Konstrukce vozu Renault Scenic Vision zahrnuje vodíkový motor, elektromotor, baterii, palivový článek a vodíkovou nádrž. Nádrž o hmotnosti 2,5 kilogramu je umístěna v přední části vozidla a její naplnění podle Renaultu zabere přibližně pět minut.
Podle dokumentu zveřejněného ve čtvrtek, který koncept přibližuje, je baterie vozu Scenic Vision o kapacitě 40 kilowatthodin recyklovatelná a bude se vyrábět v závodě ve Francii do roku 2024.
Gilles Vidal, který je ředitelem designu ve společnosti Renault, v prohlášení uvedl, že koncept „předznamenává vnější design nového 100% elektrického modelu Scénic pro rok 2024“. Společnost uvedla, že elektricko-vodíkový pohon je „součástí dlouhodobější vize po roce 2030“.
Obecná představa spočívá v tom, že vodíkový palivový článek modelu Scenic Vision by pomohl prodloužit dojezd vozidla při delších jízdách. „V roce 2030 a později, až bude síť vodíkových stanic dostatečně rozsáhlá, budete moci ujet až 800 km [něco přes 497 mil] … bez zastávky na dobití baterie,“ uvedl Renault.

Vodík, který Mezinárodní energetická agentura popisuje jako „všestranný nosič energie“, má rozmanité využití a může být nasazen v celé řadě průmyslových odvětví.
Lze jej vyrábět řadou způsobů. Jednou z metod je elektrolýza, při níž elektrický proud štěpí vodu na kyslík a vodík.
Pokud elektrická energie použitá v tomto procesu pochází z obnovitelného zdroje, jako je vítr nebo slunce, pak jej někteří nazývají zeleným nebo obnovitelným vodíkem.
Předpokládá se, že hybridní vozidlo Renault bude využívat zelený vodík, ačkoli v současné době je naprostá většina výroby vodíku založena na fosilních palivech.
Elektrovodíkový koncept společnosti Renault ilustruje, jak automobilky hledají způsoby, jak vyvinout nabídky s nízkými a nulovými emisemi, které by mohly konkurovat nabídce benzinových a naftových vozidel.
„V současné době se zkoumá několik systémů, které by doplnily elektromotory a řešily požadavky spojené s jízdou na dlouhé vzdálenosti,“ uvedl Renault. „Vodíková technologie je jednou z možností, jak učinit elektromobily pohodlnějšími.“
V oblasti vodíkové mobility již skupina Renault založila společný podnik se společností Plug Power s názvem Hyvia. Ten se mimo jiné zaměřuje na vodíkové palivové články v lehkých užitkových vozidlech a na zavádění vodíkových dobíjecích zařízení.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky