Manažer fondu má rád tuto automobilku – a není to Tesla
Tesla je sice oblíbeným investorem do elektromobilů, ale manažer fondu Jordan Cvetanovski má jiný způsob, jak si v tomto rychle rostoucím odvětví zahrát.
Texaský gigant v oblasti elektromobilů těží ze svého brzkého prvenství, přičemž cena akcií v loňském roce vzrostla o zhruba 45 % – což společnost před letošním propadem trhu poslalo do exkluzivního klubu s tržní kapitalizací 1 bilion dolarů.
Pro jistotu je třeba dodat, že ocenění společnosti Tesla v letošním roce utrpělo značnou ztrátu, když cena jejích akcií v rámci širšího poklesu klesla o 30 %. Podle společnosti FactSet má však polovina analytiků, kteří se touto akcií zabývají, stále nákupní hodnocení společnosti Tesla.
Cvetanovski, který je investičním ředitelem a portfolio manažerem společnosti Pella Funds Management, se zatím do akcií nehrne – navzdory tomu, že cena akcií Tesly klesla o téměř 40 % z květnového 52týdenního maxima. 17.
„Je to jedna z těch akcií, které v této fázi trochu rozdělují prostor, a nechci říkat, že patřím do určitého tábora. To, na co se nakonec zaměřuji, je ocenění,“ řekl Cvetanovski v rozhovoru pro CNBC Pro Talks.
Zdroj: Gettyimages
Ať už ho milujete, nebo nenávidíte, Elon Musk sehrál klíčovou roli v narušení automobilového průmyslu poháněného fosilními palivy, přičemž tradiční výrobci automobilů nyní intenzivně investují do výroby elektromobilů, aby dohnali vedoucí postavení společnosti Tesla.
„V době, kdy Tesla byla společností s obratem 50 miliard dolarů, všichni pochybovali. Všichni výrobci automobilů si mysleli, že se to nestane, a teď se hrnou do elektromobilů. Ať už tedy nyní říkáme o Tesle jako o akciích cokoli, neznamená to, že nedosáhla úžasných věcí a že neinovovala a nedělala vynikající věci,“ řekl Cvetanovski.
„Po tom všem, co jsme řekli, musíme prostě přemýšlet o investování. Nemůžeme investovat příliš srdcem. Musíme to spojit s nějakou disciplínou a pro nás je velmi důležité zhodnocení,“ dodal.
Alternativní výběr Cvetanovski poznamenal, že německá automobilka BMW v současnosti vyrábí přibližně 2,5 milionu vozidel ročně a její hodnota se pohybuje kolem 50 miliard dolarů.
Naproti tomu společnost Tesla v současnosti vyrábí asi 1 milion vozidel ročně, ale její tržní kapitalizace dosahuje téměř 1 bilionu USD, dodal.
„BMW – celou společnost, celou její historii, veškerý výrobní pokrok a schopnosti můžete koupit za přibližně 50 miliard dolarů….. Za 1 bilion dolarů si mohu koupit 20 společností BMW,“ řekl Cvetanovski.
Zdroj: BMW
Právě minulý měsíc BMW představilo svůj nejnovější elektromobil – i7 – bateriový nástupce nejdražšího a nejluxusnějšího sedanu této značky řady 7. Do stáje elektromobilů BMW patří také modely i3 a i4, jejichž uvedení na trh však brzdí problémy s dodavatelským řetězcem.
Cílem automobilky je mít do roku 2025 na silnicích dva miliony elektromobilů a odhaduje, že do roku 2030 budou polovinu jejích prodejů tvořit elektromobily.
Tesla nemá dominantní postavení Cvetanovski sice uznal, že Tesla má oproti BMW agresivnější výrobní cíl, ale zároveň vyjádřil pochybnosti o schopnosti Tesly udržet si současný podíl na trhu.
Domnívá se, že elektromobil je sice složitý systém, ale v konečném důsledku má ve srovnání se spalovacím motorem „mnohem méně“ pohyblivých částí. Dodal, že ani software Tesly není na takové úrovni, aby společnost měla „desetiletý náskok“.
