RokuTV: Obchodní základy a budoucí vyhlídky této vyprodané akcie vypadají slibně
Roku ( ROKU -2,47 % ), přední streamovací platforma, před několika týdny oznámila, že prodlužuje své partnerství s technologickým gigantem Amazon ( AMZN -2,66 % ).
Víceleté partnerství umožní zákazníkům streamovat aplikace Amazon Prime a IMDb TV na jejich zařízeních Roku. Ačkoli tato zpráva zůstala poměrně bez povšimnutí, je významnější, než by se na první pohled mohlo zdát. Podívejme se na důvody.
Spolupráce nad konkurencí?
Roku se stal ústřední branou k moderní zábavě, která spojuje diváky s oblíbeným obsahem. Díky svému komplexnímu ekosystému televizorů Roku TV, streamovacích zařízení a operačního systému Roku je společnost průkopníkem pohodlného způsobu, jak uživatelé mohou shromažďovat a zpřístupňovat své oblíbené pořady a filmy od různých poskytovatelů obsahu, jako jsou Netflix, Disney a mnoho dalších.
Společnost Roku generuje většinu svých příjmů tím, že divákům zobrazuje reklamy. Kdykoli si divák prostřednictvím platformy Roku předplatí streamovací službu, jako je Netflix nebo Disney+, bere si také podíl z ceny, kterou uživatel zaplatí. Streamovací společnosti platí Roku také za prémiové umístění na domovské obrazovce.
Zdroj: Shutterstock
Společnost Roku si díky svému brzkému vstupu do odvětví vydobyla vedoucí postavení v oblasti streamování. V roce 2021 zůstal operační systém (OS) Roku jedničkou v prodeji chytrých televizorů v USA a představoval více než každý třetí prodaný chytrý televizor.
Není to však jediná společnost pro podobné služby. Fire TV Stick od Amazonu je velmi zdatným konkurentem a rychle se prosazuje. Podle společnosti Parks Associates ovládal Roku v roce 2021 36% podíl na americkém trhu; hned vedle něj byl Amazon s přibližně stejným podílem.
Proč se tedy takový gigant, jako je Amazon, který má prakticky neomezené zdroje, rozhodl pro spolupráci se svým konkurentem?
Rozhodnutí společnosti Amazon uzavřít s Roku víceleté partnerství v oblasti distribuce obsahu sice nepředstavuje úplný převrat, ale rozhodně je uznáním pevné a trvalé pozice Roku v tomto odvětví.
Na rozdíl od mnoha svých konkurentů, kteří pro streamování obsahu na televizi použili operační systémy mobilních telefonů nebo počítačů, společnost Roku vytvořila softwarovou platformu pro televizory od základu a věří, že její platforma je nejlepší v oboru.
Společnost Roku za poslední čtyři roky více než ztrojnásobila počet svých předplatitelů – na konci roku 2021 dosáhne více než 60 milionů domácností. Spotřebitelé také tráví více hodin sledováním obsahu na platformě Roku. Podle hodnocení společnosti vzrostl celkový počet hodin sledování na její platformě v roce 2021 meziročně o více než 25 % a výrazně překonal výsledky širšího odvětví.
Vzhledem k tomu, že stále více diváků tráví více času používáním Roku, je to pro výrobce televizorů, poskytovatele obsahu a inzerenty větší pobídka ke spolupráci s touto společností. Růst platformy a obsahu na ní dostupného zase přiláká ještě více uživatelů a povede k vyšším příjmům z reklamy pro Roku, což nakonec vytvoří pozitivní cyklus. Díky tomuto obchodnímu modelu vzrostl v loňském roce průměrný příjem Roku na uživatele o působivých 43 % na 41,03 USD.
Zdroj: Shutterstock
Společnost Amazon si uvědomuje, že Roku je stále silný
Diváci postupně opouštějí tradiční kabelovou televizi a přecházejí na streamování. Společně s diváky následují tento trend i firmy se svými reklamními rozpočty. Podle společnosti eMarketer se předpokládá, že příjmy z reklamy v segmentu připojené televize v USA se více než zdvojnásobí ze 14 miliard dolarů v roce 2021 na téměř 30 miliard dolarů v roce 2024. Společnost Roku má skvělou pozici, aby z tohoto trendu těžila.
Společnost rovněž investuje velké prostředky do rozšiřování zákaznické základny na svém hlavním americkém trhu i v mezinárodních zeměpisných oblastech. Mezinárodní trh se streamovacími přehrávači je stále velmi roztříštěný a podle společnosti Statista měl Roku pouze asi 6,4% podíl na celosvětovém trhu. Společnost má velkou příležitost rozšířit svůj úspěšný vzorec i mimo USA.
Zdroj: Unsplash
Akcie Roku se propadly o 80 % oproti svému historickému maximu. Ačkoli taková volatilita může vyvolávat obavy, její obchodní základy a budoucí vyhlídky zůstávají silné. Mnoho příznivců tohoto odvětví může zprávy o partnerství přehlédnout, ale bystří investoři je mohou chápat jako signál k nákupu akcií Roku za zvýhodněnou cenu.
