května oznámila aktualizaci dodávek za duben 2022, investory nezarazil 28% pokles oproti předchozímu roku a 49% pokles oproti březnu. Akcie NIO nakonec klesly z 18,13 USD 4. května na minimum 12,71 USD 11. května.
Nicméně díky tomu, že analytik Bank of America Ming Hsun Lee 16. května zvýšil hodnocení akcií společnosti Nio z „neutrálního“ na „koupit“, v kombinaci se zvýšením cílové ceny o jeden dolar na 26 USD, dostávají akcie společnosti Nio od investorů další přírůstky.
Za poslední týden vzrostly o téměř 19 % a zdá se, že analytik správně naznačuje, že výrobce elektromobilů má nejhorší dny pravděpodobně za sebou. S tím bych souhlasil.
Domnívám se, že na tomto vzestupu má podíl rozmanitost produktů společnosti. Z tohoto důvodu se i já domnívám, že cena akcií společnosti Nio dosáhla svého dna. Nyní se jedná o dlouhodobý nákup.
Jedním z Leeho argumentů pro nákup společnosti Nio za současné ceny je její ocenění. Její hodnota podniku je v současnosti 1,7násobkem tržeb. Takto nízký poměr ceny k tržbám (P/S) investoři nepoužili od zadní poloviny roku 2019 a první poloviny roku 2020.
„Současné fungování společnosti NIO je mnohem lepší než ve 2H19-1Q2020 a očekáváme, že její výhled bude lepší, pokud jde o růst tržeb, oživení marží a rozvoj v zahraničí,“ napsal Lee podle MarketWatch ve zprávě klientům. „Podle našeho názoru je současné ocenění atraktivní pro investory, aby se k akciím vrátili.“
Zdroj: Shutterstock
Podívejme se na ocenění společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA), světové jedničky mezi výrobci elektromobilů. Její hodnota podniku činí 739,5 miliardy dolarů a klouzavé 12měsíční tržby 62,2 miliardy dolarů. To je poměr hodnoty podniku k tržbám (EV/S) 11,9x, což je 7x násobek forward EV/S společnosti Nio.
Předpokládejme, že použijeme odhad tržeb společnosti Tesla na rok 2023 ve výši 116,2 miliardy USD, pak násobek EV/S klesne na 6,4. Pokud však použijete odhad tržeb společnosti Nio na rok 2023 ve výši 15,8 miliardy USD, její násobek EV/S klesne na 1,2, tedy na pětinu ocenění společnosti Tesla.
To se zdá být nepřiměřené vzhledem k tomu, že Nio již dodává zákazníkům čtyři modely vozidel a další jsou na cestě.
V dubnové aktualizaci dodávek společnosti Nio ovlivněné Covidem mě zaujalo, že dodala 693 vozů ET7, což je čtvrté vozidlo společnosti, které sjelo z výrobní haly v Hefei. To je 325% nárůst oproti 163 vozům ET7 dodaným v březnu, prvním měsíci, kdy byly k dispozici zákazníkům.
V květnu může společnost Nio dodat 1 000 vozidel pro každý ze svých čtyř elektromobilů. To sice nejsou čísla jako od Tesly, ale na společnost, která ještě v dubnu 2020 bojovala o udržení světla, jsou to zatraceně dobrá čísla.
Kolik elektromobilů má Tesla? Má také čtyři: Model S, Model 3, Model X a Model Y. Tesla uvedla na trh svůj první vůz v roce 2012, tedy před deseti lety. Společnost Nio uvedla na trh své první vozidlo (ES8) v prosinci 2017. Trvalo tedy něco málo přes čtyři roky, než měla k dispozici stejný počet produktů, které mohla prodávat potenciálním zákazníkům.
A nyní plánuje zahájit výrobu své subznačky pro masový trh v roce 2024. Pokud si tedy Tesla nedá pozor, Nio se bude sunout dál.
Pokud jste si koupili akcie NIO na 52týdenním minimu z 12. května na úrovni 11,57 USD nebo v jeho blízkosti, chtěl bych vás pochválit za váš moudrý krok. Tak nízko nebyly od července 2020. V mezidobí však dodala spoustu vozidel.
Jak uvedl analytik BofA, prodeje a marže společnosti vypadají vzestupně, přesto ji investoři oceňují, jako by ještě nikdy žádné vozidlo nedodala. Nerad vám to říkám; až za dva týdny oznámí květnová čísla, oficiálně překročí hranici 200 000 kumulativních dodávek ve své historii.