„Prostě nevidím, že by Tesla byla tak dominantní, ale to je jen náš pohled. A abyste si nyní koupili Teslu, musíte opravdu věřit, že je dominantní,“ řekl Cvetanovski.
Texaský gigant v oblasti elektromobilů těží ze svého brzkého prvenství, přičemž cena akcií v loňském roce vzrostla o zhruba 45 % – což společnost před letošním propadem trhu poslalo do exkluzivního klubu s tržní kapitalizací 1 bilion dolarů.Pro jistotu je třeba dodat, že ocenění společnosti Tesla v letošním roce utrpělo značnou ztrátu, když cena jejích akcií v rámci širšího poklesu klesla o 30 %. Podle společnosti FactSet má však polovina analytiků, kteří se touto akcií zabývají, stále nákupní hodnocení společnosti Tesla.Cvetanovski, který je investičním ředitelem a portfolio manažerem společnosti Pella Funds Management, se zatím do akcií nehrne – navzdory tomu, že cena akcií Tesly klesla o téměř 40 % z květnového 52týdenního maxima. 17.„Je to jedna z těch akcií, které v této fázi trochu rozdělují prostor, a nechci říkat, že patřím do určitého tábora. To, na co se nakonec zaměřuji, je ocenění,“ řekl Cvetanovski v rozhovoru pro CNBC Pro Talks.Zdroj: GettyimagesAť už ho milujete, nebo nenávidíte, Elon Musk sehrál klíčovou roli v narušení automobilového průmyslu poháněného fosilními palivy, přičemž tradiční výrobci automobilů nyní intenzivně investují do výroby elektromobilů, aby dohnali vedoucí postavení společnosti Tesla.„V době, kdy Tesla byla společností s obratem 50 miliard dolarů, všichni pochybovali. Všichni výrobci automobilů si mysleli, že se to nestane, a teď se hrnou do elektromobilů. Ať už tedy nyní říkáme o Tesle jako o akciích cokoli, neznamená to, že nedosáhla úžasných věcí a že neinovovala a nedělala vynikající věci,“ řekl Cvetanovski.Chcete využít této příležitosti?„Po tom všem, co jsme řekli, musíme prostě přemýšlet o investování. Nemůžeme investovat příliš srdcem. Musíme to spojit s nějakou disciplínou a pro nás je velmi důležité zhodnocení,“ dodal.Alternativní výběrCvetanovski poznamenal, že německá automobilka BMW v současnosti vyrábí přibližně 2,5 milionu vozidel ročně a její hodnota se pohybuje kolem 50 miliard dolarů.Naproti tomu společnost Tesla v současnosti vyrábí asi 1 milion vozidel ročně, ale její tržní kapitalizace dosahuje téměř 1 bilionu USD, dodal.„BMW – celou společnost, celou její historii, veškerý výrobní pokrok a schopnosti můžete koupit za přibližně 50 miliard dolarů….. Za 1 bilion dolarů si mohu koupit 20 společností BMW,“ řekl Cvetanovski.Zdroj: BMWPrávě minulý měsíc BMW představilo svůj nejnovější elektromobil – i7 – bateriový nástupce nejdražšího a nejluxusnějšího sedanu této značky řady 7. Do stáje elektromobilů BMW patří také modely i3 a i4, jejichž uvedení na trh však brzdí problémy s dodavatelským řetězcem.Cílem automobilky je mít do roku 2025 na silnicích dva miliony elektromobilů a odhaduje, že do roku 2030 budou polovinu jejích prodejů tvořit elektromobily.Tesla nemá dominantní postaveníCvetanovski sice uznal, že Tesla má oproti BMW agresivnější výrobní cíl, ale zároveň vyjádřil pochybnosti o schopnosti Tesly udržet si současný podíl na trhu.Domnívá se, že elektromobil je sice složitý systém, ale v konečném důsledku má ve srovnání se spalovacím motorem „mnohem méně“ pohyblivých částí. Dodal, že ani software Tesly není na takové úrovni, aby společnost měla „desetiletý náskok“.„Prostě nevidím, že by Tesla byla tak dominantní, ale to je jen náš pohled. A abyste si nyní koupili Teslu, musíte opravdu věřit, že je dominantní,“ řekl Cvetanovski.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...