Víceleté partnerství umožní zákazníkům streamovat aplikace Amazon Prime a IMDb TV na jejich zařízeních Roku. Ačkoli tato zpráva zůstala poměrně bez povšimnutí, je významnější, než by se na první pohled mohlo zdát. Podívejme se na důvody.Spolupráce nad konkurencí?Roku se stal ústřední branou k moderní zábavě, která spojuje diváky s oblíbeným obsahem. Díky svému komplexnímu ekosystému televizorů Roku TV, streamovacích zařízení a operačního systému Roku je společnost průkopníkem pohodlného způsobu, jak uživatelé mohou shromažďovat a zpřístupňovat své oblíbené pořady a filmy od různých poskytovatelů obsahu, jako jsou Netflix, Disney a mnoho dalších.Společnost Roku generuje většinu svých příjmů tím, že divákům zobrazuje reklamy. Kdykoli si divák prostřednictvím platformy Roku předplatí streamovací službu, jako je Netflix nebo Disney+, bere si také podíl z ceny, kterou uživatel zaplatí. Streamovací společnosti platí Roku také za prémiové umístění na domovské obrazovce.Zdroj: ShutterstockSpolečnost Roku si díky svému brzkému vstupu do odvětví vydobyla vedoucí postavení v oblasti streamování. V roce 2021 zůstal operační systém Roku jedničkou v prodeji chytrých televizorů v USA a představoval více než každý třetí prodaný chytrý televizor.Není to však jediná společnost pro podobné služby. Fire TV Stick od Amazonu je velmi zdatným konkurentem a rychle se prosazuje. Podle společnosti Parks Associates ovládal Roku v roce 2021 36% podíl na americkém trhu; hned vedle něj byl Amazon s přibližně stejným podílem.Proč se tedy takový gigant, jako je Amazon, který má prakticky neomezené zdroje, rozhodl pro spolupráci se svým konkurentem?Rozhodnutí společnosti Amazon uzavřít s Roku víceleté partnerství v oblasti distribuce obsahu sice nepředstavuje úplný převrat, ale rozhodně je uznáním pevné a trvalé pozice Roku v tomto odvětví.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: RokutvNa rozdíl od mnoha svých konkurentů, kteří pro streamování obsahu na televizi použili operační systémy mobilních telefonů nebo počítačů, společnost Roku vytvořila softwarovou platformu pro televizory od základu a věří, že její platforma je nejlepší v oboru.Společnost Roku za poslední čtyři roky více než ztrojnásobila počet svých předplatitelů – na konci roku 2021 dosáhne více než 60 milionů domácností. Spotřebitelé také tráví více hodin sledováním obsahu na platformě Roku. Podle hodnocení společnosti vzrostl celkový počet hodin sledování na její platformě v roce 2021 meziročně o více než 25 % a výrazně překonal výsledky širšího odvětví.Vzhledem k tomu, že stále více diváků tráví více času používáním Roku, je to pro výrobce televizorů, poskytovatele obsahu a inzerenty větší pobídka ke spolupráci s touto společností. Růst platformy a obsahu na ní dostupného zase přiláká ještě více uživatelů a povede k vyšším příjmům z reklamy pro Roku, což nakonec vytvoří pozitivní cyklus. Díky tomuto obchodnímu modelu vzrostl v loňském roce průměrný příjem Roku na uživatele o působivých 43 % na 41,03 USD.Zdroj: ShutterstockSpolečnost Amazon si uvědomuje, že Roku je stále silnýDiváci postupně opouštějí tradiční kabelovou televizi a přecházejí na streamování. Společně s diváky následují tento trend i firmy se svými reklamními rozpočty. Podle společnosti eMarketer se předpokládá, že příjmy z reklamy v segmentu připojené televize v USA se více než zdvojnásobí ze 14 miliard dolarů v roce 2021 na téměř 30 miliard dolarů v roce 2024. Společnost Roku má skvělou pozici, aby z tohoto trendu těžila.Společnost rovněž investuje velké prostředky do rozšiřování zákaznické základny na svém hlavním americkém trhu i v mezinárodních zeměpisných oblastech. Mezinárodní trh se streamovacími přehrávači je stále velmi roztříštěný a podle společnosti Statista měl Roku pouze asi 6,4% podíl na celosvětovém trhu. Společnost má velkou příležitost rozšířit svůj úspěšný vzorec i mimo USA.Zdroj: UnsplashAkcie Roku se propadly o 80 % oproti svému historickému maximu. Ačkoli taková volatilita může vyvolávat obavy, její obchodní základy a budoucí vyhlídky zůstávají silné. Mnoho příznivců tohoto odvětví může zprávy o partnerství přehlédnout, ale bystří investoři je mohou chápat jako signál k nákupu akcií Roku za zvýhodněnou cenu.