Tato zkratka, která je kvůli změnám názvů společností poněkud zastaralá, označuje pět společností: Meta, Amazon ( AMZN -0,26 % ), Apple, Netflix a Alphabet.
Těmto společnostem se dostalo velké pozornosti, protože zaznamenaly rychlý růst příjmů a zisků a ceny jejich akcií v uplynulém desetiletí značně vzrostly.
I když se těmto společnostem v minulosti dařilo, je důležité zaměřit se na budoucnost a zjistit, zda to bude pokračovat. Jak se blíží první polovina roku 2022, zdá se, že Amazon je připraven akcionáře bohatě odměnit.
Dominující data
Dominantní podíl na trhu má cloudová výpočetní služba Amazon Web Services (AWS) s 32 %. Ještě lepší je, že konkurence zůstává omezená díky vysokým bariérám vstupu na trh v důsledku potřeby drahých serverů. Dalšími významnými společnostmi v této oblasti jsou Azure společnosti Microsoft (21% podíl) a Alphabet (9% podíl).
Zdroj: Shutterstock
V loňském roce vzrostly tržby společnosti AWS o více než 37 % na 62,2 miliardy dolarů. Je to také podnikání s vysokou marží. V roce 2021 činila její provozní marže 29,8 %, což je výrazně nad typickým jednociferným procentem, které generují její severoamerické a mezinárodní operace.
Jedná se o rychle se rozvíjející podnik. Je to proto, že organizace stále vyhledávají data s využitím. Společnost AWS si proto vytvořila dobrou pozici pro další růst tržeb a generování zisků po dlouhou dobu.
K dispozici je také úctyhodný a oblíbený internetový maloobchod společnosti Amazon. Jen ve Spojených státech vzrostly maloobchodní tržby z elektronického obchodu ve čtvrtém čtvrtletí oproti předchozímu roku o 9,4 % na 218,5 miliardy dolarů. To představovalo přibližně 12,9 % celkových tržeb, což je méně než 13,6 % v předchozím roce, ale toto číslo bylo zvýšeno fyzickými provozovnami, které byly nuceny zavřít kvůli pandemii.
Tento podíl bude s rostoucím pohodlím lidí v oblasti technologií narůstat. Například v Číně podle společnosti eMarketer představuje elektronický obchod přibližně 46 % tržeb.
Zdroj: Reuters
Tržby severoamerické divize za rok 2021 vzrostly o 18,4 % na 279,8 miliardy dolarů. Mezitím tržby mezinárodní divize vzrostly o 22,4 % na 127,8 miliardy dolarů. V obou podnicích došlo k poklesu zisku, v případě divize International ke zvratu do ztráty.
Vedení společnosti očekává, že provozní výnosy v prvním čtvrtletí klesnou z 8,9 miliardy USD na 4 až 7 miliard USD (bez vlivu změny účetnictví). Existují však důvody k optimismu.
Stejně jako mnoho jiných maloobchodníků se i Amazon potýká s vyššími náklady a problémy v dodavatelském řetězci. Podnikl kroky k jejich vyrovnání, včetně zvýšení ceny oblíbeného předplatného Prime. Nyní stojí 139 dolarů ročně namísto 119 dolarů.
To by však nemělo ovlivnit růst počtu předplatitelů. Služba poskytuje rychlé doručení bez dalších poplatků za dopravu. Prime má také streamovací službu a nedávno koupila společnost MGM, aby posílila obsah.
Zdroj: Aboutamazon.eu
Během čekání na překonání těchto překážek v maloobchodě navíc Amazon vybudoval působivý reklamní byznys. Ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly příjmy z reklamy o 33 % na 9,7 miliardy dolarů.
Akcie Amazonu od začátku roku 2022 klesly přibližně o 10 %, což je horší než 7% pokles indexu S&P 500. Obchodují se však za poměr ceny k zisku (P/E) 46,25, což je mnohem méně než v minulosti. Například před rokem se P/E pohyboval kolem 80.
Navíc si díky rychle rostoucímu byznysu AWS s vysokou marží a vznikajícím příjmům z reklamy můžete dovolit být trpěliví a čekat, až se zlepší výkonnost ostatních činností společnosti. Podle dosavadních výsledků společnosti Amazon nebudete muset čekat příliš dlouho.