Pokud jste agresivní investor, i za cenu 16,50 USD jsou akcie NIO vynikajícím dlouhodobým nákupem.
května oznámila aktualizaci dodávek za duben 2022, investory nezarazil 28% pokles oproti předchozímu roku a 49% pokles oproti březnu. Akcie NIO nakonec klesly z 18,13 USD 4. května na minimum 12,71 USD 11. května.Nicméně díky tomu, že analytik Bank of America Ming Hsun Lee 16. května zvýšil hodnocení akcií společnosti Nio z „neutrálního“ na „koupit“, v kombinaci se zvýšením cílové ceny o jeden dolar na 26 USD, dostávají akcie společnosti Nio od investorů další přírůstky.Za poslední týden vzrostly o téměř 19 % a zdá se, že analytik správně naznačuje, že výrobce elektromobilů má nejhorší dny pravděpodobně za sebou. S tím bych souhlasil.Domnívám se, že na tomto vzestupu má podíl rozmanitost produktů společnosti. Z tohoto důvodu se i já domnívám, že cena akcií společnosti Nio dosáhla svého dna. Nyní se jedná o dlouhodobý nákup.Jedním z Leeho argumentů pro nákup společnosti Nio za současné ceny je její ocenění. Její hodnota podniku je v současnosti 1,7násobkem tržeb. Takto nízký poměr ceny k tržbám investoři nepoužili od zadní poloviny roku 2019 a první poloviny roku 2020.„Současné fungování společnosti NIO je mnohem lepší než ve 2H19-1Q2020 a očekáváme, že její výhled bude lepší, pokud jde o růst tržeb, oživení marží a rozvoj v zahraničí,“ napsal Lee podle MarketWatch ve zprávě klientům. „Podle našeho názoru je současné ocenění atraktivní pro investory, aby se k akciím vrátili.“Zdroj: ShutterstockPodívejme se na ocenění společnosti Tesla , světové jedničky mezi výrobci elektromobilů. Její hodnota podniku činí 739,5 miliardy dolarů a klouzavé 12měsíční tržby 62,2 miliardy dolarů. To je poměr hodnoty podniku k tržbám 11,9x, což je 7x násobek forward EV/S společnosti Nio.Chcete využít této příležitosti?Předpokládejme, že použijeme odhad tržeb společnosti Tesla na rok 2023 ve výši 116,2 miliardy USD, pak násobek EV/S klesne na 6,4. Pokud však použijete odhad tržeb společnosti Nio na rok 2023 ve výši 15,8 miliardy USD, její násobek EV/S klesne na 1,2, tedy na pětinu ocenění společnosti Tesla.To se zdá být nepřiměřené vzhledem k tomu, že Nio již dodává zákazníkům čtyři modely vozidel a další jsou na cestě.V dubnové aktualizaci dodávek společnosti Nio ovlivněné Covidem mě zaujalo, že dodala 693 vozů ET7, což je čtvrté vozidlo společnosti, které sjelo z výrobní haly v Hefei. To je 325% nárůst oproti 163 vozům ET7 dodaným v březnu, prvním měsíci, kdy byly k dispozici zákazníkům.V květnu může společnost Nio dodat 1 000 vozidel pro každý ze svých čtyř elektromobilů. To sice nejsou čísla jako od Tesly, ale na společnost, která ještě v dubnu 2020 bojovala o udržení světla, jsou to zatraceně dobrá čísla.Kolik elektromobilů má Tesla? Má také čtyři: Model S, Model 3, Model X a Model Y. Tesla uvedla na trh svůj první vůz v roce 2012, tedy před deseti lety. Společnost Nio uvedla na trh své první vozidlo v prosinci 2017. Trvalo tedy něco málo přes čtyři roky, než měla k dispozici stejný počet produktů, které mohla prodávat potenciálním zákazníkům.A nyní plánuje zahájit výrobu své subznačky pro masový trh v roce 2024. Pokud si tedy Tesla nedá pozor, Nio se bude sunout dál.Pokud jste si koupili akcie NIO na 52týdenním minimu z 12. května na úrovni 11,57 USD nebo v jeho blízkosti, chtěl bych vás pochválit za váš moudrý krok. Tak nízko nebyly od července 2020. V mezidobí však dodala spoustu vozidel.Jak uvedl analytik BofA, prodeje a marže společnosti vypadají vzestupně, přesto ji investoři oceňují, jako by ještě nikdy žádné vozidlo nedodala. Nerad vám to říkám; až za dva týdny oznámí květnová čísla, oficiálně překročí hranici 200 000 kumulativních dodávek ve své historii.Pokud jste agresivní investor, i za cenu 16,50 USD jsou akcie NIO vynikajícím dlouhodobým nákupem.