitel společnosti PepsiCo pro severozápadní Evropu. Systém sice začal jako vhodný průsečík potřeb v jedné oblasti, ale při správných podmínkách a zainteresovaných stranách by se podle Destoopa dal tento proces zopakovat i jinde.
Belgická developerská společnost Ion hledala udržitelné alternativy vytápění pro novou obytnou čtvrť ve městě Veurne, když obdržela návrh z překvapivého zdroje: PepsiCo. Tento potravinářský a nápojový gigant navrhl spolupráci mezi obcí a nedalekou továrnou na bramborové lupínky, kterou provozuje dceřiná společnost Lay’s. Výpary z vaření až 20 tun brambor za hodinu by mohly ohřívat vodní okruh, nahradit zemní plyn ekologicky účinnějším procesem a zároveň poskytnout společnosti PepsiCo cennou uhlíkovou kompenzaci.Projekt – vítěz kategorie Evropa, Blízký východ a Afrika v soutěži Fast Company 2022 World Changing Ideas Awards – je výsledkem společného úsilí společnosti PepsiCo, obce Veurne a belgických společností Noven, která technologii navrhla, a Fluvius, která v oblasti provozuje rozvodnou síť. Technologie bude dodávat teplo v radiátorech a vodu z kohoutku do prvních domácností někdy v první polovině roku 2022 a po dokončení projektu v příštích 10 letech dosáhne počtu 500 domácností.Tento podnik pomůže společnosti PepsiCo splnit její cíle snížit do roku 2030 emise oxidu uhličitého o více než 40 % a dosáhnout nulových čistých emisí do roku 2040, „ale také nám pomůže vracet peníze místním komunitám, kde působíme,“ říká Wim Destoop, viceprezident a generální ředitel společnosti PepsiCo pro severozápadní Evropu. Systém sice začal jako vhodný průsečík potřeb v jedné oblasti, ale při správných podmínkách a zainteresovaných stranách by se podle Destoopa dal tento proces zopakovat i jinde.