Tato zkratka, která je kvůli změnám názvů společností poněkud zastaralá, označuje pět společností: Meta, Amazon , Apple, Netflix a Alphabet.Těmto společnostem se dostalo velké pozornosti, protože zaznamenaly rychlý růst příjmů a zisků a ceny jejich akcií v uplynulém desetiletí značně vzrostly.I když se těmto společnostem v minulosti dařilo, je důležité zaměřit se na budoucnost a zjistit, zda to bude pokračovat. Jak se blíží první polovina roku 2022, zdá se, že Amazon je připraven akcionáře bohatě odměnit.Dominující dataDominantní podíl na trhu má cloudová výpočetní služba Amazon Web Services s 32 %. Ještě lepší je, že konkurence zůstává omezená díky vysokým bariérám vstupu na trh v důsledku potřeby drahých serverů. Dalšími významnými společnostmi v této oblasti jsou Azure společnosti Microsoft a Alphabet .Zdroj: ShutterstockV loňském roce vzrostly tržby společnosti AWS o více než 37 % na 62,2 miliardy dolarů. Je to také podnikání s vysokou marží. V roce 2021 činila její provozní marže 29,8 %, což je výrazně nad typickým jednociferným procentem, které generují její severoamerické a mezinárodní operace.Jedná se o rychle se rozvíjející podnik. Je to proto, že organizace stále vyhledávají data s využitím. Společnost AWS si proto vytvořila dobrou pozici pro další růst tržeb a generování zisků po dlouhou dobu.Chcete využít této příležitosti?Online maloobchod par excellence !K dispozici je také úctyhodný a oblíbený internetový maloobchod společnosti Amazon. Jen ve Spojených státech vzrostly maloobchodní tržby z elektronického obchodu ve čtvrtém čtvrtletí oproti předchozímu roku o 9,4 % na 218,5 miliardy dolarů. To představovalo přibližně 12,9 % celkových tržeb, což je méně než 13,6 % v předchozím roce, ale toto číslo bylo zvýšeno fyzickými provozovnami, které byly nuceny zavřít kvůli pandemii.Tento podíl bude s rostoucím pohodlím lidí v oblasti technologií narůstat. Například v Číně podle společnosti eMarketer představuje elektronický obchod přibližně 46 % tržeb.Zdroj: ReutersTržby severoamerické divize za rok 2021 vzrostly o 18,4 % na 279,8 miliardy dolarů. Mezitím tržby mezinárodní divize vzrostly o 22,4 % na 127,8 miliardy dolarů. V obou podnicích došlo k poklesu zisku, v případě divize International ke zvratu do ztráty.Vedení společnosti očekává, že provozní výnosy v prvním čtvrtletí klesnou z 8,9 miliardy USD na 4 až 7 miliard USD . Existují však důvody k optimismu.Stejně jako mnoho jiných maloobchodníků se i Amazon potýká s vyššími náklady a problémy v dodavatelském řetězci. Podnikl kroky k jejich vyrovnání, včetně zvýšení ceny oblíbeného předplatného Prime. Nyní stojí 139 dolarů ročně namísto 119 dolarů.To by však nemělo ovlivnit růst počtu předplatitelů. Služba poskytuje rychlé doručení bez dalších poplatků za dopravu. Prime má také streamovací službu a nedávno koupila společnost MGM, aby posílila obsah.Zdroj: Aboutamazon.euBěhem čekání na překonání těchto překážek v maloobchodě navíc Amazon vybudoval působivý reklamní byznys. Ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly příjmy z reklamy o 33 % na 9,7 miliardy dolarů.Akcie Amazonu od začátku roku 2022 klesly přibližně o 10 %, což je horší než 7% pokles indexu S&P 500. Obchodují se však za poměr ceny k zisku 46,25, což je mnohem méně než v minulosti. Například před rokem se P/E pohyboval kolem 80.Navíc si díky rychle rostoucímu byznysu AWS s vysokou marží a vznikajícím příjmům z reklamy můžete dovolit být trpěliví a čekat, až se zlepší výkonnost ostatních činností společnosti. Podle dosavadních výsledků společnosti Amazon nebudete muset čekat příliš dlouho.